הגדר הגבוהה והחדשה

חלם באשקלון: העירייה בנתה גדר בעשרות אלפי שקלים ואז חתכה אותה

לאחר שנים של תלונות, בנתה העירייה גדר גבוהה במזח הדרומי של המרינה בעלות של כ-100 אלף ש"ח. אלא שזמן קצר לאחר מכן היא החליטה לחתוך אותה בחצי. "גובהה הושווה לגדר שהייתה במקום", הסבירו בעירייה

פורסם בתאריך: 13.4.21 11:38

     

המרינה באשקלון, נחשבת לאתר די מבוקש בקרב קהילת הדייגים באזור, היא מושכת אליה דייגים רבים שעומדים במזח הדרומי משליכים את חכותיהם וממתינים לדג שייתפס בפיתיון.

על המזח הדרומי הוצבה במשך שנים גדר בגובה 1.20 מטר עליה הניחו את הדייגים את חכותיהם.

עד כאן נשמע פסטורלי ונחמד, אבל עבור בעלי הסירות במרינה מדובר בסיוט. "חוטי הדיג עושים לנו בעיות ונזקים למדחפים, העופרת והקרסים פוגעים שם בהכל", מסביר אחד מהם.

הגדר החדשה שנבנתה

לאחר פניות רבות מאוד שלהם אל העירייה, אל החברה הכלכלית מפעילת המרינה ואל מנהלי המרינה, לפני כחודש הושג תקציב שעל פי ההערכות עומד על כ-100 אלף ש"ח, ונבנתה גדר בגובה של למעלה משני מטרים. מדובר בגדר באורך של כמה עשרות מטרים.

הגדר אמנם לא מנעה לגמרי את הדיג במקום, אך לדברי בעלי הסירות הדבר צמצם מאוד את פעילות הדיג במקום מאחר ודייגים רבים נמנעו מלהגיע לשם.

צפו בתיעוד המעשה והגדר לפני ואחרי:

בעלי הסירות היו בשמיים, "מנהל המרינה סיפר לנו בגאווה שהוא הצליח לפתור בעיה ארוכת שנים והעירייה שמה כסף ובנתה גדר וכולנו מחאנו לו כפיים כי אנחנו כבר שנים מתלוננים על זה", סיפר אחד מהם והוסיף כי מנהל המרינה ציין כי עלות הגדר היא כ-100 אלף ש"ח.

חותכים את הגדר בשליחות העירייה

אלא שהשמחה שלהם הייתה קצרה, כי ימים ספורים לאחר מכן, הם ראו מחזה מוזר. "פתאום מגיעם אנשים עם מסורי דיסק חותכים את הגדר בחצי. חשבנו שזה ונדאלים, התלוננו למשטרה ואז מסתבר שאלה פועלים של העירייה. אותה עירייה ששילמה מאה אלף שקל לבנות את הגדר, שלחה פועלים להוריד את הגדר. הדייגים כנראה איימו לראש העיר או התחננו לראש העיר", הוסיף בעל היאכטה.

עשרות מטרים של גדר נחתכו

השבוע פנו בעלי הסירות לעירייה ולחברה הכלכלית באמצעות עו"ד יניב אלבז, על מנת לקבל תשובות.

"אין חולק כי למחדל חמור זה עדים (וסובלים) גם השיטור הימי, כאשר נמצא כי לא פעם נגרמו להם נזקים למדחפים (ולכלי שייט פרטיים)", הסביר אלבז במכתב, "כתוצאה מפגיעה של חוטי דיג בכלי השיט. כלי השיט ברציפים הדרומיים, לרבות סירות המשטרה נאלצות להיצמד לרציפים בשל ריבוי החכות והמפגעים בשטח המעגנה".

הגדר כיום

אלבז טען במכתב כי על פי התקנות על העירייה והחברה הכלכלית לבנות גדר שכזאת מאחר ומדובר במחדל בטיחותי. הוא ביקש גם מידע בנוגע לקבלת ההחלטות בעניין ואת זהותו של הגורם שהחליט על חיתוך הגדר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"עמדת מרשיי היא הגדר שהוקמה לא מכבר בגובה של מעל שני מטרים מחויבת בנסיבות העניין", כתב אלבז, "גדר זו הביאה להפסקת דיג לא חוקי ושמרה על פרטיות בעלי כלי השיט במרינה ובטיחותם".

עו"ד יניב אלבז. צילום: לירן אלבז

עו"ד יניב אלבז. צילום: לירן אלבז

מעיריית אשקלון מסרו בתגובה: "הגדר הישנה והרעועה הוחלפה בחדשה וגובהה הושווה לגדר שהייתה במקום. הגדר החדשה הותקנה לטובת בטיחות המבלים במקום ועל מנת לשמור על הנראות באחד המתחמים המבוקשים והמתויירים ביותר"

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר