החילוץ בקניון חוצות. צילום: ידידים
החילוץ בקניון חוצות. צילום: ידידים

אשקלון: בני חצי שנה ננעלו היום במכונית בשני אירועים שונים

היום בצהריים ננעל תינוק בתוך הרכב של אמו בחניה של קניון חוצות, למרות שמתנדבי "ידידים" החלו בחילוץ, עובר אורח ניפץ את השמשה. אחר הצהריים ננעל תינוק נוסף ליד בית בשכונת ברנע וגם במקרה זה הוא חולץ על ידי מתנדבי "ידידים"

פורסם בתאריך: 22.3.21 19:57

     

היום, מעט לפני השעה 12 בצהריים התקבלה קריאה במוקד ידידים אודות תינוק כבן חצי שנה שננעל ברכב בשגגה לעיני אמו בחניון קניון חוצות באשקלון.

אושרת בורפקר, אחראית הדרכות מחוז דרום בידידים, נענתה לקריאה ויצאה למקום. אליה הצטרפו כונני סניף אשקלון, איתי אסקין, אפרים חליס, יורם מור, וכן ליאור ועקנין, מנהל הסניף. המתנדבים הגיעו בזריזות למקום והחלו בפעולות הפתיחה. תוך כדי מאמצי החילוץ הגיח עובר אורח וללא כל התייעצות מוקדמת ניפץ על דעת עצמו את שמשת הרכב. הכוננים פתחו את הרכב בצורה זהירה והוציאו את התינוק בשלום.

עובר האורח נשאל על ידי המתנדבים על פשר מעשיו, ולאחר שהתרשם מפעילותם המקצועית וראה את הציוד המקצועי של הכוננים, הבין כי שבירת החלון הייתה מיותרת לחלוטין ואף מסוכנת. בנוסף, הוא החליט להתנדב בעצמו לארגון ידידים.

"הייתי באמצע העבודה בפנצ'ריה סמוכה, אותה אני מנהלת", סיפרה בורפקר, "קיבלתי את הקריאה ויחד עם איתי אסקין יצאנו במהירות. כוננים נוספים חברו אלינו במקום. התחלנו בפעולות החילוץ ובעודנו פועלים לחלץ, עובר אורח שככל הנראה לא הכיר את הפעילות המקצועית שלנו, רץ וניפץ את שמשת הרכב. לאחר שראה את הציוד והבין את הידע שלנו במקרים מעין אלו, הוא ביקש להצטרף ולהתנדב בארגון, לא לפני ששילם מיוזמתו לבעלת הרכב על הנזק. זה רגע מרגש לראות את התינוק בזרועות אמו".

החילוץ בסמטת חוגלה. צילום: ידידים

החילוץ בסמטת חוגלה. צילום: ידידים

כמה שעות לאחר מכן, בשעת אחר הצהריים, התקבלה קריאה דומה במוקד ידידים אודות תינוק כבן חצי שנה שננעל ברכב בשגגה לעיני אמו וסבתו בסמטת חוגלה באשקלון.

גם במקרה הזה יצאה בורפקר, יחד עם שרית מכלוף, כוננית סניף אשקלון והגיעו למקום. באמצעות הציוד הייעודי שברשותן חילצו המתנדבות את התינוק בשלום, ללא גרימת נזק לרכב.

"מדובר על אמא שבאה להוציא את הילד מהרכב וברגע שהדלת נסגרה, הרכב ננעל כשהתינוק בתוכו לבד", סיפרה בורפקר, "הגעתי יחד עם אושרת לכתובת ומהר מאוד חילצנו את התינוק בשלום. יש לי סיפוק גדול והתרגשות להציל נפש בישראל. האמא התרגשה מההיענות שלנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד הוסיפה: "זהו החילוץ השני שלי היום של ילד נעול ברכב. בכל פעם הלב שלי דופק מחדש מהתרגשות. אני קוראת להורים לשים לב לשאת עליהם את המפתחות תמיד כדי שגם במקרה של נעילה יוכלו לפתוח את הרכב בקלות".

בידידים קוראים להורים לאמץ "כלל מפתח" ולהשאיר את מפתח הרכב ביד תמיד. במקרה נעילה יש ליצור קשר מיידי עם מוקד ידידים במספר 1230 ללא כוכבית ומכל טלפון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר