בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג
בודקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

אשקלון מתקרבת לביטול לימודים: אלה השכונות האדומות בעיר

אשקלון נמצאת במרחק נקודה אחת מביטול הלימודים בעיר. הצעירים בעיר מהווים בעיה: הם חולים יותר, אך מתחסנים פחות

פורסם בתאריך: 28.2.21 16:32

     

אשקלון ממשיכה לטפס למעלה ברמת התחלואה העירונית, כאשר היא נמצאת כעת מרחק נקודה אחת מציון 7 שיביא לביטול הלימודים בעיר וחזרה ללימודים מרחוק.

על פי הנתונים, נכון להיום ישנם 972 חולים פעילים באשקלון, כאשר 33 מהם נוספו ביממה האחרונה. מקדם ההדבקה עומד על 1.04 אחוז ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על כ-8 אחוז.

קרובה לניקוד 7

בסוגיית הבדיקות נזכיר כי העירייה ממשיכה להפעיל לרשות התושבים בימים א'-ו' את מתחם הבדיקות בהיכל התרבות ובמהלך השבוע האחרון בוצעו למעלה מ-7,600 בדיקות.

מנתונים נוספים שהוצגו במשל"ט הקורונה העירוני עולה כי 1,356 תלמידי גנים ובתי ספר ו-209 אנשי צוות שוהים בבידוד. מתוכם, 37 חולים בגני הילדים ו-86 חולים בבתי הספר.

גבעת הפרחים: האדומה ביותר

על פי נתוני משל"ט הקורונה העירוני, השכונות האדומות ביותר בעיר הן גבעת הפרחים, גבעת ציון ופארק אלון ורוב שכונת שמשון.

השכונות האדומות והצהובות בעיר

שכונות שנמצאות במצב טוב הן גני ברנע ונאות ברנע שהן צהובות. שכונות שאחוז התחלואה בהן הוא בינוני-גבוה הן: אגמים, רמת כרמים, הרצוג וצפון ברנע.

צעירי אשקלון: חולים יותר ומתחסנים פחות

מנתוני ההתחסנות עולה כי דווקא אוכלוסיית הצעירים, בקבוצת הגיל 16 עד 44, לא ממהרת להתחסן וניתן לומר כי קיים מתאם גבוה בין היעדר ההתחסנות בקרב אוכלוסייה זו לבין נתוני התחלואה הגבוהים.

נתונים מעודדים ניתן לראות בקרב שיעור המתחסנים בתוקף (שעבר שבוע מאז החיסון השני) מגיל 50 ומעלה שעומד על 74 אחוז.

במטרה לעודד ביתר שאת את ההתחסנות ובהמשך להיענות הגבוהה לימי החיסונים שנערכו בשבוע שעבר, תקיים עיריית אשקלון יום חיסונים נוסף במרכז קהילתי שפירא בשכונת שמשון ביום חמישי הקרוב, 04.03.21 בין השעות 11:00 עד 23:00. ההשתתפות ללא צורך בהרשמה וללא הפנייה והיא מיועדת למבוטחי כל קופות החולים.

תומר גלאם במתחם החיסונים. צילום: סיון מטודי

תומר גלאם במתחם החיסונים. צילום: סיון מטודי

"על פי כל הסימנים, גם מבחינת מקדם ההדבקה, חולים פעילים והיקף התחלואה, אשקלון צפויה להיות מוגדרת כעיר אדומה בימים הקרובים", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "עם כל ההשלכות המשתמעות מכך והמרכזית שבהן היא סגירת מערכת החינוך, הטלת הגבלות נוספות על המסחר, המשק ועוד. יש לנו עוד אפשרות למנוע את זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




גלאם הוסיף עוד כי העירייה מעמידה לרשות התושבים שורה של אמצעים שיכולים לסייע בהורדת התחלואה ובהתמודדות טובה יותר עם התפשטות המגיפה. כמו מתחמי החיסונים וקיום ימי חיסון מיוחדים. "הוכחנו, לא אחת, שאנחנו יכולים להתמודד עם הנגיף ולהוריד את נתוני התחלואה בעיר. כעת, נדרש מאיתנו להוכיח את זה שוב. יש לנו יעד ואנחנו יכולים לעמוד בו – עיר ירוקה עם 100% מתחסנים. רק כך, נוכל להמשיך להפעיל את מערכת החינוך, לנצח את הקורונה ולחזור לחיים הנורמליים ולשגרה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר