בקבוקון תרכיב החיסון נגד קורונה מוכן לשימוש.
בקבוקון החיסון לקורונה

גלאם לנתניהו: "פעל להקמת מפעלי החיסונים של פייזר ומודרנה באשקלון"

אמש אמר ראש הממשלה כי הוא מקיים שיח עם ראשי חברות החיסונים פייזר ומודרנה על מנת שיקימו מרכזי פיתוח ומפעלי חיסונים בישראל. כעת פונה ראש עיריית אשקלון ומבקש כי המפעלים יוקמו בעיר המאוימת ביטחונית

פורסם בתאריך: 16.2.21 15:17

     

אמש התראיין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בטלוויזיה ודיבר על כך שהוא מנסה לקדם הקמה של מפעלי חיסונים בישראל. "בשבועות האחרונים אני משוחח עם ראשי 'פייזר' ו'מודרנה' במטרה להקים בישראל מפעל חיסונים", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "מפעל חיסונים כחול-לבן יספק פרנסה לאלפי משפחות ויהפוך את ישראל למרכז עולמי לייצור, פיתוח והפצת חיסונים למדינות האזור".

תומר גלאם ובנימין נתניהו. צילום: סיון מטודי

תומר גלאם ובנימין נתניהו. צילום: סיון מטודי

לאור זאת, הבוקר שיגר ראש העירייה, תומר גלאם, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ובו הוא מבקש להקים את מרכז הפיתוח ומפעל החיסונים, בעיר אשקלון.

מארז חיסונים. צילום: אוהד צויגנברג

מארז חיסונים. צילום: אוהד צויגנברג

"הקמת מפעל לחיסונים היא צורך לאומי הן מההיבט הבריאותי והן הביטחוני. נגיף הקורונה הוכיח שאנו צפויים למגיפות אזוריות או עולמיות חוזרות ונשנות בפסקי זמן קצרים, לכן הקמת מפעל לחיסונים היא נכס אסטרטגי להתגוננות של ישראל בפני מגיפה עולמית", כתב גלאם. "אני קורא לך לבחון אפשרות להקים את מרכז הפיתוח והמפעל לייצור חיסונים באשקלון. מרכז פיתוח ומפעל שכזה עשויים לחזק משמעותית את הכלכלה המקומית ויש בה משום הכרה בצורך להעניק לעיר את העוגנים הכלכליים שהיא זקוקה להם נוכח האתגרים מולם היא מתמודדת ובראשם – האתגר הביטחוני".

גלאם ציין במכתב גם כי "העיר אשקלון מאויימת ביטחונית והתשובה שלנו לטרור היא המשך פיתוח העיר, קליטת משפחות חדשות וחיזוק הכלכלה המקומית. אין לי ספק שמהלך כזה יתרום משמעותית לחוסנה הכלכלי של העיר ובתוך כך יעניק לישראל עצמאות תפקודית ומענה לאוכלוסייתה ללא תלות בחברות רב לאומיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




את המכתב הוא סיכם וכתב כי "עיריית אשקלון תעמיד כל סיוע אפשרי ותפעל לקצר הליכים על מנת לקדם כל יוזמה שכזו".

העתק מהמכתב נשלח גם לשרי האוצר, הכלכלה והבריאות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר