אזהרה ברחובות "החמים"
אזהרה ברחובות "החמים"

הסערה בדרך: איך נערכים באשקלון למנוע הצפות ושיטפונות

הסערה כבר אוטוטו כאן ובעיריית אשקלון מדווחים על היערכות מלאה, גם ברחובות הבעייתיים שם יציעו, בין היתר, עזרה לדיירים בהעלאת ציוד מהקומה התחתונה לקומה העליונה

פורסם בתאריך: 16.2.21 14:34

     

על פי השירות המטאורולוגי, החל מהיום צפויים גשמים שיגיעו בהדרגה ויתחזקו מאוד מיום רביעי ועד ליום שישי לכל הפחות. בנוסף, צפויות רוחות חזקות וגלי קור חזקים מאוד שיגיעו לאזורנו. בסערות קודמות היו רחובות שהוצפו באשקלון, כאשר מי הגשמים אפילו כיסו כלי רכב שעמדו ברחובות. הפעם, מקווים בעירייה כי ההיערכות המוקדמת תמנע תמונות דומות.

בישיבת היערכות, שהתקיימה אתמול הנחה ראש העירייה להציב משאבות בנקודות "החמות", כמו גם כוננים ומנתבי מים בנקודות אלה ומחסומים שיפרשו לאורך שדרות ׳יצחק רבין׳ ויהיו בזמינות מידית לכל תרחיש. כמו כן, החמ"ל העירוני יהיה בכוננות מירבית והמוקד העירוני יתוגבר על ידי מוקדנים שיהיו זמינים לכל פנייה, 24 שעות ביממה.

רכבים מוצפים מים

בעירייה ינסו למנוע תמונות כאלה

בעירייה אומרים כי בשל גל הקור הצפוי ביקש ראש העיר לפעול לרווחת אזרחים ותיקים ועריריים ולעמוד מקרוב אחר צרכיהם. כמו כן, לפעול לאיתור דרי רחוב ולהציע להם סיוע כנדרש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בנוסף, באגפים תפעול, ביטחון ושיפור פני העיר ביצעו בימים האחרונים שורה של פעולות למניעה של מקרי הצפות, ככל הניתן. בין יתר הפעולות:  בדיקה וניקיון מערכות הניקוזים בעיר, תגבור קבלנים בתחומי החשמל והרמזורים ברחבי העיר, חלוקת פלאיירים בשפות שונות לתושבים עם הנחיות רלוונטיות לסערה וגיזומים לעצים למניעת קריסה בעת רוחות חזקות.

כמו גם הסברה בקרב ועדי בניין ברחובות המועדים להצפות בחניונים, זאת בנוגע לאי שימוש במעלית היורדת לחניונים והחניית הרכבים מחוץ לחניונים,  סיוע, במידת הצורך, לדיירי הבתים ברחובות "החמים" בפינוי הציוד מהקומה התחתונה לעליונה והרחקה וקשירה של פחי אשפה.

קשירת פחים

קשירת פחים

גם יחידת המתנדבים והחילוץ ׳מגן׳ הועמדה בכוננות לתרחישי חירום.

עיריית אשקלון מבקשת מהתושבים לשים תשומת לב יתרה לשכניהם המבוגרים, לשאול לשלומם ולסיוע הנדרש עבורם ובכל מצב של חשד כלשהו שמתעורר לפנות לגורמי החירום.

העירייה עומדת לרשות התושבים בכל נושא ובכל מקרה של מפגע, בכל שעה, במוקד העירוני במספר 106 או בהודעת ווטסאפ למספר 054-9908011.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר