חלוקת מסכות על ידי עיריית אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון
חלוקת מסכות על ידי עיריית אשקלון. צילום ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

בגלל גביית יתר של ארנונה: עיריית אשקלון תחלק לתושבים מסכות ואלכוג'ל

לאחר שהודתה כי גבתה גביית יתר של ארנונה, עיריית אשקלון הודיעה כי תחזיר לציבור 100 אלף ש"ח באמצעות חלוקת ערכות של מסכות ואלכוג'ל

פורסם בתאריך: 19.1.21 15:28

     

כנגד עיריית אשקלון הוגשו שתי תביעות ייצוגיות הנוגעות לגביית הארנונה.  באחת מהן נטען כי למרות ההצמדה הארנונה למדד, העירייה לא התחשבה במדד השלילי בגביית כספי ארנונה כאשר הוא ירד מתחת למדד הבסיס ובכך בעצם גבתה גביית יתר מהתושבים בשנים 2017-2018. בתביעה ייצוגית נוספת שהוגשה בעניין דומה  נטען כי העירייה לא התחשבה במדד שלילי בחיוב הדו חודשי של הארנונה וזאת בחודשים ינואר ופברואר בשנים הללו. שתי התביעות אוחדו על ידי בית המשפט.

טופס תשלום הארנונה

העירייה בתגובה טענה שהיא מכירה בטעות והיא תחדל מכך מעתה והלאה ולכן אין לאשר את התביעות הייצוגיות. אלא שבית המשפט קבע כי למרות ההודעה של העירייה, עדיין יש כאן כסף שנגבה ויש צורך להשיב אותו לתושבים ולכן אישר את התביעות הללו.

בין התובעים והעירייה התנהל משא ומתן בסופו גובש הסכם ובמסגרתו והעירייה הודיעה כי היא תתקן את שיטת הגביה והצמדת החיובים בהתאם לתביעות כך שהיא תתחשב במדד השלילי ותפחית את דרישות הארנונה בהתאם.

כמו כן, התחייבה העירייה להשיב לתושבי העיר, סך כולל של 100 אלף ש"ח שנגבו ביתר. אלא שבשל המורכבות של השבת אגורות בודדות לכל בית אב ולכל משרד הוסכם כי העירייה תשיב את הכסף לציבור באמצעות חלוקת ערכות של מסיכות ואלכוג'ל לתושבי העיר אשקלון בסך של 100 אלף ש"ח בתוך 60 יום ממועד מתן פסק הדין.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופטת יעל רז לוי נתנה להסכם בין הצדדים תוקף של פסק דין וקבעה כי העירייה תשלם 5,000 ש"ח לכל תובע ועוד 10 אלף ש"ח לכל אחד מעורכי הדין. פסק הדין ניתן ביום שישי האחרון, 15.01.2021.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר