השר אוחנה, יעקב שבתאי, האם תקווה. צילום: דוברות המשטרה
השר אוחנה, יעקב שבתאי, האם תקווה. צילום: דוברות המשטרה

גאווה לאשקלון: יעקב שבתאי, בן העיר מונה רשמית למפכ"ל המשטרה

את הדרגות ענדה על כתפיו של רב ניצב יעקב שבתאי, אמו תקווה. רגע מרגש התרחש כששבתאי הזכיר את אביו ז"ל, "אני חסר את אבי ששון זכרו לברכה", אמר וקולו נחנק מהתרגשות

פורסם בתאריך: 17.1.21 16:43

     

לפני שעה קלה מונה רב ניצב יעקב שבתאי לתפקיד מפכ"ל המשטרה ה-20 של משטרת ישראל, זאת לאחר שנבחר על ידי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לתפקיד ובתום השלמת הליך המינוי והאישור ע"י ממשלת ישראל.

בטקס מצומצם שהתקיים לפני זמן קצר במשרד לביטחון הפנים במעמד השר לביטחון פנים ובני משפחתו של המפכ"ל הנכנס, הוענקו דרגות רב-ניצב ליעקב שבתאי. בכך מונה רנ"צ יעקב שבתאי באופן רשמי לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה ויעמוד בראש המשטרה במהלך השנים הקרובות.

דרגות רב-ניצב הנחשקות. צילום: דוברות המשטרה

דרגות רב-ניצב הנחשקות. צילום: דוברות המשטרה

את הדרגות, ענדו לו השר אוחנה מצד אחד ואמו, תקווה מהצד השני. לאחר הטקס המכובד, נשא השר אוחנה דברים ושיבח את את רנ"צ שבתאי, "קובי, אתה לוחם, מפקד ומחנך בכל רמ"ח איבריך. מרגע זה, משטרת ישראל מופקדת כעת בידיך למשמורת קבועה. לפתחך משימות בוערות, דחופות ולא פשוטות לטיפול", אמר השר אוחנה.

ואז עלה רנ"צ שבתאי לנאום, "נפלה בידי הזכות להוביל ארגון המוכיח משחר הקמתו את מקצועיותו, מיומנותו ונכונותו לכל משימה ואתגר. ארגון שמתברך בהון אנושי איכותי ומסור, הנרתם לבצע את שליחותנו. מפקדי משטרת ישראל, קציניה, שוטריה ולוחמיה, חדורי ערכים, מסורים ומוסריים, ופועלים מתוך תחושה אמיתית של שליחות. אני נוטל על עצמי את האחריות המלאה להוביל את המשטרה ולספק בטחון אישי לאזרחי ישראל. בתקופת כהונתי אדאג לכך שמשטרת ישראל תהיה תמיד במוכנות מבצעית גבוהה, בעלת חוסן ערכי, יצירתית, טכנולוגית, יעילה ותשכיל לזהות אתגרים ולהתמודד עמם באופן מיטבי. כבר 31 שנה אני גאה בכל בוקר ללבוש מדים ולשאת את סמלי משטרת ישראל ומדינת ישראל ואני מודע לכובד האחריות הרובצת לפתחי ונכון לשאת בה מתוך תחושת אמונה ושליחות".

צפו בטקס:

במהלך הדברים שנשא, הוא הזכיר את אביו שהלך לעולמו לפני 32, וזכרו עורר התרגשות רבה אצל המפכ"ל הנכנס, "במעמד מרגש זה ומכובד זה, בהיותי מוקף במשפחתי הנפלאה, אני חסר את אבי ששון זכרו לברכה, אותו איבדתי בהיותי כבן 24", סיפר רנ"צ שבתאי, "אבי היה איש מיוחד ויוצא דופן. חבר המחתרת היהודית בעיראק, אשר נאלץ להימלט מהשלטונות דרך איראן. בארץ עסק בהוראה, ושירת כקצין בצה"ל. מאז ומעולם היה אבי עבורי דמות מופת, מודל להערצה ולחיקוי, בצניעות, בענווה, ובדוגמא האישית של דרך ארץ, אהבת העם והמולדת. עם הצידה הערכית הזו, של מורשת אבי, אני יוצא לדרך החדשה והמאתגרת, כמפכ"ל משטרת ישראל. ברצוני להודות לבני משפחתי האהובים והיקרים, לאימי תקווה, שתיבדל לחיים ארוכים, ותזכה לרוב נחת ובריאות, לאשתי היקרה טל ולבנותיי בר, יער ופלג. אין בליבי ספק, כי אלמלא התמיכה ואהבה הגדולה לה אני זוכה מכם לכל אורך הדרך, לא הייתי מגיע למעמד מכובד ומרגש זה, בו אני נמצא היום".

ניצב יעקב שבתאי ואמו תקווה. צילום: עדי תשובה

שבתאי ואמו תקווה. צילום: עדי תשובה

רב ניצב יעקב שבתאי, בן 56, נשוי ואב לשלוש בנות ומתגורר בכרכור. הוא נולד וגדל באשקלון, בבית בשיכונים, בו גרה עד היום אמו, תקווה. בראיון שהעניק ל"כאן דרום", סיפר כי עד היום יש לו פינה חמה לעיר הולדתו, “אשקלון זו העיר שלי, ואני הכי אוהב אותה בעולם, נולדתי שם, גדלתי שם, וכל המשפחה שלי עדיין גרים שם, ואימי עדיין נמצאת בבית בו גדלתי, בית ילדותי”, הוא סיפר, “לא משנה איזה חוף תראי לי באיים הקאריביים, אין על החוף של העיר הזו, שהיא בעלת פוטנציאל עצום מכל בחינה אפשרית. המקום שהכי אהבתי לבוא אליו כל השנים עד שעזבתי את הבית בצבא היה קבר השייח’ שנמצא על שפת הים, ואני מודה שזה היה אחד המקומות שאהבתי לעשות שם דייטים כי הוא רומנטי ביותר ועדיין קיים, למעוניינים לדעת”.

עוד לפני שמלאו לו 18, גויס שבתאי כמפקד בסיס הפעלה במשמר האזרחי, שם הכיר את אשתו לעתיד. שבתאי התגייס לצנחנים, שירת בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים והשתחרר כמ”פ בסיום שירותו ב-1987. בראשית שנות ה-90 התגייס לימ”מ ובשנת 1992 היה למפקד יחידת המסתערבים ברצועת עזה וממקימי היחידה. כמפקד ימ"ס עזה, במהלך התפרעויות באזור מחסום ארז ביולי 1994, נפצע מירי בעת שניסה לחלץ אזרח שנקלע לאזור. לאחר טיפול רפואי שב לפעילות ועל תפקודו באירוע עוטר בעיטור המופת של משטרת ישראל.

ניצב יעקב שבתאי בכניסה לבית ילדותו באשקלון. צילום: עדי תשובה

שבתאי בכניסה לבית ילדותו באשקלון. צילום: עדי תשובה

בהמשך שירותו שימש כמפקד בית הספר ללוחמה בטרור של מג"ב, הקים את יחידת ברק – יחידה ללוחמה בפשיעה שפעלה במחוז ת"א ובשנת 2001 מונה למפקד מג"ב בגזרת בית לחם, שם נפצע במהלך התקלות עם מחבלים. בשנת 2002 מונה לקצין אג"מ מג"ב צפון, וכשנה לאחר מכן ניהל מרדף אחר חוליית מחבלים שחדרה ליישוב גדיש ורצחה את סייר הביטחון של מועצה אזורית גלבוע. במהלך הלחימה נפצע מירי ועל תפקודו באירוע עוטר בעיטור האומץ.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בשנת 2005 עלה יעקב שבתאי על מדים הכחולים ומונה לתפקיד מפקד תחנת משטרת עירון. לאחר תפקיד זה שירת כמפקד ביחידת מתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה). בשנת 2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ובשנת 2013 מונה לתפקיד מפקד מרחב שרון במחוז מרכז והועלה לדרגת תנ"צ. בתחילת 2016 קודם לדרגת ניצב ומונה לתפקיד מפקד משמר הגבול, תפקיד שבו כיהן כ-5 שנים עד בחירתו ומינויו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר