אשקלון במבט מלמעלה. צילום אויר: תומר אלעד
אשקלון במבט מלמעלה. צילום אויר: תומר אלעד

פחות מבני ברק, יותר מאשדוד: אשקלון קרובה לתחתית מדד איכות החיים

אמנם כבר לא במקום האחרון, אבל הרחק מהמקומות הגבוהים: אשקלון במקום הרביעי מהסוף במדד איכות החיים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

פורסם בתאריך: 29.12.20 21:22

     

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את מדד איכות החיים בפילוח ל-16 הערים הגדולות בישראל. המדד מתבסס על 52 מדדים שפותחו בשנת 2019, כאשר תושבי הערים השיבו לשאלות בנושא אותם מדדים.

בסופו של תהליך התברר כי אשקלון נמצאת בקבוצת הערים עם ציון כולל נמוך במדדי איכות חיים, כאשר היא ממוקמת במקום ה-13 מתוך 16.

מדד אשקלון

אשקלון במקום הרביעי מהסוף

מתוך 44 מדדים הזמינים עבור אשקלון, ב-13 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-31 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי.

המדד שהיה גבוה מאוד באשקלון לעומת הממוצע הארצי:

אחוז בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה בקרב בני 30 גבוה מהממוצע הארצי 74.3% לעומת 54.4%.

במדדים הללו אשקלון הייתה נמוכים מאוד לעומת הממוצע הארצי:

שביעות הרצון מהעבודה של תושבי העיר נמוכה יותר מהממוצע הארצי עם 84.9% מהתושבים לעומת ממוצע ארצי של 90.5%.

גם בקרב התושבים שכן מועסקים, הם נשאלו האם תפקידם בעבודה תואם את תחום לימודיהם, וגם כאן התברר כי המצב באשקלון נמוך יותר מהממוצע הארצי, כאשר רק 49.9% השיבו בחיוב לעומת 66.0% בממוצע הארצי

גם שביעות הרצון של תושבי העיר מהאיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, הייתה נמוכה יותר מהממוצע הארצי עם 49.1% מהתושבים שהיו שבעי רצון בתחום זה לעומת 61.4% בממוצע הארצי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מה קורה בערים אחרות בארץ?

כפר סבא מובילה ברוב מדדי איכות החיים בהשוואה ל-16 הערים הגדולות, ומצבה ב-30 מדדים טוב יותר מהממוצע הארצי. המדדים שבהם כפר סבא מובילה כוללים: תוחלת חיים, מועסקים שתפקידם תואם את תחום לימודיהם, צפיפות דיור, שביעות רצון מאזור המגורים, שביעות רצון מהדירה, שביעות רצון מהניקיון באזור המגורים, שביעות רצון מהמצב הכלכלי, שימוש באינטרנט ושיעור המועסקים הנמוך ביותר במשרה חלקית שלא מרצון.

ברמת גן מצבם של 35 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה באחוז פסולת שהועברה למחזור ובאחוז תחושת האפליה הנמוך ביותר.

ברחובות מצבם של 27 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארציוהיא מובילה באחוז המועסקים שחשים שתפקידם מאפשר קידום.

בתל אביב-יפו מצבם של 35 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה במדדים: שיעור התעסוקה, מועסקים המרוצים מההכנסה, שיעור הזכאות לבגרות, אמון במערכת המשפט, אמון כללי, נגישות למחשב ושימוש בשירותי ממשל מקוונים.

בראשון לציון מצבם של 31 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה במדדים: יחס בין נשים לגברים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי, שביעות הרצון מפארקים ומשטחים ירוקים באזור המגורים, שיעור האבטלה הממושכת ותחושת הביטחון ללכת לבד באזור המגורים בשעות החשכה.

בחולון מצבם של 22 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא במקום השני באחוז הנמוך ביותר של הרוגים בתאונות דרכים.

בבאר שבע מצבם של 25 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה באחוז נמוך של חוסר שביעות רצון ממשך זמן ההגעה לעבודה.

בפתח תקווה מצבם של 27 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה במעורבות אזרחית ובאחוז הנמוך ביותר של תושבים שמפריע להם רעש חיצוני בדירה. אין הרוגים בתאונות דרכים בפתח תקווה.

בחיפה מצבם של 31 מדדי איכות חיים טוב  יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה באחוז הנמוך ביותר של עלות שירותי דיור לחודש.

בנתניה מצבם של 22 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה באחוז הנמוך ביותר של משקי בית המשלמים עבור דיור 30% או יותר מתוך ההכנסה הכספית נטו ובאיכות מי השתייה.

בבני ברק מצבם של 22 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה בשביעות הרצון מהעבודה, בשביעות רצון מהחיים, בציפיות ביחס לעתיד, בשביעות רצון מהאיזון בין עבודה לתחומים אחרים, במספר הנמוך ביותר של מקרים חדשים של שאתות ממאירות (סרטן) בקרב גברים ונשים, באחוז הנמוך ביותר של עודף משקל בכיתות א ו-ז ובשיעור הצבעה הגבוה ביותר בבחירות לכנסת ה-22.

בבית שמש מצבם של 17 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה באמון במערכת הבריאות, בהערכה עצמית של בריאות, בתחושת יכולת להתמודד עם בעיות, בתחושת הערכה מבני משפחה ובעיסוק בפעילות התנדבותית.

באשדוד מצבם של 22 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה בתחושת הביטחון הגבוהה ביותר בסביבה מקוונת.

בבת ים מצבם של 12 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי, והיא מובילה בשיעור הנמוך ביותר של תמותת תינוקות, בשביעות רצון מהתחבורה הציבורית באזור המגורים ובאמון בממשלה.

בירושלים מצבם של 16 מדדי איכות חיים טוב יותר מהממוצע הארצי והיא מובילה באחוזים הנמוכים ביותר של תחושת הבדידות ותחושת הדיכאון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר