עידן דוד. צילום אלדד עובדיה
עידן דוד. צילום אלדד עובדיה

"אני מבקש לפסול": שמעוני נגד מנכ"ל עיריית אשקלון החדש

עיריית אשקלון בחרה בעידן דוד, תושב תל אביב בן 35, לתפקיד מנכ"ל העירייה. חבר המועצה איתמר שמעוני טען לפגמים בקורות החיים של דוד ועורר סערה. "המינוי תקין", השיב ראש העירייה, תומר גלאם. "כאן דרום" בדק את העניין וחזר עם תשובות

פורסם בתאריך: 29.12.20 12:01

     

בעירייה קיוו כי עם הבחירה במנכ"ל העירייה החדש, תבוא סוף סוף היציבות לתפקיד הזה, זאת לאחר שלוש שנים של תחלופה גבוהה. אלא שנראה שגם זה לא עובר חלק, זאת לאחר שחבר המועצה איתמר שמעוני טען לפגמים בהליך הבחירה לתפקיד.

את המנכ"ל עידן דוד, תושב תל אביב, בן 35, בחרה ועדת איתור והוא יחל את תפקידו בתחילת השנה החדשה. על פי קורות חייו: בין השנים 2019-2020 הוא כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית בת-ים. ובין השנים 2016-2019 הוא כמנכ"ל החברה הכלכלית קריית מוצקין. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים כולל התמחות בחשבונאות ועל פי קורות חייו הוא שימש כחבר סגל אקדמי בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב בין השנים 2013-2016.

אמש, בישיבת המועצה עלה לדיון נושא המינוי שלו, כאשר היועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אייל איזמן הסביר כי נדרש ניסיון של שש שנות ניהול כתנאי סף לתפקיד. חבר המועצה, איתמר שמעוני פנה בשאלה לדוד: "בשנים 2016 ועד 2019 היית מנכ"ל החברה הכלכלית בקרית מוצקין, אני שואל האם בשנים האלה לא היית ישר מנכ"ל, אלא היית חשב ורק אחר כך מנכ"ל?".

היועץ המשפטי של העירייה אמר כי דוד לא צריך להשיב על השאלה, "אין סיבה לענות כאן", אמר איזמן. אלא שדוד ענה ואמר "כן, מ-DAY ONE".

איתמר שמעוני מחזיק בקורות החיים של המנכ"ל החדש

איתמר שמעוני מחזיק בקורות החיים של המנכ"ל החדש

"אני לא סתם שואל את השאלה. מה שכתוב פה לא נכון", אמר שמעוני כשהוא מחזיק בקורות החיים של דוד, "מה שכתוב פה שמשנת 2016 ועד שנת 2019 היית מנכ"ל הוא לא נכון. אתה התחלת שם רק ב-2017 וזה לא מדויק. לא עושים ככה בעירייה מתוקנת, לא מרמים אותנו ולא מביאים לנו קורות חיים כאלה, זה מעשה חמור ביותר ואני מבקש לפסול את העניין הזה כי לא נמסרה אינפורמציה מדויקת בוועדת המכרזים".

ראש העירייה תומר גלאם הגיב לדברים ואמר כי "המינוי הוא מינוי תקין, המינוי הוצג בפני חברי הוועדה", והוסיף כי באותה הוועדה "היה שם נציג של משרד הפנים".

צפו בדיון הסוער:

אלא שבאותה הוועדה ישב גם חבר המועצה, אפי מור, "אני הייתי בוועדה למינויים בכירים ואני התרשמתי לטובה מהמועמד והצבעתי בעד", פתח מור, "לצערי, אני עכשיו אני רואה דברים שלא עלו בוועדה והוטעיתי בוועדה לגבי שנות הוותק כמו שאיתמר דיבר, מהבחינה הזאת יש בעיה של אי עמידה. אני שאלתי עוד שאלה שהיא פחות חשובה אבל שאלתי אם יש לו קשר פוליטי לנפשות הפועלות והוא אמר שלא, זאת גם כן הטעייה אבל אני לא מחשיב את זה. אבל ההטעיה שהוטעיתי לגבי הוותק היא בעייתית ולכן כמובן אני אצביע נגד אף על פי שבוועדה הצבעתי בעד".

הנושא עלה להצבעה כאשר רוב חברי המועצה תומכים.

מבדיקת "כאן דרום" עולה כי בכל הנוגע לקריית מוצקין, ניתן לומר כי עידן דוד כתב את האמת. מסמך שהגיע לידינו בחתימתו של דוד בתור מנכ"ל החברה הכלכלית של קריית מוצקין, נושא את התאריך 30.11.2016.

המסמך עליו חתום עידן דוד

מאחר ולא ידוע מתי הוא נכנס לתפקיד, לא ברור אם הוא בתפקיד מתחילת אותה השנה או באמצעה, אך בזה שהוא ציין שמדובר בשנים 2016-2019, בזה הוא כתב אמת.

לאחר הצבעה מסר דוד: "אני רוצה להודות על הבעת האמון ועל ההזדמנות שניתנה לי להוביל, בהתאם לחזון ראש העיר, תומר גלאם, וביחד עם שדרת הניהול, את עיריית אשקלון לעבר מצוינות בכל התחומים תוך הקפדה על תודעת שירות לתושבי העיר ברמה הגבוהה ביותר. אשקלון היא אחת הערים המובילות בישראל וכבוד הוא לי להיות חלק מההתפתחות ומהצמיחה שלה".

עידן דוד (מימין), בישיבת המועצה אמש


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"העיר אשקלון נמצאת בתנופת פיתוח ובינוי אדירה ומשימות רבות ומאתגרות עוד לפנינו", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "לשם כך, אנחנו לא מתפשרים על אנשי המקצוע הטובים והראויים ביותר ליישום המשימות והחזון שלנו להפוך את העיר אשקלון להיות אחת הערים המובילות בישראל בכל התחומים. עידן מביא עמו ניסיון רב בתחום המוניציפלי ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקיד ובדרך החדשה שלנו יחד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר