השר חילי טרופר מתחסן בברזילי. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ברזילי

מגמת התחלואה בנסיגה: אשקלון חזרה להיות צהובה

אשקלון שכבר עמדה על סף עיר אדומה רושמת כעת ירידה רצופה של ארבעה ימים בקצב התחלואה בעיר והמדד היומי של משרד הבריאות כבר מציב אותה ברמזור צהוב. היום החלו קופות החולים לחסן את תושבי העיר, בהם גם ראש העירייה, תומר גלאם

פורסם בתאריך: 21.12.20 11:56

     

לאחר ארבעה ימים של ירידה בקצב התחלואה בעיר אשקלון, חזרה העיר להיות צהובה עם ניקוד רמזור 6, זאת לאחר שבשיאה עמדה על 6.6. נכון להיום יש באשקלון 227 תושבים המוגדרים "חולים פעילים", כאשר אחוז הבדיקות החיוביות בעיר עומד על 3% בלבד.

השינוי הדרמטי בנתונים הוא בשינוי שיעור החולים השבועי שבשיאו עמד על למעלה מ-200% ואילו כעת עומד על 33% בלבד. חשוב לציין, שהעיר נחשבת צהובה על פי המדד היומי של משרד הבריאות, כך שאם אשקלון תשמור על המשך המגמה הזאת, בימים הקרובים, עשויה הממשלה להסיר את המגבלות שהוטלו על מוסדות החינוך בעיר.

אחות במרכז הרפואי ברזילי שואבת את נוזל החיסון לקורונה מהאמפולה למזרק. צילום: דוד לוי

אחות במרכז הרפואי ברזילי מחזיקה את החיסון לקורונה

הבוקר החלו קופות החולים מכבי והכללית לחסן את תושבי העיר אשקלון אשר מעל גיל 60. גם ראש העירייה, תומר גלאם, הודיע כי יבצע חיסון לנגיף הקורונה במתחם החיסונים של כללית. "לאחר חודשים ארוכים של התמודדות עם מגפה עולמית, יש לנו הזדמנות אמיתית לגבור עליה ולנצח את נגיף הקורונה", מסר גלאם, "כפי שלקחנו אחריות אישית על עצמנו במהלך המשבר, עלינו לקחת אחריות אישית מתוך דאגה לאומית גם כעת, בשלב הגורלי הזה של המגפה, וללכת להתחסן. אנחנו יכולים לעשות את זה, אנחנו יכולים לנצח את הקורונה. זה רק בידיים שלנו".

מבוטחי כללית – החיסונים יתקיימו במרכז לרפואה יועצת באשקלון, קומה שלישית, שדרות בן גוריון 23. ניתן לזמן תור באתר, באפליקציה או במוקד 2700*.
מבוטחי מכבי – החיסונים יתקיימו בהיכל ספורט העירוני, בן גוריון 37. ניתן לזמן תור במוקד 3555*.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בתוך כך, העירייה פותחת לאורך כל השבוע את מתחם הבדיקות עבור התושבים, זאת על מנת להגביר את מספר הבדיקות, לאתר חולים ללא תסמינים ולבודד אותם מהקהילה. המתחם ייפתח בהיכל התרבות בימים שני עד רביעי בין השעות 10:00 עד 18:00 וביום שישי בין השעות 09:00 עד 14:00. ביום חמישי יתקיימו בדיקות באותן השעות אך במיקום אחר שיפורסם בהמשך.

מבצע חיסוני הקורונה במרכז הרפואי ברזילי נכנס ליומו השני: עד כה התחסנו במרכז הרפואי כ-500 אנשי צוות רפואיים. הבוקר התארח במרפאת חיסוני הקורונה של ברזילי שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ואף נתן דוגמה אישית והתחסן נגד הנגיף.

בחודש פברואר השנה, תרם השר טרופר כליה לאדם שהוא אינו מכיר. כעת, מתוך רצון לעודד אנשים בקבוצות סיכון להתחסן נגד נגיף הקורונה, הגיע השר טרופר למרכז הרפואי ברזילי שבאשקלון וקיבל את המנה הראשונה של החיסון.

השר חילי טרופר לצד מנהל המרכז פרופ' שרר. צילום: דוד אביעוז, צילום רפואי, דוברות ברזילי

"בתקופות קשות, מה שיש לבני אדם זו תקווה", מסר טרופר, "החיסונים הם תקווה גדולה ואני שמח שגם תורמי איברים ואנשים בקבוצות סיכון יוכלו להתחסן בביטחה. זו הזדמנות נוספת להודות לצוות המרכז הרפואי ברזילי ולצוותים הרפואיים בכלל על עבודתם המסורה בזמנים לא פשוטים ותחת לחץ גדול. אני קורא לכולם ללכת להתחסן".

מנהל המרכז הרפואי ברזילי, פרופ' יניב שרר, ליווה את השר טרופר בעת ביקורו, הסביר לו כיצד מתבצע תהליך החיסון וכיצד מתמודדים צוותי הרפואה בברזילי עם התחלואה במגיפה, ואמר: "אני מברך את השר חילי טרופר על שהחליט להגיע אל מרפאת חיסוני הקורונה ולהוות דוגמה אישית. המרכז הרפואי ברזילי הציל אלפי חולים בעשרת החודשים האחרונים, ובימים אלה אנחנו צועדים את צעדנו לקראת היפרדות מהקורונה. תודה לשר טרופר שהגיע לכאן כדי לחזק את ידיהם של צוות גיבורי הרפואה של המרכז הרפואי ברזילי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר