חוף דלילה אתמול
חוף דלילה אתמול

"רק רצינו להתפרנס": הג'ק והארצ'י בחוף דלילה הפעילו טייק אווי וקיבלו דו"חות

הפאבים בחוף דלילה פעלו במתכונת טייק אווי אבל קיבלו 10 אלף ש"ח דו"חות כי הם "יצרו אווירה שיכולה לגרום להתקהלויות", זאת לאחר שהפעילו מוזיקה. בעלי הפאבים מתכוונים להישפט על כך. "אין דבר כזה בחוק, מותר להפעיל מוזיקה", אומר אלי גוטמן מהארצ'י

פורסם בתאריך: 14.11.20 22:01

     

מאז החלו מגבלות הקורונה וסגירת העסקים, גם הפאבים הפופולאריים הג'ק והארצ'י בחוף דלילה באשקלון סגרו את שעריהם. יחד עם זאת, הם המשיכו לפעול במתכונת המותרת, אם זה משלוחים בהתחלה ואם זה טייק אווי בהמשך.

שני הפאבים יזמו יחד בשיתוף פעולה ביניהם, להמשיך את מסורת הטייק אווי אבל עם הפנינג משמח והדליקו רמקולים שהשמיעו מוזיקה, תוך שמירה קפדנית על הנהלים שאסרו התקהלויות, "רצינו להכניס שפיות לתקופה הקשה הזאת, לחדש ולדבר לקהל אחרי תקופה ארוכה שאנשים בבתים. אנחנו לא מסעדת רחוב שיש לה תנועה אז רצינו ליזום תנועה", מסביר איתי סהר, חבר מועצת העיר ומבעלי הג'ק.

איתי סהר

איתי סהר. צילום ארכיון

גם בפרסומים שקמו לזה נכתב שהם פועלים בהתאם להנחיות התו הסגול, תוך שמירה על עטיית מסיכה, מרחקים ומניעת התקהלויות.

זה התחיל בשעה 16:00 אחר הצהריים, אלא שבערך שעתים לאחר מכן הגיעו למקום שוטרים וניידות וללא אזהרה מוקדמת, רשמו דו"ח של 5,000 ש"ח לכל אחד מהפאבים. "השוטר הורה לסגור את המוזיקה ושנקבל קנס בגלל 'אווירה שיכולה ליצור התקהלות'", מספר סהר, "חשוב לי לציין שהוא דיבר בכבוד ואני מצדיע להם על העבודה שלהם. אבל מה שצריך לזכור זה דבר שהוא פשוט: האכיפה צריכה להיות צמודה לתקנה, כדי למנוע הדבקה. לא צריך להמציא תקנות ואסור להמציא. גם ככה התנועה היא דלילה ולצערנו המקרה הזה היה ניתוח לא נכון של המשימה, הייתה אכיפה לא נכונה שלא נסמכת על הוראות התקנות ואנחנו נבקש להישפט. לא הקנס מפריע, אלא שרצינו טיפה להכניס שפיות לתושבים שספונים בביתם ועכשיו יכולים לצאת ולראות אחד אתה שני כשההנחיות נשמרות, זה דבר חשוב".

חוף דלילה אתמול

חוף דלילה אתמול

גם אלי גוטמן מבעלי הארצ'י שקיבל את הדו"ח לא מבין על מה ולמה, "כל הפעילות שעשינו ברמת העיקרון היא חוקית, מכרנו בירות ומותר לנו למכור בירות כשהכל בטייק אווי ומשלוחים", הוא מסביר, "הטריגר היה הווליום של המוזיקה, יש לסרטונים שרואים שאין התקהלויות. היה שמירה על הנהלים ולא היו הרבה אנשים. המשטרה באה בפאניקה 'תכבו מוזיקה, מה נראה לכם?' לא פלשנו לשום מקום ועבדנו לפי הנהלים והמשטרה החליטה לתת קנס של 5,000 שקל".

מה הסעיף שמופיע בדו"ח?
"אין סעיף, כי לא קיבלנו את הדו"ח במקום, הם כותבים אותו ואחרי זה שולחים לנו אותו. אבל השוטר הסביר שזה בגלל שיצרנו אווירה שגורמת להתקהלות. לא הייתה התקהלות מעל 20 אנשים".

צפו בסרטון מאמש, כך זה נראה:

בתור בעל עסק, ידוע לך על איסור להשמיע מוזיקה?
"אין דבר כזה בחוק, מותר להפעיל מוזיקה. היום עשינו את אותו הדבר, הברים שלנו פועלים עם מוזיקה קצת יותר שקטה ואף פקח לא הגיע. השוטר עצמו אמר 'אני לא משפטן ואני לא יודע', אומרים לו מה להגיד, גם לפקחים לא היה מה להגיד. לתת קנס 5 אלף בתקופה כזאת, אנחנו עסקים מוכרים בעיר, אנחנו עסקים שעובדים עם המשטרה. אנחנו רק רצינו קצת להתפרנס, בלי שום סיבה פשוט כיבו אותנו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




סהר מבקש להדגיש כי אין לו כל טענה לשוטרים שהגיעו למקום, "מבחינתנו השוטרים בשטח עשו את העבודה שלהם, הם דיברו בצורה מכובדת. אבל אנחנו מפנים אצבע לדרגים הגבוהים למעלה עד לקבינט הקורונה שההוראות לא ברורות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוטרי משטרת ישראל הגיעו למקום בעקבות הפניה שהתקבלה במוקד 100. כאשר הגיעו למקום הבחינו השוטרים כי בעלי עסק הוציאו דוכנים מהם מכרו שתייה ומזון, השמיעו מוזיקה חיצונית על ידי הוצאת רמקולים והשמעת מוזיקה רבת עוצמה שהביאה ציבור רב להתקהל במקום בגלל המוזיקה התקהלות של מאות אנשים. עצם הפעולה יצרה התקהלות אסורה (בדומה לכל איש שיחליט לעשות מוזיקה באמצע הרחוב ויגרום להתקהלות אשר מסכנת את הציבור). בעלי העסק הונחו לחזור למתכונתם המקורית בהפעלת העסקים כדי להשיב את הסדר הציבורי ושמירה על ביטחונו ובריאותו של הציבור. ברגע שזה בוצע ההתקהלות פוזרה באופן טבעי ולא חזרה על עצמה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר