המשכן לאומנויות הבמה באשקלון. הדמיה: מנואל גוטראנד, באה אדריכלים ובוני ערים
המשכן לאומנויות הבמה באשקלון. הדמיה: מנואל גוטראנד, באה אדריכלים ובוני ערים

הכל עומד במקום: עיריית אשקלון בישרה על פרויקטים רבים, היכן הם?

מרכז החלל הבינלאומי, המשכן לאמנויות הבמה, בניין העירייה החדש, פארק המים הגדול במדינה - אלה רק חלק מהפרויקטים שעיריית אשקלון בישרה על הקמתם בעשור האחרון. הם עוררו התרגשות והתלהבות רבה עם ההכרזה עליהם, אך השנים חלפו ומלבד חלומות לא נשאר הרבה. יצאנו לבדוק מה נשאר מההבטחות הללו

פורסם בתאריך: 6.11.20 14:05

     

המשכן לאמנויות הבמה I הכרזה: 2012 ו-2017

כבר בשנת 2012 הכריז ראש העירייה דאז, בני וקנין על הקמתו של המשכן לאמנויות הבמה. דובר אז על מרכז מפואר שיכלול בתוכו חדרי חוגים, סדנאות למוסיקה וחדרי אמנים. כמו כן, המרכז אמרו לכלול בתוכו 2 אולמות, אחד עם 150 מקומות ישיבה והשני בן שתי קומות עם 500 מקומות ישיבה. “לטובת הפרויקט הייחודי הזה, שכרנו את שירותיה של האדריכלית הבינלאומית מצרפת, גב’ מנואל גוטראן, אשר תתכנן מבנה שיהיה אייקון אדריכלי שימשוך אנשים מכל רחבי הארץ והעולם ואת הבנייה תעשה החברה הכלכלית”, אמר אז וקנין.

המשכן לאומנויות אשקלון. הדמיה

המשכן לאומנויות אשקלון. הדמיה

המשכן אמור היה לקום בשטח הפתוח הסמוך להיכל הספורט העירוני בצומת הרחובות בן גוריון ובן צבי. כבר אז אמר וקנין כי בניית המשכן תארך כ-3 שנים.

הדמיה של המשכן לאמנויות הבמה בלילה

אלא ששנה וחצי לאחר מכן, הבניין לא החל להיבנות ווקנין הפסיד בבחירות לשמעוני שהחליט לבטל את הפרויקט. האדריכליות בתיה סבירסקי וגוטראן כבר הגישו אז תביעה נגד עיריית אשקלון.

גוטראן וסבירסקי עם ראש העירייה ואדריכל העיר לשעבר

בשנת 2017, לאחר ששמעוני פינה את מקומו לתומר גלאם, זה התהפך שוב. גלאם הכריז על החייאת הפרויקט בישיבת מועצה בהשתתפותה של סבירסקי. “החלטתי לחדש את היוזמה להקים באשקלון את המשכן לאמנויות הבמה. העיר מונה כיום קרוב ל-150 אלף תושבים ובעתיד הלא רחוק תכפיל את אוכלוסייתה. היכל התרבות המקומי, שנבנה לפני כשני עשורים לא יוכל לתת מענה לבדו לביקוש הולך וגובר של מופעי תרבות”, הכריז גלאם בספטמבר 2017.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: אמור להיכנס במסגרת יישום שלב ב’ בהסכם הגג.


מרכז החלל הבינלאומי I הכרזה: 2016

בחודש אוגוסט 2016 הפתיע ראש העירייה דאז, איתמר שמעוני, עם ההכרזה על תוכנית להקמת מרכז החלל באשקלון. זה התקבל בהפתעה בעיקר בעיר השכנה אשדוד, שם דובר על הקמת המרכז כבר כמה שנים לפני כן.

עיצוב מהחלל. הדמיה של מרכז החלל

בטקס חגיגי שהתקיים באשקלון במסגר שיתוף הפעולה הראשון בין עיריית אשקלון ועמותת מרכז החלל הבינלאומי שוגר בלון סטרטוספרי, ראשון מסוגו בישראל, היישר מהמרינה בעיר. “אני שמח לבשר לכם שהבוקר אנו מזניקים לא רק את בלון הניסוי הזה לחלל, אלא גם את התוכנית שתזניק את העיר אשקלון לתחום החלל בשנים הבאות. הבשורה שלי הבוקר אליכם היא שבמסגרת שיתוף הפעולה ההולך ומתחזק בין מרכז החלל הישראלי לבין עיריית אשקלון, בכוונתנו להקים בעיר את המרכז הבינלאומי לחלל, הראשון מסוגו בישראל, מרכז שיכלול אגף חווייתי – מרכז מבקרים, מוזיאון ומיצגים, אגף לימודי אקדמאי ואגף מחקרי – חממות טכנולוגיות”, אמר אז שמעוני.

בחודש יולי 2017 היה זה ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, שהכריז על המשך המגעים, “החלטתי להיענות בחיוב ליוזמה להקים באשקלון את מרכז החלל הבינלאומי, פרויקט בהיקף של כ-400 מיליון שקלים שימומן כולו מכספי תורמים מארה”ב. עיריית אשקלון תקצה ליזמים את השטח המיועד לכך בעיר ותממן את התכנון. נפגשתי עם היזמים והתרשמתי שהפרויקט העצום הזה יכול לשים את אשקלון על מפת התיירות הבינלאומית וגם לשמש כמרכז מחקר וכמרכז חינוכי למדעי התעופה והחלל, שכולנו נהנה ממנו”, אמר גלאם.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: אותר שטח לטובת הקמת המרכז בעיר היין. נמצא בבדיקה משפטית וכלכלית על ידי רשות מקרקעי ישראל.


פארק המים הגדול במדינה I הכרזה: 2018

במסיבת עיתונאים סנסציוניות שהתקיימה בחודש יוני 2018 בישרו ראש העירייה בפועל, תומר גלאם ושר האוצר, משה כחלון על הקמת פארק המים הגדול ביותר בישראל – בעיר אשקלון.

ימית 2000. צילום: תומר אפלבאום

כמו ימית 2000. צילום: תומר אפלבאום

בעירייה אמרו אז כי הפארק החדש, שישתרע על שטח של כ-120 דונם, ייבנה בסטנדרטים של פארקי המים המובילים בעולם, “כדוגמת פארק המים ‘יאס ווטרוורלד’ באבו דאבי, פארק המים ‘ווטן אנד הילד’ בהוואי ופארק ‘טרופיקל איילנדס’ בגרמניה”.

גלאם ציין אז כי “פארק המים שיקום יהווה עוגן להקמת בתי מלון – דבר שיהפוך את אשקלון למוקד לתיירים שיגיעו לבלות בעיר שלנו וייחשפו גם לרצועת החוף המדהימה”.

המיקום של פארק המים אחרי שכונת ברנע

המיקום של פארק המים אחרי שכונת ברנע

אין ספק שעבור תושבי אשקלון מדובר בבשורה של ממש שכן מאז שנת 2014 נסגר הפארק המים “אשקלונה”. אלא שמאז ההכרזה עברו שכמעט שנתיים וחצי.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: בגיבוש קונספט וביצירת סקר צרכים ובדיקה כלכלית.


מרכז למקצועות הלחימה והאבטחה I הכרזה: 2017

בחודש ספטמבר 2017 הכריז ראש העירייה בפועל, תומר גלאם על ההחלטה להקים “מרכז משולב, יחיד מסוגו בארץ, ללימוד מקצועות הלחימה והאבטחה”, כלשונו. גלאם סיפר אז כי המרכז יספק כ-200 מקומות עבודה חדשים לתושבי אשקלון, ויפעלו בו שלושה מתחמי פעילות מרכזיים: מרכז אימון והכשרה בינלאומי למקצועות הלחימה והאבטחה; מטווח ומועדון קליעה – ירי מקצועי וחווייתי, איירסופט וחץ וקשת, ומרכז ספורט אתגרי – קירות טיפוס, מיני באנג’י, צוק טיפוס, פיינטבול, מדרגות טיפוס ועוד.

קיר טיפוס. צילום: דניאל צ'צ'יק

עוד ציין גלאם כי במקום יוקמו גם מלונית הארחה המכילה כ-200 מיטות לאירוח קבוצות מהארץ ומהעולם, מתקן הסעדה, מתחם מקורה וממוזג של כ-500 מ”ר לפעילויות חווייתיות, מועדון וקפיטריה, כיתות לימוד מרווחות. “במהלך החודש הקרוב נשלים את הכנת המכרז, ועד סוף השנה תיבחר החברה שתקים ותפעיל את המרכז המשולב”, אמר גלאם.

מאז עברו קצת יותר משלוש שנים.

לא נמסר מהעירייה הסטטוס של הפרויקט.


בניין העירייה החדש I הכרזה: 2012

כבר בזמן כהונתו של ראש העירייה בני וקנין הוכרז על הקמת בניין העירייה החדש או כמו שהוא הגדיר אותו אז מרכז עירוני. בחודש ספטמבר 2012 אישרה מועצת העיר הלוואה בסך 250 מיליון ש”ח להקמת הפרויקט. דובר אז על מגדל משרדים בן 32 קומות, אשר סביבו יוקם מרכז מסחרי בן כ-8,000 מ”ר וכמו כן, על הקמת מתחם של כ-170 דירות מגורים.

הדמייה של בניין העירייה החדש באשקלון

הדמייה של בניין העירייה החדש באשקלון

“הרעיון ביסודו הגיע ממקום של שיפור השירות לתושבי אשקלון, על ידי איחוד של שלוחות העירייה השונות, כך שתושב יוכל לקבל את כל השירותים המוניציפליים במקום אחד בניגוד למצב הקיים היום בו עיריית אשקלון פזורה במספר מוקדים, דבר אשר פוגע בשירות לתושב”, הסביר אז וקנין.

המיקום אותר בסמוך להיכל התרבות ובחודש אפריל 2013 אף נערכה הנחת אבן פינה חגיגית בהשתתפות הזמר משה פרץ. “הנחת אבן הפינה הינה היסטוריה באשקלון והפרויקט שיזמתי ישמש את אשקלון לדורות הבאים”, הכריז וקנין.

ראש העירייה שבא אחריו, איתמר שמעוני, כבר הכריז על שינוי והודיע כי הפרויקט ייבנה בשיטה שבה הקבלן ייבנה את הבניין בחינם ויקבל תמורה זכויות בנייה רבות.

במתחם המגודר החלו עבודות חפירה רבות, זה נעצר. ולאחר שנים ספורות הפך המקום לחנייה עבור עובדי משרד ראש הממשלה הסמוך. כעבור זמן הפך חלק גדול ממנו לחנייה של היכל התרבות והחלום על מרכז עירוני חדש ונוצץ הלך ונגוז לו.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: בימים הקרובים תוגש לאישור העירייה והוועדה המחוזית התב”ע הסופית לאחר שהושלמו תהליכי התכנון הראשוניים. במקביל, החכ”ל נערכת לפרסום מכרז BOT להפעלת המרכז העירוני החדש שיכלול בתוכו בניין משרדים, מסחר וחנייה תת קרקעית.


מעונות יום לסטודנטים I הכרזה: 2018

בחודש מרץ 2018 התקיימה פגישה בלשכתו של ראש העירייה בפועל, תומר גלאם. בישיבה השתתפו ד”ר פנחס חליווה, מנכ”ל מכללת אשקלון ויו”ר אגודת הסטודנטים במכללה, יפה טבג’ה.

מכללת אשקלון. צילום: אלירם משה

מכללת אשקלון. צילום: אלירם משה

בסיום הפגישה פרסם גלאם תמונה משותפת והכריז על פרויקטים מרשימים, “בוחנים דרכים לחזק את פעילות המכללה ולהגדיל את מספר הסטודנטים הלומדים בה. במקביל, נפעל להוציא לפועל שלושה פרויקטים חשובים עבור ציבור הסטודנטים באשקלון: הקמת מרכז ספורט לסטודנטים, שיכלול גם בריכת שחייה, הקמת מבנה נוסף של מעונות, שיאפשר להגדיל את היצע החדרים לסטודנטים, ופרויקט נוסף ומשמעותי ביותר – הקמת מעונות יום לילדים בסמוך למכללה, כדי להקל על הורים הלומדים במקום ולאפשר להם לשהות בקרבת ילדיהם גם במהלך הלימודים”, מסר גלאם.
מאז עברו כשנתיים וחצי.

יפה טבג'ה, פנחס חליווה ותומר גלאם

יפה טבג'ה, פנחס חליווה ותומר גלאם

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: לבקשת ראש העיר, כפר הסטודנטים מקודם על ידי האגף לתרבות נוער וספורט במינהל חינוך. בימים אלו אותר שטח לטובת הפרויקט ואף הוצגה תוכנית לממונים ולגורמי המקצוע הרלוונטיים. אנו מעריכים כי הפרויקט יושלם בתוך כשנתיים.


מרכז הצעירים I הכרזה: 2015

בחודש דצמבר 2105 הודיע ראש העירייה דאז, איתמר שמעוני על אישור תקציב העירייה לשנת 2016, מה שהיה עד אז התקציב הגדול בתולדות העיר – 1.8 מיליארד שקלים. “התקציב החדש מביא בשורה של ממש לתושבי אשקלון, בכל התחומים. את התקציב הזה ירגישו בכל בית בעיר, ועם יישום הסכם הגג, תוכלו לראות במו עיניכם כיצד כבר בשנה הקרובה, מופנים משאבים רבים לשדרוג תשתיות תחבורה בעיר, ליצירת מקומות עבודה חדשים, לפיתוח רצועת החוף, להמשך התנופה במערכת החינוך, לרווחה, למוסדות דת, לשיפור איכות הסביבה, לטיפול בבעלי חיים ועוד”, מסר שמעוני.

בין הפרויקטים אותם ציין שמעוני כי יקים, היה מרכז הצעירים, המרכז שבו יוכלו צעירים לקבל הכוונה ללימודים, סיוע לאחר שחרור משירות צבאי ועוד. באחת מישיבות המועצה אף הוצגה הדמיה של המבנה שאמור היה לקום.

מרכז הצעירים במבנה זמני

מרכז הצעירים במבנה זמני

רק בחודש יוני 2018 נבחר נסים בן דוד לתפקיד מנהל המרכז שהחל לפעול בבית הספר בן צבי. בהודעה שפרסמה העירייה אז נכתב כי “עד לבניית מרכז הצעירים המתוכנן בשכונת ‘ברנע’, שירותי ההכוונה לצעירים וכן סיוע ברכישת מקצוע יפעלו מבית המתנדב”. וראש העירייה בפועל, תומר גלאם הוסיף כי “תחום הצעירים הוא אחד הנושאים הקרובים ללבי”.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: ישולב במסגרת כפר הסטודנטים.

פארק היי-טק I הכרזה: 2013

בחודש ספטמבר 2013 הכריזה העירייה על פרויקט שאמור לקחת את אשקלון צעד גדול קדימה – פארק הייטק.

בהודעה שמסרה העירייה אז נכתב כי “התוכנית להקמת פארק הייטק חדש באשקלון מכשירה את השטחים הסמוכים לכניסה הצפונית לעיר אשקלון, להקמה של אזור תעשיות נקיות, תעשיות מחקר ופיתוח, משרדים ומסחר לצד מרכז עירוני לתנועה, נוסעים וחניה (מתנ”ח) שיכלול תחנת רכבת, תחנת אוטובוסים ושירותי הסעה ציבוריים נוספים”.

הדמייה של פארק ההייטק

הדמייה של פארק ההייטק

עוד נכתב כי “השטחים המתוכננים יחולקו למתחמים שונים שיכללו אזור משולב מסחר, משרדים, תעשיות מו”פ, מלונאות, תעשיות נקיות, מסעדות וחנויות. כמו כן, יבוצע במקום פיתוח סביבתי, גינון, מתקני ספורט ונופש פתוחים”.

ראש העירייה דאז בני וקנין אף הפליג והוסיף כי “במציאות של שלום יוכל לשמש המתחם המתוכנן אזור סחר בינלאומי חשוב במרחב הדרומי, בין מדינת ישראל לבין שכנותיה הדרומיות, מצרים והרשות הפלסטינית”.

גם הבאים אחריו כמו איתמר שמעוני שהזכיר בחודש יוני 2015 את התוכנית להקמת “פארק היי-טק, שיהווה כתובת לחברות ומפעלים עתירי ידע מכל רחבי הארץ”. ותומר גלאם שאמר בזמן אישור תקציב שנת 2018 כי “בחלקה המזרחי של העיר יוקמו פארק תעשייה ופארק הייטק, שיהוו כתובת לחברות עתירות ידע מכל רחבי הארץ”.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: הפרויקט נמצא בתכנון מפורט. אנו מעריכים כי השיווקים יחלו באמצע שנת 2021. רשות מקרקעי ישראל שוקדת בימים אלה על תחילת השיווקים.


אגם ופארק אקו ספורט באגמים I הכרזה: 2015

כבר בשנת 2010 עם ההכרזה על הקמת מגה שכונה בשם “אגמים” הכריז ראש העירייה דאז, בני וקנין על הקמת אגם מלאכותי בשכונה. “לא נעשה שום שינוי בתוכנית בניין ערים ואופי השכונה לא ישתנה. כפי שמצוין בתב”ע יהיה אגם לשיט”, מסר אז וקנין.

בחודש יולי 2015, כאשר השכונה כבר קרמה עור וגידים, הבטיח ראש העירייה דאז, איתמר שמעוני את הקמת האגם, “נמשכת תנופת הבנייה בשכונת ׳אגמים׳, שהופכת להיות אחת השכונות היפות באשקלון”, ציין שמעוני בפוסט שפרסם לצד סרטון מרשים מהשכונה, “תושבי השכונה ייהנו מפארקים, גנים ציבוריים, מרחבים ירוקים עצומים, מסלולי הליכה, רכיבה על אופניים וגולת הכותרת – אגם מלאכותי מרהיב. יש למה לצפות”.

הדמיה של האגם באגמים

הדמיה של האגם באגמים

בתחילת חודש יולי 2019, לאחר שתושבי השכונה הביעו דאגה ומשרד הבינוי והשיכון עיכב את התקציב לבניית האגם הודיעה העירייה כי הפרויקט הזה תוקצב וייצא לפועל כאשר לצדו יוקם פארק אקו ספורט. העבודות, כך נמסר מהעירייה, צפויות להימשך 36 חודשים והן יכללו מעבר להקמת האגם גם אצטדיון אתלטיקה קלה, בתי קפה ומסעדות, מתקני סירות ושייט ועוד מגוון אטרקציות תיירותיות.

שכונת אגמים. צילום: פבל

שכונת אגמים. צילום: פבל

כמה העלות? בעירייה אמרו כי עלות הפארק והאגם היא כאמור כ-120 מיליון ש”ח כאשר 80 מיליון ש”ח עבור הקמת הפארק ועוד 40 מיליון ש”ח עבור הקמת האגם. “היום יצאנו לדרך”, מסר גלאם.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: לאחר עבודה מאומצת של ראש העיר בשיתוף רמ”י, הפרויקט יצא לדרך. בימים הקרובים צפויים להכריז על זוכה ולהתחיל לאלתר בעבודות.


מנהרה בכביש בגין-רבין I הכרזה: 2017

הפקקים האימתניים בצומת הרחובות בגין-רבין מוכרים לכל מיש מתגורר בשכונות אפרידר וברנע. מדובר בפקקים אשר גוזלים שעות רבות מהנהגים היוצאים בשעות הבוקר למקום עבודתם או לקחת את ילדיהם למוסדות החינוך.

אחת הבשורות הגדולות הייתה הקמת מנהרה, או כמו שבעירייה נוהגים לקרוא לזה: שיקוע כביש. מדובר בפתרון שאמור להקל מאוד על הפקקים באזור. בראייה קדימה, לאור הקמת שכונת אגמים ואגמים מזרח, צפוי נפח התנועה לעלות אף יותר בכביש הזה המוביל אל היציאה הצפונית מהעיר.

בחודש מאי 2017 הגיע שר האוצר דאז משה כחלון לביקור באשקלון, שם נפגש עם ראש העירייה בפועל, תומר גלאם. לאחר הפגישה פרסם גלאם פוסט בפייסבוק וכתב כי אחת הבשורות שהביא עמו כחלון היא “עשרות מיליוני שקלים לטובת קידום פתרונות תחבורה, בהם העתקת תחנת הרכבת למתחם ‘עיר היין’ ופרויקט שיקוע רבין שיקל משמעותית על עומסי התנועה בצומת ‘רבין-בגין’”.

שלוש וחצי שנים חלפו מאז.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: הפרויקט ייבחן בשנית מבחינה תעבורתית לאור צפי האכלוס המתוכנן של 2,500 יחידות דיור בשכונת אגמים מזרח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




חוף ים צפוני ומצפור I הכרזה: 2019

לפני כשנה, בחודש דצמבר 2019 הכריז ראש העירייה, תומר גלאם על הקמת חוף רחצה חדש. זה היה לפני תקופת הקורונה כאשר דבר כזה נחשב לבשורה של ממש עבור התושבים שמתרחצים בחופים אשר מלאים עד אפס מקום.

חוף עיר ימים. הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

הדמיית החוף הצפוני. הדמיה: מייזליץ כסיף אדריכלים

“רצועת החוף של אשקלון הולכת לשנות את פניה בשנתיים הקרובות עם יציאתם אל הפועל של מספר פרויקטים שיהפכו אותה לשם דבר בתחום התיירות, הבילוי והפנאי”, מסר גלאם, “אחד מהם הוא הקמת חוף רחצה חדש ומוכרז בחלקה הצפוני, בסמוך לשכונת ‘עיר ימים’ הנבנית בימים אלו. החוף יכלול את כל השירותים המתקדמים להשלמת החוויה בקרב המתרחצים והמבלים בו ויותאם גם לאנשים עם צרכים מיוחדים. כמו כן, נדאג לשמור על צביונו של האזור ועל הממצאים הארכאולוגיים שנמצאו במקום. תודה למשרד הפנים על הסיוע התקציבי בהקמת החוף שייצא לדרך ממש בקרוב. יש למה לחכות”.

הדמיית המצפור

הדמיית המצפור

זמן קצר לאחר מכן פרסם גלאם עוד פרויקט באותו המקום בדיוק, “אחד הפרויקטים היפים שיושלמו ממש בקרוב הוא המצפור ברצועת החוף הצפונית – פרויקט יצירתי ומקורי שיהפוך את תחנת הסניקה במקום למתחם בילוי ונופש יפהפייה, שיוקם מעליה, עם אלמנטים ייחודיים מעולם הים ובהשראת מצפן ימי ושעון השמש”.

ממש בקרוב? עברה שנה מאז.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: בתהליכי תכנון ושינוי תב”ע.


המרכז הרב תכליתי I הכרזה: 2016

בחודש ספטמבר 2016 ולאחר שנים של דרישה מצד פעילים למען ילדים עם צרכים מיוחדים, הודיע סגן ראש העיר דאז תומר גלאם כי “המבנה הרב תכליתי – רגע לפני הגשה להיתר. לאחר עבודה מאומצת ובשיתוף עם אגף הרווחה, ביטוח לאומי, משרד הרווחה, הורי עמותת המש”ב, החברה הכלכלית וגורמים נוספים הגענו לשלב של הגשה להיתר”.

הדמיה של המרכז הרב תכליתי

הדמיה של המרכז הרב תכליתי

תשעה חודשים לאחר מכן, בחודש מאי 2017 הכריז גלאם על צעד נוסף: “חתמתי לפני מספר רגעים על ההיתר למינוים של הגורמים המקצועיים לקידום הקמת המרכז הרב תכליתי לבעלי צרכים מיוחדים באשקלון. זהו צעד משמעותי וחשוב ביותר שאנחנו, כרשות בכלל וכחברה בפרט, יכולים לעשות למען האוכלוסייה המיוחדת הזו. הבטחתי שאעשה הכל כדי שהמרכז יקום ואני שמח שעלה בידי למלא הבטחה זו”.

שנה לאחר מכן, בחודש יוני 2018, הכריז גלאם כי יצאה לדרך הקמת המרכז אשר “ייתן מענה לצרכים של תעסוקה, חברה ופנאי עבור אנשים עם מוגבלויות. המבנה יכלול מרכז יום שבמסגרתו יינתנו טיפולים פרא רפואיים, תעסוקה בהתאם ליכולתו של האדם, פיתוח מיומנויות של עצמאות ופעילויות פנאי וחברה”. גלאם גם נקט תאריך יעד והודיע כי “בניית המרכז תושלם בתוך שישה חודשים, כאשר עלות הבנייה נאמדת בכ-13 מיליון ש”ח”.

הדמיה של מבואת המרכז הרב תכליתי. הדמיה

הדמיה של מבואת המרכז הרב תכליתי

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: השלב הראשון בפרויקט הושלם בתחילת ספטמבר וכבר משמש חניכים רבים לפעילות יומיומית חשובה ומשמעותית עבורם. נציין כי מדובר בפרויקט ראשון מסוגו באשקלון שנועד לתת מענה, שטרם היה בעיר, לבוגרים עם צרכים מיוחדים. עד שנת 2025 יושלם השלב האחרון בפרויקט הכולל, בין היתר, בריכה טיפולית.


חוות סוסים בעיר היין I הכרזה: 2015

בחודש דצמבר 2015 הגיעו דחפורים והרסו את חוות הסוסים שפעלה במשך שנים ברחוב אלי כהן.

“בשעה זו הורסים דחפורים את חוות הסוסים הישנה ברחוב ‘אלי כהן’, חווה שהפכה למפגע תברואתי ואסתטי. במקומה יוקמו מבני מגורים משולבים במסחר, המתאימים יותר לאופי הרחוב”, בישר ראש העירייה דאז, איתמר שמעוני וציין כי “בתוכנית העבודה לשנת 2016 תוקצבה הקמת חווה טיפולית חדשה ומתקדמת בסטנדרטים בינלאומיים, במסגרת שכונת ‘עיר היין’, חווה שתספק שעות של בילוי והנאה למבקרים ותהפוך לאטרקציה אמיתית”.

מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי

מרוץ סוסים. אילוסטרציה: ניר כפרי

השנה, לאחר שחלפו 4 שנים, הודיע ראש העירייה תומר גלאם כי הצליח להשיג תקציב של 16 מיליון ש”ח להקמת החווה.

הסטטוס כפי שנמסר מהעירייה: הפרויקט נמצא בשלבי תכנון.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר