שמעון לוגסי ואחריו חיים ז"ל. צילום: מהאלבום המשפחתי
שמעון לוגסי ואחריו חיים ז"ל. צילום: מהאלבום המשפחתי

הצלת חיים לזכר האח שנפטר

לאחר שאחיו חיים ז”ל, התמוטט בדרך לבית הכנסת ונפטר מדום לב, הקדיש שמעון לוגסי מכשיר דפיברילטור לזכרו, “כדי שמקרה כזה לא ישנה”

פורסם בתאריך: 18.9.20 14:07

     

ביום שישי לפני שבועיים, התארגן חיים לוגסי לקראת השבת. הוא התקלח, התלבש וכשהתכוון לצאת לבית הכנסת כדי להתפלל את תפילת השבת הוא החל לחוש כאבים בחזה והתמוטט. צוות רפואי שהגיע אליו התחיל לבצע עליו עיסויים ופינה אותו לבית החולים תוך כדי החייאה, אך כשהגיע לבית החולים ולאחר ניסיונות רבים, נקבע מותו.

חיים לוגסי ז"ל

חיים לוגסי ז"ל

אחיו הצעיר ממנו הוא שמעון לוגסי, יו”ר ארגון “נר דוד אבי” ויועצו של שר הדתות, הרב יעקב אביטן. הוא קיבל את ההודעה מיד לאחר כניסת השבת ועם ההודעה המרה והקשה התמודד שבת שלימה עד צאתה כדי להודיע למשפחה ולהוריו המבוגרים.

במוצאי השבת, בחצות לילה נטמן חיים ז”ל לאחר שהספידו אותו, הרב יעקב אביטן, האח שמעון לוגסי, האלמנה ובתו שאמורה להתחתן בקרוב.

שמעון מספר על האח חיים שהיה “מאוד בדרן ובעל שמחת חיים פשוט כשמו כן הוא. הוא עבד כנהג אוטובוס בחברת אפיקים וקודם באגד תעבורה, בחור נקי ומסודר מאוד בהופעותיו וכן במידותיו המיוחדים, בעל חסד שאהב להקשיב לאחר, חיוכו היה מאיר פנים לכלל הנוסעים ותמיד דאג להסיר דאגה ומכאוב מאחרים”, סיפר שמעון.

חיים לוגסי ז"ל עם אחיו

חיים לוגסי ז"ל עם שני אחיו

ביום האזכרה, הפתיע שמעון את המשפחה כשהקדיש מכשיר החייאה דפיברילטור לעילוי נשמת אחיו חיים ז״ל. מכשיר זה, הוא מכשיר שמציבים במקומות ציבוריים והוא נועד לאפשר החייאה במקרי חירום. הפעלתו היא פשוטה עם הדרכה קולית בעברית, כך שכל אדם יכול להפעיל את המכשיר ללא הדרכה מוקדמת. שימוש במכשיר במצבים שונים של אירועים לבביים למשל, יכולים להיות ההבדל בין חיים למוות.

האלמנה מקבלת את הדפיברילטור משמעון לוגסי

האלמנה מקבלת את הדפיברילטור משמעון לוגסי

 

בעת מסירת המכשיר לאלמנת המנוח אמר שמעון כי מכשיר זה יותקן בתחנה המרכזית בעיר אשדוד ברציפים שבהם עוברים ושבים אלו שזוכרים את חיוכו של חיים הנהג כדי שמקרה כזה לא ישנה.

הדפיברילטור מותקן לזכרו של חיים לוגסי בתחנה המרכזית באשדוד. צילום: שמעון לוגסי

הדפיברילטור מותקן לזכרו של חיים לוגסי בתחנה המרכזית באשדוד. צילום: שמעון לוגסי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




קודם מסירת המכשיר עלה השר לשירותי הדת בקו הטלפון והספיד את המנוח ושיתף את המשתתפים במיזם החשוב להקדשת המכשיר לעילוי נשמתו של חיים.

חיים ז”ל הותיר אחריו רעיה, 4 בנות, הורים אחים ואחיות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר