הרב יוסף שרביט ז"ל
הרב יוסף שרביט ז"ל

זוכרים את הרב שרביט: יוקם חדר להנצחת רב העיר לשעבר

4 וחצי שנים לאחר פטירתו של רב העיר אשקלון, הרב יוסף שרביט, הוחלט להקים לזכרו חדר מורשת בבית הכנסת שהקים הרב לזכר בנו מיכאל ז"ל

פורסם בתאריך: 18.9.20 13:13

     

לפני 4 וחצי שנים, הלך לעולמו הרב יוסף שרביט, מי שהיה הרב הראשי של אשקלון במשך 56 שנים. במהלך חייו הוא שכל את בנו מיכאל במלחמת יום הכיפורים, והקים לזכרו את בית הכנסת “יד מיכאל” בשכונת ברנע.

ביום חמישי שעבר, סייר בבית הכנסת, ראש העירייה, תומר גלאם והנחה לקדם את הקמתו של חדר מורשת לזכרו של הרב שרביט. החדר יאופיין במוטיבים המזוהים עם הרב, אורח חייו והליכותיו, והוא יכלול את כתביו וספריו של הרב לאורך השנים.

ראש העירייה בסיור בבית הכנסת. צילום: סיון מטודי

ראש העירייה בסיור בבית הכנסת. צילום: סיון מטודי

יחיאל שרביט, בנו של הרב אמר כי מדובר במפעל הנצחה חשוב ומשמעותי, “לצד בית הכנסת שנקרא על שם אחי מיכאל זכרו לברכה, שנהרג במלחמת יום הכיפורים, רצינו להקים מקום בסמוך שישמש גם את הדורות הבאים ויספר על פועלו ומורשתו הרוחנית והציבורית של אבינו זכרו לברכה. כעת, לאחר שנים, אנחנו רואים את זה קורה. תודה מיוחדת לראש העיר ולכל העוסקים במלאכה לקידום ההנצחה”.

בהתאם להנחיית ראש העירייה, בעירייה יחלו בתכנון כבר בחודשים הקרובים וההערכה היא כי המקום יושלם בתוך 6-8 חודשים. גלאם: “מפעל חייו של הרב יוסף שרביט זכרו לברכה צריך לקבל מקום של כבוד בעיר אשקלון ואין יותר סמלי מאשר בסמוך לבית הכנסת על שם בנו, מיכאל ז”ל, שאיבד במלחמת יום הכיפורים. הנחיתי היום לקדם את חדר המורשת שיהווה מוקד של למידה ומסורת לנו ולדורות הבאים. זוהי זכות עבורנו לעשות”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר