העירייה: נקים מרכז ענק ללחימה ואבטחה

צעד אמיץ: העירייה תנסה למצוא חברה שתסכים לקחת את הסיכון הכלכלי, להקים את הפרוייקט, להפעיל אותו ולאחר 20 שנה להחזיר לה אותו. ראש העיר אופטימי: "המרכז יעניק התנסות מקצועית לספורטאים וחווית בילוי ספורטיבית לכל המשפחה"

פורסם בתאריך: 5.9.17 09:10

     

קיר טיפוס. אילוסטרציה: עיריית אשקלון

העירייה במהלך יוצא דופן: הקמת מרכז משולב ללימוד מקצועות הלחימה והאבטחה באזור התעשייה הדרומי. בהודעה שהוציאה העירייה נמסר כי כבר בימים הקרובים יפורסם מכרז להקמת המרכז שלדבריה יהיה ייחודי מסוגו בארץ ויכלול בתוכו שלושה מתחמי פעילות: מרכז אימון והכשרה בינלאומי למקצועות הלחימה והאבטחה; מטווח ומועדון קליעה – ירי מקצועי וחוויתי, איירסופט וחץ וקשת ומרכז ספורט אתגרי – קירות טיפוס, מיני באנג'י, צוק טיפוס, פיינטבול, מדרגות טיפוס ועוד.

כיום, מסבירה העירייה את האטרקטיביות שביוזמה, קיימים בארץ מתחמים אשר מעניקים שירות וחוויה של כל אחד מהמתחמים בנפרד, אך לא קיים מתחם אשר מעניק את שלוש החוויות תחת קורת גג אחת.

"המטרה שלנו היא להביא לאשקלון מרכז שטרם נראה כמותו בישראל" מסר ראש העיר, תומר גלאם "התשתיות אשר ייבנו במתקן הייחודי יהיו רבות ומגוונות יעניקו התנסות מקצועית לספורטאים וחווית בילוי ספורטיבית לכל המשפחה. המרכז יביא לעיר אשקלון, מעבר להיבט הכלכלי, היבטים נוספים כמו תעסוקה לתושבי העיר ויקדם את התיירות הנכנסת לעיר".

עוד נמסר כי המתחם, שיוקם כאמור באזור התעשייה הדרומי, ייפרס על פני כ-22 דונם ויבנה בשיטת BOT  (הקם, תפעל, מסור). החברה אשר תסכים להשקיע את מאות המיליונים, תעמוד בתנאים מתאימים ודרישות סף אשר הוגדרו במכרז, תקים ותפעיל את המתחם לתקופה של כ-20 עד 25 שנים ובסיומה תשיב את המתקן חזרה אל העירייה להמשך הפעלה עצמית או מכרז הפעלה חדש.

במתחם שיוקם, אם יוקם, יועסקו כ-200 עובדים, מרביתם תושבי העיר והוא יספק תעסוקה נוספת לחברות הפועלות בתחומי מזון ומשקאות, לינה וקמעונאות. כמו כן, מצפה העירייה שהוא יקדם תיירות נכנסת לעיר באמצעות קבוצות מחו"ל, פרויקט 'תגלית', ארגונים מתחומי הלחימה והביטחון וספורט אולימפי, אשר יארח נבחרות ותחרויות ארציות ובינלאומיות. צפי המבקרים בו מוערך בכאלף אנשים ליום.

הייטק בקטנה. אזור התעשייה הדרומי באשקלון. צילום: אלירם משה

בין יתר התשתיות, ייבנו מלונית הארחה המכילה כ-200 מיטות לאירוח קבוצות מהארץ ומהעולם, מתקן הסעדה, מתחם מקורה וממוזג של כ-500 מ"ר לפעילויות חווייתיות, מועדון וקפיטריה, כיתות לימוד מרווחות. המרכז יהיה מונגש לבעלי מוגבלויות.

היעדים אשר הוצבו לצוותים העושים במלאכה, בהם האגף לקידום תעסוקה, תעשייה ומסחר, הינם, להשלים את הכנת המכרז על כל פרטיו ופרסומו עוד במהלך ספטמבר 2017, בחירת החברה הזוכה עד לסוף השנה ותחילת עבודות במהלך 2018.

ואחרי כל זה נשאלת השאלה האם הכדאיות הכלכלית של הפרויקט מובטחת, או שמא הנחות היסוד של מי שקיבל את ההחלטות בעירייה היו מוטעות ומדובר במקסמי שווא שיהפכו בעוד מספר שנים למתחם עזוב ונטוש? אכן, מדובר בפרויקט ענק, בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים שיהיו חייבים לחזור לחברה שתסכים להשקיע בהקמה ובתפעול וזו המשימה היותר גדולה ומורכבת.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר