לא שותקות. ההזמנה להפגנה שתיערך הערב באשקלון
לא שותקות. ההזמנה להפגנה שתיערך הערב באשקלון

לא שותקות: הערב צפויה באשקלון הפגנה נגד "המדיניות שמאפשרת פגיעה בנשים"

על רקע הזעזוע מפרשת האונס הקבוצתי באילת, תתקיים הערב באשקלון וברחבי הארץ הפגנה. בתוך כך, "הפמיניסטיות האשקלוניות" קראו לראש העירייה להשמיע קול בעניין והוא עשה זאת

פורסם בתאריך: 20.8.20 18:37

     

"לא שותקות על המקרה האחרון באילת": היום בשעה 20:00 מתוכננות שורה של הפגנות ברחבי הארץ. על פי הגדרת המארגנות מדובר בהפגנת זעם כלל ארצית, "כי נגמרו הימים שאונס עובר בשתיקה. אנחנו צריכות אתכן" נכתב בהודעה שהחלה לעבור בקבוצות הוואטסאפ משעות הבוקר.

"אתמול החלו להגיע הידיעות על אונס קבוצתי (לכאורה) המוני שבוצע בנערה בת 16. מהעדויות עולה כי במקום פעלו מצלמות אבטחה וכי ניתן היה לראות כי הם עומדים בתור. הסיטואציה בה 30 גברים בגירים עומדים נגד נערה אחת ואף אחד מהם לא רואה אותה. אף אחד מהם לא מספיק אנושי להבין עד כמה הסיטואציה הזו מחרידה ואלימה. ההבנה היא ההבנה עד כמה תרבות האונס מושרשת וכמה המאבק נגד סקסיזם הוא ארוך וחשוב. המקרה הזה הוא המשך ישיר לדרך בה התקבלו ה"נערים" מאיה נאפה".

הפגנת ההורים בעבר באשקלון. צילום אילוסטרציה

מארגנות ההפגנות מבקשות מנשים ומגברים להצטרף אליהן.

וצירפו את פירוט הדרישות של מארגנות ההפגנה:

  • בדרישה לחקירה רגישה ויעילה. לא עוד הצהרות על חוסר עניין לציבור וחקירות הנסגרות מחוסר ראיות.
  • בדרישה למערכת משפט שראש מעייניה הוא נפגעי.ות עבירה ולא שמם הטוב של הפוגעים.
  • בדרישה לנגישות של חדרים אקוטיים בכל הארץ מהצפון עד הדרום.
  • בדרישה להגדלת התקצוב של העיר אילת להערכות לחודשי הקיץ לעובדים ועובדות סוציאליות
  • בדרישה לסיקור עיתונאי שאיננו דיברור של הפוגעים.
  • בדרישה למערכת חינוך שדואגת לתלמידים ולתלמידות שלה ומלמדת אותן גבולות של עצמן וגבולות האחר. שמלמדת אותן על מיניות ומשמשת הקו הראשון במלחמה נגד אלימות מינית.

הבוקר פנתה קבוצת נשים תושבות אשקלון המכונות "הפמיניסטיות האשקלוניות" לראש העירייה תומר גלאם וביקשה מננו להשמיע את קולו ולתמוך בנערה.

"אנו מבקשות מכם לחזק את ידה של הנערה בתקשורת וברשתות החברתיות. כמו כן, זוהי השעה להשקיע בפעילות מנע והתמודדות במסגרת מערכות החינוך והרווחה העירוניות, לא רק בקרב ילדות ונערות אלא בהטמעה של תרבות מוסר מגיל צעיר. כתושבת העיר הנערה צריכה לחוש מוגנות וביטחון ברמה הרגשית והפיזית דווקא בשעות קשות אלה ועלינו כקהילה לוודא שהיא מקבלת את המעטפת לה היא זקוקה. הגשת התלונה דורשת כוחות נפשיים גדולים אך המסע הקשה שלה רק מתחיל וילווה אותה כל חייה", כתבו הפמיניסטיות לגלאם.

התגובה מלשכתו של גלאם לא איחרה לבוא. "אנו מזועזעים מהדיווחים על חשד לאונס קבוצתי של נערה מאשקלון במלון באילת, ומגנים בחריפות את המעשה הנורא. אין לי ספק שגורמי אכיפת החוק ידעו למצות את הדין עם האחראים למעשה", מסר בצהריים ראש העיר, גלאם והוסיף: "הנחיתי את גורמי הרווחה בעירייה להעניק כל סיוע אפשרי לנערה, והם אכן עומדים בקשר עם בני המשפחה מאז נחשפה הפרשה ועומדים לרשותם בכל דבר ועניין. ולנערה היקרה, חשוב לנו לומר שכולנו איתך בלב שלם, מעניקים לך כל גיבוי. הישארי חזקה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר