שוטרת. צילום ארכיון: משטרת ישראל. למצולמת אין קשר לכתבה
שוטרת. צילום ארכיון: משטרת ישראל. למצולמת אין קשר לכתבה

"נסגור איתך חשבון": מעצרים בעקבות איומים על סוכנת משטרתית

מיד לאחר שסוכנת משטרתית הצליחה לחשוף כמה סוחרי סמים באשקלון והאזור, היא החלה לקבל איומים לטלפון שלה. תושבת אשקלון ותושב שדרות נעצרו בחשד שעמדו מאחורי המעשים

פורסם בתאריך: 11.8.20 09:51

     

בסוף חודש יולי היו מי שחגגו במשטרת מרחב לכיש "פיצוח" של סוכנת משטרתית אשר הפילה וחשפה סוחרי סמים. פעמים רבות הסוכן או הסוכנת שפועלים בשם המשטרה הם עבריינים בעצמם, אלא שהפעם היה מדובר בשוטרת צעירה, בת 24, המתגוררת באחד המושבים באזור ומשרתת ביום יום במרחב נגב.

סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

סמים. צילום ארכיון: דוברות המשטרה

השוטרת שהתאימה לפרופיל הנדרש עבור סוכנת, גויסה ופעלה במסווה של צרכנית סמים סמים ברשת ה"טלגראס" ורכשה סמים שונים מסוחרי סמים באשקלון והאזור, כאשר כל הרכישות מתועדות על ידי המשטרה. השוטרת החלה את פעילותה כסוכנת ב-24 ביוני וסיימה אותו ב-23 ביולי, אז החלו המעצרים של אותם סוחרים, וכנגד חלקם אף הוגשו כתבי אישום.

אלא שזמן קצר לאחר חשיפתה כשסוכנת היא החלה לקבל איומים וגידופים לטלפון שלה באמצעות תוכנת המסרים המידיים "טלגרם" וכמו כן, תמונתה הופצה ברחבי הרשתות החברתיות. "שלחו לה הודעות עם איומים כמו 'נסגור איתך חשבון' וכדומה", אמרו במשטרה.

טלגראס. צילום: דוברות המשטרה

טלגראס. צילום: דוברות המשטרה

השוטרת עדכנה את מפקדיה על האיומים שקיבלה ושלושה אנשים נעצרים בעקבות זאת ונחקרו. לאחר החקירה שוחררה אחת מהן ושניים אחרים נעצרו: תושבת אשקלון ותושב שדרות. במשטרה טענו כי אותו תושב שדרות, שנעצר במסגרת תיק סמים אחר, שלח את האיומים מהטלפון שלו, ואילו האשקלונית הייתה איתו בזמן ביצוע המעשים, כמו כן טענו במשטרה כי היא הפיצה תמונות של הסוכנת ברשתות החברתיות. מה שסיבך לא מעט את החקירה היא השימוש בתוכנת "טלגרם" אשר נחשבת למאובטחת מאוד ואף יוצרת קושי בזיהוי המשתמשים בה.

לאחר חקירתם, הם הובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון, כאשר המשטרה דורשת להאריך את מעצרם בארבעה ימים בחשד לעבירות של איומים, הפרת הוראה חוקית, קשירת קשר לביצוע עוון והעלבת עובד ציבור. עו"ד חן בן חיים שייצגה את הבחור משדרות טענה בדיון, כי אין סיבה להאריך מעצר בתיק כזה ואפשר להסתפק בחלופת מעצר. גם הסנגורית של האשקלונית טענה כי מדובר במי שאין לה עבר פלילי ודרשה לשחרר אותה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




השופט אור אדם כתב בהחלטתו כי אכן מדובר בעבירה המצדיקה מעצר, אך לאור הראיות שאספה המשטרה עד כה כנגד השניים ובעיקר כנגד האשקלונית, הוא האריך את מעצרו של החשוד ביומיים ואת החשודה שחרר למעצר בית.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר