המיקום בו נתפס המחבל מול חוף זיקים. צילום: דו"צ
המיקום בו נתפס המחבל מול חוף זיקים. צילום: דו"צ

כתב אישום נגד המחבל שהסתנן דרך הים מול חוף זיקים

פורסם בתאריך: 30.7.20 18:52

     

לפני חודש ימים נפוצו שמועות כי בכיר יחידת הקומנדו הימי של חמא"ס ערק לשורות ישראל. המידע זכה להכחשה גורפת במערכת הביטחונית אך אתרים ישראלים ופלסטיניים המשיכו לדווח על עריקה שהיתה דרך הים.

היום הפרשה מתבהרת: פרקליטות מחוז דרום הגישה היום כתב אישום נגד המחבל חוסין בן זוהיר עז אלדין, תושב מחנה הפליטים ג'באליה שברצועה, בן 26, חבר בזרוע הצבאית של חמא"ס שלפני חודש החל לשחות מרצועת עזה לכיוון חוף זיקים ונתפס על ידי לוחמי חיל הים.

חוסין בן זוהיר עז אלדין,

חוסין בן זוהיר עז אלדין

כשהובררה זהותו הסתבר שמדובר בפעיל רציני שעסק בפעילות טרור ענפה. כאמור, בתוך כה ימים נפוצו שמועות בישראל שמדובר בבכיר בחמאס בעוד ברצועה מכישים שמדובר בבכיר אך אישרו שהיתה עריקה של פעיל בארגון.

על פי כתב האישום, בן זוהיר עד אלדין היה אחראי על חוליית טילי כתף בקסאם, השתתף באימונים צבאיים של הארגון וביצע שמירות חמושות ריבאט מפני כניסת הכוחות הישראליים. ריבאט הוא מונח אסלאמי שמשמעותו שהייה במקום מקודש הנמצא תחת איום על מנת להגן על אופיו האסלאמי.

כחלק מתפקידו כאחראי על החוליה, החזיק המחבל בביתו טיל נ"מ מסוג סאם 7 וזאת במטרה לשגרו וליירט מסוק ישראלי, במידה שמסוק ישראלי ינחת בסביבת ביתו בעזה וזאת לשם הריגת חיילים ישראלים או חטיפתם.

במסגרת הקורסים והאימונים המשותפים, הוא התאמן על שיגור טילים לעבר שטח ישראל, תצפת על מטוסים ישראלים וברגע שהחוליה הבחינה במטוס ישראלי, היה עליה לדווח למודיעין היחידה על המטרה אליה המטוס טס בכדי שיוכלו להבריח את האנשים מהאזור המיועד להפצצה.

לפני חודש הוא החליט משום מה לחצות את הגבול הימי מרצועת עזה לישראל בשחייה, ולהיכנס לישראל כדי להיעצר. הנאשם רכש מצוף שחיה, שחה למרחק של קילומטר לערך לכיוון ישראל. מערך השליטה הימי של חיל הים הבחין בו שוחה לכיוון השטח הישראלי והקפיץ למקום את לוחמי פלגה 916 ואת לוחמי יחידת סנפיר של חיל הים. בתוך דקות אחדות הוא עבר את המכשול הימי ונכנס לגבולות מדינת ישראל אל מול חוף זיקים שם עצרו אותו הלוחמים ומשם העבירו אותו לידי שירות הביטחון הכללי שחקר אותו ימים רבים יחד עם יחידת פח"ע של המשטרה.

במהלך חקירתו סיפר כי הסתנן לישראל מרצונו נוכח קשיים אישיים במישור המשפחתי ולאחר רדיפה והכפשה מצד בכירי חמאס.

כתב האישום מייחס לבן זוהיר עד אלדין שלושה אישומים בגין פעילותו הטרוריסטית: ביצוע עבירות לפי חוק המאבק בטרור של חברות בארגון טרוריסטי, מילוי תפקיד ניהולי או פיקודי בארגון טרור, פעולה בנשק למטרות טרור, אימונים צבאיים אסורים, עבירות בנשק, הסתננות, ועוד.

"פעילותו של חוסין בחמאס והידע הרב אשר רכש במסגרת זו, הביאו לחקירה ייחודית אשר חשפה עבור השב"כ מודיעין רב אודות ארגון החמאס" מסרו היום גורמים בשירות הביטחון הכללי.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר