בדיקת קורונה. אילוסטרציה: מועצה אזורית רמת נגב
בדיקת קורונה. אילוסטרציה: מועצה אזורית רמת נגב

מעורר דאגה: למעלה מחמש מאות נשאי קורונה פעילים באשקלון

לא רק מספר התושבים החיוביים לקורונה ממשיך לעלות, אלא שגם אחוז החיוביים מתוך הבדיקות ממשיך לטפס לכיוון העשרה אחוזים שהפכו את אשקלון לבירת הקורונה של הדרום בגל הראשון

פורסם בתאריך: 30.7.20 14:02

     

אחרי שכמה וכמה פעמים הבנו שהגל השני כבר פה אפשר מעתה גם להבין שגם שגרת הקורונה כבר הפכה לחלק מהמציאות בישראל ובעולם ואיתה גם ההשלכות על כל תחום ותחום.

בחדר המצב של עיריית אשקלון ממשיכים לעקוב אחר הנתונים, אם כי ניתן לומר שאשקלון, לעת עתה נמצאת במקום טוב: על פי נתוני משרד הבריאות קצב ההדבקה באשקלון אינו דורש הגדלת כמות הבדיקות ואכיפות מחמירה של התקנות אלא המשך הסברה ואכיפה שוטפת.

מבצעים אכיפה במרינה. צילום: דוד יבורסקי

מבצעים אכיפה במרינה. צילום: דוד יבורסקי

נכון לעכשיו, 943 מתושבי העיר אומתו כנשאי הנגיף הקטלני, זאת מתחילת המגיפה. 444 אשקלונים "החלימו" וקיבלו תוצאות שליליות בשתי בדיקות לאחר החיובית. כרגע, 502 מתושבי העיר הם נשאי הנגיף, חלקם הקטן פיתח תסמינים וחלקם היותר קטן אף מאושפזים בשל כך בבית חולים.



בשבוע האחרון נבדקו 2,623 מתושבי העיר בבדיקת קורונה, 196 מהם קיבלו תוצאות חיוביות ואומתו רשמית כנשאי הנגיף. מדובר ב-7.4% חיוביים מסך כלל הנבדקים בשבוע האחרון. ביממה האחרונה התגלו כ-41 מתושבי אשקלון כנשאים חדשים.

אחוז החיוביים באשקלון אמור להדליק נורה אדומה. בגל הראשון הפכה אשקלון לבירת הקורונה של הדרום והחזיקה לא מעט זמן במקום הרביעי בארץ כאשר עמד אחוז החיוביים בעיר על כעשרה אחוזים. בשבוע האחרון מחזיקה אשקלון, כאמור ב-7.4 אחוזים והמגמה רק עולה עולה.

נכון ליום חמישי, 1,313 מתושבי העיר נמצאים בבידוד לאחר שנחשפו לחולה קורונה מאומת ויש חשש שנדבקו ממנו.

במחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי מאושפזים נכון להבוקר 30 חולים בנגיף הקורונה: 4 במצב קל, 15 במצב בינוני ו-11 במצב קשה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בעיריית אשקלון המשיכו גם היו לבקש מהתושבים להמשיך להקפיד על כללי הריחוק וההיגיינה.

משמשים דוגמה בעירייה. חברת המועצה מיריי אלטיט מנהלת ישיבה עם מסכה על הפנים

"אנא מכם, נהגו באחריות, חבשו מסכת פנים, שמרו על הגיינה ועל ריחוק חברתי והימנעו מהתקהלויות. אנא, היצמדו להנחיות למען הבריאות של כולנו. רק יחד, נוכל לעצור את שרשרת ההדבקה ולנצח את הגל השני".

מוקד הקורונה של עיריית אשקלון בטלפון 2565* פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 20:00 וביום שישי בין השעות 08:00 עד 12:00.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר