ויקרא שמו באשקלון... צילום: סיוון מטודי
ויקרא שמו באשקלון... צילום: סיוון מטודי

הרב דוד קדוש פינת פרוספר אלמקיאס: רחובות וכיכרות חדשים באשקלון

ראש העיר בישר למשפחות כי ייקרא רחוב על שם יקיריהן. במהלך החודשיים הקרובים ייערכו טקסים לציון קריאת הרחוב או השביל בתיאום עם המשפחות. השמות החדשים יעודכנו כבר בימים הקרובים באפליקציית waze

פורסם בתאריך: 27.7.20 17:02

     

לאחר שוועדת השמות בעיריית אשקלון כבר נתפסה כשקבעה שמות למקומות שאין בסמכותה הפעם נראה שלא תהיה שום בעיה עם החלטות הוועדה האחרונות. היום הודיעה העירייה על אישורן של מספר בקשות לקריאת רחובות, כיכרות ושבילים על שם יקירי העיר.

השבוע ראש העיר, תומר גלאם, בישר באופן אישי, למשפחות שהגישו בקשה לוועדת שמות, כי בקשתם התקבלה וייקרא שם רחוב או שביל לזכר יקיריהם.

גלאם מבשר למשחות הנפטרים על ההחלטה להנציח את שם יקירם בכיכר או רחוב באשקלון. צילום: סיוון מטודי

גלאם מבשר למשחות הנפטרים על ההחלטה להנציח את שם יקירם בכיכר או רחוב באשקלון. צילום: סיוון מטודי

הבקשות שאושרו הן:

  • קריאת שביל על שם הרב דוד קדוש בסמוך לרחוב יפתח בשכונת גבעת ציון
  • קריאת כיכר על שם מיכה עמיר בכיכר הסמוכה למלון אגמים
  • קריאת שביל על שם יעקב נוי בסמוך למועדון אלק"א
  • קריאת כיכר על שם דוד חג'ג' בכיכר הסמוכה לסניף שילב לשעבר (אלון חשמל) ברמת אשכול
  • קריאת שביל על שם ישעיהו ארנפלד בסמוך לבית הספר נצח ישראל
  • קריאת רחוב על שם מרדכי רפאל ברששת בסמוך לרחוב אפרים צור
  • קריאת שביל על שם פרוספר אלמקיאס בסמוך לרחוב דוד ברגר
  • קריאת גן על שם 44 נפגעי פעולות האיבה מגוש קטיף בסמוך למרכז קהילתי 'הרצוג'.

 

הרב דוד קדוש

היה רב מקובל בעיר שזכה לשני ספרים שנכתבו על הפעילויות שביצע, נודע בשל הייעוץ והסיוע הרבים שנתן לתושבי העיר, בעיקר בקרב זוגות חשוכי ילדים.

מיכה עמיר

היה ממקימי קרן מלגות עבור סטודנטים בני העדה הלובית, פעיל חברתי במספר ועדי הורים בבתי ספר, מזכיר קופת חולים כללית ופעיל בחברה קדישא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יעקב נוי

היה יקיר העיר אשקלון לשנת 1986, יו"ר אלק"א אשקלון ויו"ר אגודת מט"ב. הוא פעל רבות עבור עולים וגם עבור נזקקים מקרב תושבי העיר ובכלל תושבי העיר במגוון נושאים חברתיים, פעל רבות למען העשייה העירונית בהתנדבות. הוא פעל מתוך אהבת האדם, אכפתיות ודאגה לאחר, לצד אהבתו לעיר אשקלון, לתושביה ובעיקר הרצון ליישב ולפתח את העיר.

דוד חג'ג'

היה שוחט ומוהל מומחה וידוע באשקלון והסביבה. למושבות היה מגיע ברגל כדי לא לדחות את מועד הברית ולעיתים עשה את הטקס בביתו. היה איש דייקן ומסור בפעילותו למען הקהילה.

ישעיהו ארנפלד

היה לוחם לח"י ובשירותו הצבאי נלחם בכיבוש 'רמלה ולוד'. אחרי השחרור, עבד בפרקליטות בירושלים ובהמלצת יצחק שמיר הגיע לאשקלון. היה מחסנאי בתהליך בניית בית חולים ברזילי ובהמשך מונה לסגן מנהלן בית החולים. כמו כן שימש כמתכנן בתי חולים ובתי אבות שהוקמו על ידי עמותות מקומיות ושירותי הרווחה ולשכות הבריאות. היה קב"ט בריאות הציבור בכל רצועת עזה והסביבה מטעם משרד הבריאות. היה המנהל הראשון של בית האבות הלפרין.

מרדכי רפאל ברששת

היה סגן ראש עיריית אשקלון. הוא גם שימש כסגן המועצה הדתית בפועל וחבר מועצה והנהלת העיר אשקלון. היה מנהל חשבונות במקורות סניף אשקלון משנת 1954 ועד ליציאתו לגמלאות. אחראי על הכשרות ובתי כנסת בעיר. הקים חוגים רבים לקריאה בספר תורה, דקדוק ולשון. כמו כן, הוא עסק בשחיטה וכמוהל והקים חוג לגמילות חסידים.

פרוספר אלמקיאס

פעל רבות בעיר אשקלון למען תושביה. הוא יזם עשרות פרויקטים חברתיים, טיפח אוכלוסיות במצוקה, סייע לסטודנטים משכבות חלשות, טיפח נערים בסיכון – הקים מועדוני נוער, מעון יום ומועדונים לקשישים. הוא שיקם מכורים לסמים והקים את קופת חולים לאומית על כל סניפיה.

בהתאם לכך, במהלך החודשיים הקרובים יתקיימו טקסים לציון קריאת הרחובות, בתיאום עם המשפחות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר