תומר גלאם מסייר במקלטים הציבוריים. צילום: דוברות עיריית אשקלון
תומר גלאם מסייר במקלטים הציבוריים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מעלים כוננות באשקלון: המקלטים הציבוריים ייפתחו לקראת הכרזת הסיפוח

על רקע ההכרזה הצפויה על סיפוח השטחים ביהודה ושומרון, כינס ראש העיר, תומר גלאם, את גורמי החירום בעירייה ומחוצה לה, על מנת להיערך לאפשרות של הסלמה ביטחונית והתחדשות ירי הטילים לעבר שטח ישראל

פורסם בתאריך: 1.7.20 15:27

     

אשקלון היא העיר שחוטפת ראשונה ואם לא ראשונה אז בצורה המסיבית ביותר בכל הסלמה ביטחונית בגזרת הדרום.

בעיריית אשקלון שנמצאים בקשר מתמיד עם פיקוד הדרום והעורף קיבלו בימים האחרונים את ההערכות המודיעיניות, בד בד עם הכרזות ראשי ארגוני הטרור בעזה על כוונתם להגיב בחריפות על הכרזה מטעם ממשלת ישראל על החלת הריבונות ביהודה ושומרון.

הערכת המצב בחמ"ל העיריה. צילום:

הערכת המצב בחמ"ל העירייה. צילום ארכיון: דוברות עיריית אשקלון

עם תום הערכת המצב שהתקיימה בעירייה הוחלט לבצע כבר ביממה הקרובה ביקורת מקלטים ומיגוניות בכל העיר. לאחר הביקורת יפתחו היום בלילה כל המקלטים והמיגוניות הפזורים ברחבי העיר.

מוכנה לכל תרחיש. אחת המיגוניות באפרים צור. צילום: אלירם משה

מוכנה לכל תרחיש. אחת המיגוניות באפרים צור. צילום: אלירם משה

עשרים מקלטים שהותקנה בהם מערכת פתיחה מרחוק חדישה ומתקדמת, יישארו סגורים וייפתחו באמצעות המוקד העירוני, בלחיצת כפתור, במידת הצורך.

במקביל, גורמי הביטחון בעירייה כולם יכנסו לכוננות וחמ"ל המכלולים יהיה מוכן להקפצה מלאה בהנחיית ראש העיר. כלל מנהלי המכלולים יהיו מוכנים להגעה מידית לחמ"ל העירייה בהינתן התראה ממשטרת ישראל או צה"ל.

ראש העיר הנחה עוד להכשיר את מחסני החירום ולהכין את כלל הציוד הנדרש, בדגש על ציוד חילוץ, גנרטורים מתודלקים, גרורי תאורה, חפ"קים ניידים וציוד מיגון אישי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת הפעם מענה ראוי לארגוני הטרור בעזה, כפי שהובטח לנו בעבר", אמר ראש עיריית אשקלון תומר גלאם בתום הערכת המצב והוסיף: "אם חלילה ייפתח סבב עימות נוסף מול עזה, על הממשלה מוטלת החובה לגרום לכך שזה יהיה גם הסבב האחרון, עם כל המשמעות הכרוכה בכך. לתושבי אשקלון נמאס מהחיים מסבב עימות אחד למשנהו. אנחנו דורשים מענה כולל לאיום המשבש את חיינו זה שני עשורים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר