פרופ' חזי לוי. צילום: אורי קריספין
פרופ' חזי לוי. צילום: אורי קריספין

אושר מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 14.6.20 12:02

     

הממשלה אישרה כעת בישיבתה השבועית את מינויו של פרופ' חזי לוי לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. הוא יחליף תפקידו את המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב.

"אני מקבל את התפקיד ביראת קודש ומודה לשר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, על בחירתו בי", מסר פרופ' לוי, "מדינת ישראל נתונה במאבק קשה ביותר נגד נגיף הקורונה, המשליך על כל אורחות חיי האזרחים במדינה. זאת פרט לבעיות נוספות הנמצאות לפתחנו בתחום הבריאות. אני אמשיך להוביל את המאבק המקצועי במגיפת הקורונה ואמשיך לעשות למען הבטחת שירותי בריאות ראויים וחומלים בכל התחומים למען מדינת ישראל".

פרופ' לוי הודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, "אשר הוביל באופן מקצועי ביותר את המאבק נגד הקורונה. אני מודה לו בשם כל אזרחי מדינת ישראל ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו בכול אשר יבחר. אני רוצה לסיים בתודה לראש ממשלת ישראל, שר הבריאות ולשרי ממשלת ישראל שאישרו את מינוי לתפקיד רם זה".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בסיור בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב בסיור בברזילי. צילום: דוברות ברזילי

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודה לשרי הממשלה על האישור ואמר: "פרופ' חזי לוי הוא בעל ניסיון רב ביותר במערכת הבריאות – בצה"ל, בבית חולים ובמשרד הבריאות. אני בטוח שהוא יהיה לי לעזר רב בהובלת המערכת בתקופה המאתגרת העומדת לפנינו, בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה. אני מודה למנכ"ל היוצא, משה בר סימן טוב, על עבודתו המסורה במשרד ועל הסיוע הרב בכניסתי למשרד".

פרופ' חזי לוי עם המנכ"ל בר סימן טוב וראש הממשלה. צילום: אורי קריספין

פרופ' חזי לוי עם המנכ"ל בר סימן טוב וראש הממשלה. צילום: אורי קריספין

תא"ל (במיל') פרופ' לוי (64), נשוי לרבקה, אב לשלושה ילדים וסב לנכדה. נולד להורים ילידי עיראק. שימש כקצין רפואה ראשי עד לשנת 2007. לאחר מכן מונה לסמנכ"ל בכיר וראש מינהל רפואה במשרד הבריאות. בשנת 2012 נבחר לשמש כמנהל בית החולים ברזילי באשקלון, ובשנת 2018 הוענק אות מפעל חיים מטעם שר הבריאות לעוסקים במקצועות הבריאות.

לוי, מומחה לכירורגיה, השתתף במלחמת לבנון הראשונה ולאחר מכן עמד בראש משלחת לסיוע הומניטרי של צה"ל לקוסובו והשתתף במשלחות רפואיות לסיוע הומניטרי בזאיר, קניה, מקדוניה, טורקיה ורואנדה. כקצין רפואה ראשי בנה מחדש את משק הציוד הרפואי בצה"ל. "פרויקט חייו" של פרופ' לוי היה הקמת חדר המיון, בית חולים קרקעי וחדרי ניתוח הממוגנים של ברזילי הנחשבים כיום לאחד הממוגנים והטכנולוגיים ביותר בעולם.

בשנה האחרונה בית חולים ברזילי בהנהגתו זכה למקום שלישי בסקר שביעות רצון של הציבור – קפיצה מהתחתית בה היה בעבר. במקביל, הוא הקים רפואה משלימה ללא תשלום לילדים המאושפזים בבית החולים.

פרופ' לוי נחשב כמנהל סמכותי שנלחם עד הסוף כדי להשיג את מה שהגוף אותו הוא מייצג זקוק לו. כך היה בתקציבים שהשיג לחדר המיון הממוגן בבית החולים וכך היה במהלך הקריירה הארוכה שלו בצבא. כמו כן יש לו ניסיון רב ברפואת חירום, דבר שהיווה פרמטר חשוב בבחירת שר הבריאות בו.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר