בדיקת קורונה.

מתחמם מתחמם: עוד תלמידים בבידוד; ממתינים לתוצאות הבדיקות

מערכת החינוך באשקלון פועלת (בינתיים) כרגיל, למרות שעוד כמה תלמידים נשלחו היום לבידוד, בין היתר מאורט רונסון ואולפנת צביה. תוצאות הבדיקות שלהם יכריעו אם יש סיבה לדאגה. בינתיים, השמועות והפייק ניוז הגיעו היום גם לבית הספר אסף מימון. "אין יום אחד שעובר בשקט", אומר יו"ר פורום ההורים העירוני

פורסם בתאריך: 2.6.20 17:08

     

מערכת החינוך באשקלון בדריכות גבוהה. מצד אחד רוצים ומנסים ככל הניתן לא להיות חלק מההתפרצות שכבר החלה במוקדים בודדים בארץ ומצד שני רוצים להמשיך ככל שניתן בשגרת הלימודים, כדי להמשיך את שגרת החיים והעסקים באשקלון.

מתחילת השבוע פורסמו כמה ידיעות על כיתה לכאורה שנמצאת בידוד, דבר שהוברר לאחר מכן כמנותק מהמציאות.

אתמול ידעו בעירייה לספר על שלושה תלמידים שנמצאים בבידוד משום שנחשפו לבני משפחה שלאחר מכן אומתו כחולים בנגיף הקטלני.

תלמידים חוזרים ללימודים למרות מגיפת הקורונה. צילום: סיוון מטודי

היום כך נודע כי נוספו עוד מספר תלמידים למצבת המבודדים, בין היתר באורט רונסון ובאולפנת צביה. תלמידה הלומדת בשכבה ט' במקיף אורט הנרי רונסון פיתחה תסמינים של חשד לקורונה ומשום כך היא הוכנסה בבידוד בביתה. אמש היא עברה בדיקת קורונה על ידי מד"א ובשעות הקרובות מצפים לקבל את התוצאות.

אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

הנהלת בית הספר עדיין לא עדכנה את ההורים על כך ומבחינתם ברגע שתהיה תוצאה רשמית הם יודיעו על כך להורים.

בנוסף לרונסון גם מאולפנת צביה שבשכונת שמשון מנשבות רוחות של חשש לקורונה. "הורים יקרים ותלמידות יקרות שלום רב. אנו מעדכנים. נודע לנו הבוקר כי תלמידת שכבה י"ב נחשפה לקרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא כחולה מאומת. קרוב המשפחה נחשף לנגיף ביום שלישי שעבר. התלמידה לא היתה מאז באולפנה, אולם נפגשה עם מספר חברות מהשכבה ביום חמישי האחרון. חלק מהתלמידות היו באולפנה אתמול והיום. התלמידה נשלחה היום לבדיקת קורונה ותוצאות יגיעו בימים הקרובים" נמסר בהודעה שהוציאה הבוקר הנהלת האולפנה בה לומדות מאות מבנות העיר מהמגזר הדתי.

הנהלת האולפנה ביקשה להבהיר להורים ולהרגיע אותם בטרם יחל גל שמועות לא מבוסס: "יש להדגיש כי לתלמידה או לחברות אין תסמינים. אנו מתואמים עם כלל הגורמים, הנחיית משרד החינוך ומנהל החינוך בעירייה אומרות שיש להמשיך בשגרה כל עוד לא מתקבלת תשובה מאומתת לתלמידה שבבידוד. למרות שע"פ ההנחיות החברות יכולות להגיע לאולפנה, ביקשנו מהן אישית לא להגיע עד שיגיעו תוצאות".

מדובר בתלמידות כיתה י"ב שבתקופה זו בכל מקרה מגיעות בעיקר רק למבחני בגרות. הורי חלק מהתלמידות, ביוזמתם פנו לקופות החולים כדי לבצע בהן בדיקות.

ברחבי העיר נפוצה שמועה שאחד מתלמידי בית הספר אסף מימון שברמת אשכול, חולה בקורונה ומשום כך אינו מגיע ללימודים. בבירור שערכנו נמצא כי מדובר בילד שחולה בדרך כלל כמה פעמים בשנה וגם כעת אינו חש בטוב. ליתר ביטחון נתבקשו הוריו לקחת אותו לבדיקת רופא כדי לברר את הסיבה לכך. ההערכה היא שהרופא ימליץ על בדיקת קורונה כדי לשלול או לא לאמת את הדבר. "כרגע אין תלמיד חולה קורונה באסף מימון", מסר גורם בבית הספר.

"במצב של היום, מתחילים להבין במשרד החינוך שיש פה בעיה והבעיה הזו מתחילה להתפרץ וכבר מתחילים לדבר על סגירת החינוך העל יסודי", מסר לנו היום יו"ר פורום ההורים העירוני, אברהם רווח שנמצא בקשר רציף עם נציגיו בבתי הספר עם מנהל החינוך בעירייה, "אין יום אחד שעובר בשקט. ברוך ה' אצלנו באשקלון כל המקרים ומהראשון ועד האחרון אין לנו חולה קורונה. יש לנו חשד אבל אין חולה. ואנחנו הולכים לפי הנהלים של משרד הבריאות ומשרד החינוך. אנחנו נוקטים בכל האמצעים ויותר מזה, פונים להורים בנימה אישית כי הם לא מחויבים ומבקשים להיבדק כי חס ושלום אם יהיה, לפחות אנחנו נקטנו בכל האמצעים הנדרשים".

לעת עתה טרם אומת אף תלמיד מאשקלון כחולה בנגיף. אם ורק כאשר זה יקרה תהיה סיבה מוצדקת להכנסת כיתות שלמות לבידוד על פי הנהלים, אך דבר זה טרם קרה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר