בית מעצר שקמה
בית מעצר שקמה

העצור שמת בשקמה: האם ביקש לראות רופא ולא נענה?

אמש התמוטט ומת תושב אשקלון בבית מעצר שקמה, אלא שלפי טענתו בבית המשפט הוא ביקש לראות רופא ולא אפשרו לו זאת. בשירות בתי הסוהר מכחישים זאת: "העצור נבדק 9 פעמים ע"י מספר רופאים"

פורסם בתאריך: 5.5.20 15:12

     

אתמול בלילה התמוטט ומת תושב אשקלון שהיה בבית המעצר "שקמה" בשל עבירות של סחר בסמים. אלא שכעת מתברר כי העצור ביקש כמה פעמים לראות רופא אך בשירות בתי הסוהר, כך הוא טען, לא מאפשרים זאת למרות הוראה של בית המשפט לבדוק אותו מבחינה רפואית. בשירות בתי הסוהר מכחישים זאת.

בתאריך 26 באפריל התלונן המנוח בפני השופט אבישי כהן, במהלך דיון, כי הוא מבקש לראות רופא ולא מאפשרים לו זאת. לאור זאת כתב השופט בהחלטתו: "מורה כי המשיב ייבדק ע"י גורמי רפואה לאור טענותיו לכאבים עזים ברגליו. מסר כי ביקש לראות רופא ולא נענה", נכתב בהחלטתו.

כלא שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ

בית מעצר שקמה. צילום: אליהו הרשקוביץ

יומיים לאחר מכן, שוב עלתה הטענה במהלך דיון בבית המשפט כי הוא לא נבדק על ידי רופא ושוב השופט כהן מורה לשירות בתי הסוהר לבדוק את העצור, "מורה שהמשיב ייבדק על ידי גורמי רפואה לאור טענה בכאבים ברגלו. תשומת לב שב"ס כי ניתנה החלטה קודמת ביום 26.4.20 אולם המשיב טוען שלא נבדק כלל על ידי רופא כלשהו".

השופט אבישי כהן. צילום: אתר הרשות השופטת

השופט אבישי כהן. צילום: אתר הרשות השופטת

כעת מתברר כי גם ביום ראשון השבוע, יום לפני מותו, נעשתה פנייה לשירות בתי הסוהר לאפשר לעצור לקבל טיפול רפואי. הפנייה נעשתה על ידי עורכת הדין שייצגה  את המנוח מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד גילת וקסלר והיא באה בעקבות פנייה של שותפו לתא של העצור, "ביום ראשון התקשר אליי מישהו שישב איתו בתא ואמר שהוא ממש לא מרגיש טוב ולא מקבל טיפול רפואי, אני פניתי מיד לקצינת האסירים בכתב", היא מספרת.

עוד מציינת עו"ד וקסלר כי השותף לתא טען בפניה כי הוא התקשר בשם הלקוח שלה מאחר והוא חולה מדי ואינו יכול לדבר, "היו כמה החלטות של בית המשפט שאמרו שהוא חייב לקבל טיפול רפואי, ולא קיימו את ההחלטות האלה, לפי מה שהוא אמר. שלחתי שוב את ההחלטות האלה ביום ראשון", היא אומרת.

כעת נסיבות מותו של העצור נמצאות בחקירת משטרה שפנתה היום לבית המשפט וקיבלה אישור לבצע בדיקה לגופתו של המנוח על מנת לוודא את סיבת המוות.

האיש, תושב אשקלון כאמור, בן 53, ללא עבר פלילי, נעצר ב-19 באפריל לאחר ששוטרים שתצפתו על ביתו שבשכונת שמשון תיעדו שלושה אנשים שרכשו ממנו סמים. בחיפוש בביתו נמצאו סמים שונים כמו נייס גאי וקנאביס וכן שקיות חלוקה, משקל ושמות של לקוחות. לאחר שפעמיים הוארך מעצרו, הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של סחר בסמים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "מבלי לפגוע בחסיון הרפואי ובחקירת נסיבות מותו, יש להדגיש כי העצור נבדק 9 פעמים ע"י מספר רופאים במהלך השבועיים בהם היה עצור, לצד זה שחובש מגיע לביקורת באגף בכל יום".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר