בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

האשקלונים זלזלו בליל הסדר? זינוק בקצב ההדבקה

אחרי תקופה טובה של ירידה בקצב ההדבקה בעיר הוא שוב עולה, כאשר הפעם מדובר בתושבים שכל הנראה נדבקו באזור ליל הסדר ובימים אלה מגלים סימפטומים. הבשורה הטובה: למעלה ממאה תושבים כבר החלימו

פורסם בתאריך: 16.4.20 11:23

     

תושבי אשקלון, כך נראה, לא הקפידו על הנחיות הריחוק החברתי בליל הסדר, הדבר עולה מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים היום. על פי הנתונים, העיר אשקלון זינקה ב-37 חולים ב-48 שעות האחרונות בהן התקבלו הבדיקות של התושבים כאשר מדובר בשבוע לאחר ליל הסדר שאלה הימים שבהם הנדבקים מגלים סמפטומים חשודים וניגשים להיבדק. נכון לעכשיו עומד מספר התושבים שנדבקו על 272, זאת לעומת 235 בערב החג, מה שמעלה את העיר בחזרה למקום החמישי בארץ.

הזינוק הוא לאו דווקא מספר הנדבקים אלא בעיקר, וזה הנתון החשוב, באחוז החולים מתוך התושבים שעברו בדיקות קורונה. ב-48 שעות האחרונות מאז ערב החג, נבדקו באשקלון 308 תושבים ומתוכם נמצא כי 37 תושבים חיוביים לקורונה שזה למעלה מ-12 אחוזים. הדבר נחשב גבוה, זאת לאור נתון של 3.5 אחוז בעשרה ימים שקדמו לה.

ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

ערכת בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

במקום הראשון בארץ עדיין עומדת העיר ירושלים עם 2,418 תושבים שנדבקו, במקום השני בני ברק עם 2,150 תושבים, אחר כך ת"א עם 483 ובמקום הרביעי עומדת העיר אלעד עם 301 תושבים. את המקום החמישי חולקת אשקלון יחד עם בית שמש, כאמור עם 272 חולים מאומתים.

יחד עם זאת, ישנו נתון מעט אופטימי: נכון לאמש, עומד מספר התושבים באשקלון שהחלימו מהנגיף על 106.

ברמה הארצית ישנם 12,501 שאובחנו כחולי קורונה מאז התפרצות הנגיף. מתוכם: 180 במצב קשה, 174 במצב בינוני, ו-9,454 במצב קל. 2,563 כבר החלימו ו-130 נפטרו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




במחלקת הקורונה במרכז הרפואי ברזילי מאושפזים 9 חולים: ארבעה במצב קשה, שלושה במצב בינוני ושניים במצב קל. עד כה 34 שוחררו לביתם לאחר שהחלימו, 37 שוחררו לבתי מלון ומוסדות ושלושה נפטרו. סה"כ טופלו במרכז הרפואי: 83 איש.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר