ז'אנה וקיקה.

"כאילו הלב שלי מת": בעלי כלבים שהורעלו למוות מספרים על הכאב

בעלי כלבים ששוחחו עם “כאן דרום” מספרים על הכלבים שהפכו למשפחה ומצאו את מותם בהרעלה המסתורית בעיר. המוות ההמוני והאכזרי מטריד את כל מי שמחזיק בחיית מחמד. המשטרה והשירות הווטרינרי משלבים כוחות ומקווים לאתר את מי שעומד או עומדים מאחורי הזוועה הזאת. אתי אלטמן מבטיחה פרס כספי למי שיביא לפתרון התעלומה

פורסם בתאריך: 6.3.20 12:14

     

בימים האחרונים כלבים, חתולים וציפורים מצאו את מותם באופן מסתורי ברחבי העיר אשקלון. ככל שהתרבו הדיווחים על מותם של בעלי החיים, ורבים מהם נמצאו מוטלים חסרי חיים ברחובות העיר, ברור היה שלא מדובר בסתם צירופי מקרים ושמישהו ביקש להמיתם בצורה אכזרית וחסרת רחמים. בעלי הכלבים הגישו תלונה במשטרה, והיא חוקרת. היו גם תושבים שהפנו אצבע מאשימה לעירייה, שהבהירה שאין לה קשר למקרים המזעזעים הללו והחלה לחקור גם היא את העניין.

עוד ועוד דיווחים מציפים את הרשתות החברתיות ותושבי העיר המודאגים דורשים להשלים את החקירה במהירות האפשרית. “עכשיו, לאחר שסיימת עם הפרזנטציות לליכוד, האם תואיל בטובך להוציא לשטח את כל המחלקה הווטרינרית, יחד עם מחלקת ההדברה לרחוב גדעון בן יואש ותסרקו את השטח שם?” כתב אחד התושבים לראש העירייה תומר גלאם.

עוד כלב שנפל קורבן לאכזריות

עוד הוסיף: “תושבים מדווחים מזה שבוע על הרעלות של חיות, כלבים, חתולים וציפורים. קחו את החיות שנפגעו לנתיחה פתולוגית, לאתר את הרעלן ובצעו ניטור ברחוב לאתר את החומר שפוזר שם. תבצעו יחד עם הפיקוח מבצע אכיפה לאתר את האדם שמפזר שם רעלנים ותמצו איתו את הדין. מאוד נוח להתעסק כל היום במדיה החברתית בסרטוני תעמולה. עם כל הכבוד, יש לך עיר לנהל, וחיות באזור הזה מתות בזו אחר זו. תאר לעצמך אם חלילה ילדים קטנים יתעסקו עם הרעלנים שפוזרו שם”.

הרעלה בתוך החצר

“זה פשוט בכל העיר, כבר לא מדובר בשכונה ספציפית. אני מזועזעת מהרוע”, אומרת דורין פרי, שמכירה מקרוב כמה משפחות שכלביהן מתו בימים האחרונים בשל הרעלה. “שני הכלבים של בת דודה שלי הורעלו, אחד אחרי השני. הם גרים בבית פרטי בשכונת ברנע, הכלבים היו בחצר האחורית, הם לא כלבים משוטטים. מישהו הגיע וזרק רעל לתוך החצר, זה משהו שצריך לעשות עם כוונה אמיתית וממש לטפס על הגדר. יש עוד לפחות שלושה אנשים שאני מכירה מקרוב שהכלבים שלהם מתו בימים האחרונים, בברנע, בנווה דקלים ובשיכונים. אני פשוט בהלם, זה רוע בלתי נתפס. תשמרו על הכלבים שלכם ואל תשאירו אותם לבד אפילו לא לרגע אחד”.

כלב נוסף שנמצא מת לאחר שהורעל. צילום: באדיבות דוברות העירייה

10 שנים חיה הפינצ’רית קיקה עם בני משפחת קוטוזוב, “אימצנו אותה כשהיא הייתה גורה, ואני הייתי בת 11. היא הייתה התינוקת שלי, החיים שלי, ישנה איתי כל לילה”, אומרת ז’אנה, הבעלים של הכלבה. בתחילת השבוע היא חזרה מעבודתה בשעות המאוחרות של הלילה, והוציאה את קיקה לטיול הלילי הקבוע של שתיהן. “היה שתיים בלילה, אז היא לא הייתה עם רצועה. היא גם כלבה טובה וחמודה, אז היא מטיילת הרבה בלי רצועה, אבל כמובן שאנחנו לא מוציאים אותה לבד, תמיד איתנו”. בשלב מסוים של הטיול קיקה ברחה ונעלמה, וז’אנה לא הצליחה לאתרה. “זה כבר קרה מספר פעמים, והיא תמיד חוזרת, כך שלא דאגתי יותר מדי. בבוקר שכנה שלי התקשרה אליי וסיפרה שהעלו תמונה של קיקה מתה לפייסבוק, והיא זיהתה אותה”. השכנה סיפרה לז’אנה שהכלבה נמצאה סמוך לבניין המגורים של המשפחה ברחוב גדעון בן יואש. ז’אנה מיהרה למטה, אולם קיקה כבר לא הייתה שם.

הכלבה קיקה לאחר מותה

“התחלתי לברר ואמרו לי שהיא כבר נלקחה על ידי המחלקה הווטרינרית. יצרתי איתם קשר, ואמרו לי שלאי אפשר לדעת כרגע ממה היא מתה, והגופה שלה נשלחה לנתיחה”. תוצאות הנתיחה צפויות להגיע תוך כ-10 ימים, ובינתיים ז’אנה ואימה מתאבלות. “הכי עצוב לי שלא הספקתי לראות אותה ולא נתנו לי להיפרד ממנה. אחרי הנתיחה אני אמורה לקבל אותה בחזרה ואז נקבור אותה. אימא שלי ואני מפורקות מכאב. אני יודעת שמי שאין לו כלב מאוד קשה לו להבין את זה, אבל היא באמת הייתה חלק מהמשפחה, גדלנו ביחד. אני לא צריכה לחכות לתוצאות הנתיחה, אין לי ספק שקיקה מתה מהרעלה. זאת הייתה כלבה בריאה לחלוטין, מעולם היא לא חלתה בשום דבר. היא הייתה אהובה מאוד וטופלה במסירות רבה. היא יכלה לחיות איתנו עוד שנים רבות, זה פשוט עצוב מאוד”.

ימים מספר לאחר מותה של קיקה מת באופן מפתיע גם הכלב של השכנה של ז’אנה, טלי ישועה, אותה שכנה שדיווחה לה על מותה של כלבתה. “זה ברור שזה לא צירוף מקרים”, אמרה ז’אנה, “מעבר לזה גם הציפורים כאן בשכונה מתות כמו נמלים, פשוט נופלות. זה משהו הזוי, אני בהלם מוחלט”.

“רעל שממית בייסורים”

ג’וי, הכלב של משפחת ישועה, מת השבוע בנסיבות דומות. ביום שלישי האחרון הוא החל "להתלונן", וטלי, הבעלים שלו, שחררה אותו למטה. “זה קורה לו לפעמים, אז נתתי לו לרדת כי אולי הוא צריך לעשות צרכים. חבל שלא הקשבתי לבן שלי שאמר לי, ‘אל תתני לו לצאת’, כי יש מכה של הרעלה וגם הכלבה של השכנה שלנו מתה בתחילת השבוע. הכלבה שלה הייתה אחרי המלטה והיא מתה, ראיתי את הפקחים שלקחו את הגופה שלה שהייתה קשה. זה רעל שממית אותם בייסורים”.

אך ישועה לא חשדה שמשהו כזה עלול לקרות גם לג’וי שלהם. כעבור זמן מה הוא גם חזר בחזרה הביתה מהטיול שלו, ובני המשפחה היו רגועים לחלוטין. אולם למחרת בבוקר ג’וי החל שלא להרגיש טוב. “בבוקר אנחנו שומעים אותו מיילל ולא מפסיק, אז הבן שלי יצא לסלון ואמר, ‘אני אשחק איתו, הוא יפסיק ליילל’, ואז הוא קורא לי, ‘אימא, ג’וי עשה צרכים והקיא באמצע הסלון ונשכב על השטיח’. קמתי אליו והוא גסס. לקחתי אותו לווטרינר שניסה להחיות אותו, אבל הוא מת שם. הווטרינר כתב שזאת הרעלה מזרחן אורני ולקחו את הגופה לנתיחה שלאחר המוות”.

ג'וי לאחר מותו. צילום באדיבות המשפחה

ישועה מספרת כי ג’וי, האסקי סיבירי מעורב בלברדור, גדל אצלם במשך 11 שנה, מאז שנולד, “הוא היה כמו הילד שלי. אני שבורה מזה. כמה הוא נאבק ונלחם לחיות”, היא מספרת, “הבן שלי נולד וגדל איתו, כל השכונה, כולם אהבו את ג’וי, כולם שיחקו איתו. אני מרגישה כאילו הלב שלי מת, זהו. כל הסרטונים וכל התמונות שלנו רק עם ג’וי. כל התמונות של הילד שלי זה עם ג’וי”.

ג'וי יחד עם הבן של טלי

מיד כשיצאה מהווטרינר עם הבשורה המרה, היא פנתה לתחנת המשטרה והגישה תלונה, “המשטרה חייבת לחקור את זה. אני לא יודעת איך הוא עושה את זה, הוא בטח שם את זה בבשר וזה מפתה אותו, כי הכלב רק ירד לעשות צרכים. זה לא בן אדם, אחד שעושה דברים כאלה הוא לא בן אדם. יש לנו גם מלא ילדים בשכונה, וזה מסוכן, כי זה יכול להרעיל ילדים”.

“לא הספקנו להיפרד”

בובי של משפחת אדרי גם הוא היה כלב מסוג פינצ’ר וליווה את בני המשפחה כבר 14 שנה. הם מתגוררים בשכונת שיכונים בעיר, והכלב מסתובב חופשי בחצר וברחוב הסמוך לבית. “בשבוע שעבר בובי נעלם”, מספר עדי, הבעלים של הכלב. “בהתחלה לא חיפשנו אותו, כי אנחנו רגילים שהוא הולך וחוזר. אחרי יומיים כבר התחלנו לדאוג קצת, אז אבא שלי יצא לחפש אותו בשכונה ושאל את השכנים. אחד מהשכנים סיפר שראה את בובי מת ליד פח האשפה. מיד הלכנו לשם, אבל הוא כבר לא היה שם”.

בובי לפני מותו

גם עדי פנה לשירות הווטרינרי העירוני בניסיון לברר מה עלה בגורלו של הכלב המשפחתי, אולם הוא עדיין לא קיבל תשובה. “עדיין לא הצלחנו לאתר אותו ולא ברור לאן הוא פונה. אני לא יודע בדיוק מה קרה לו, אבל אין לי ספק שזה קשור לגל ההרעלות שיש ברחבי העיר. זה כלב שחי איתנו הרבה שנים והתרגלנו לנוכחות שלו במשפחה, זה כואב. הכי מבאס שלא הספקנו אפילו לראות אותו ולהיפרד”.

עמית שמלה נפרדה השבוע מהכלב שלה זאוס, “התינוק היפה שלנו נלקח מאיתנו באכזריות שאין לתאר, ואנחנו רוצים לקבל תשובות”, כתבה עמית, “זאוס הפגין את כל התסמינים של הרעלה, ותוך 10 דקות מת לי בידיים. הוא לא היה כלב חולה, הוא לא היה כלב מבוגר, הוא פשוט יצא לחמש דקות מחוץ לבית ושעה אחרי מת. הגשנו תלונה במשטרה, והשירות הווטרינרי מחזיק בגופה שלו כדי לברר איזה רעל זה היה, אבל בבקשה, זה חייב להיות זעקה עירונית – זה לא הכלב היחיד ברדיוס הקרוב לביתי שהורעל ומת. תעזרו לנו לפחות לשתף כדי שזה יגיע לאלה שיכולים לשנות ולעזור. והכי חשוב, כל מי שגר באזור ברנע, תשמרו כמו מטורפים על הכלבים שלכם, אין לדעת מתי הפסיכופת שמרעיל אותם יחליט לתקוף שוב. בנוגע אליי, אני לא אנוח עד שאקבל צדק לתינוק שלי, שלא עשה דבר רע מעולם לאף אחד”.

"תוך 10 דקות מת ליד בין הידיים". זאוס לפני מותו

אתי אלטמן, מייסדת “תנו לחיות לחיות”, אמרה כי היא מבטיחה פרס כספי למי שימסור מידע שיביא ללכידת האדם שעומד מאחורי המעשים הללו. את המידע ניתן למסור לאתי במייל שכתובתו: [email protected]

נפתחה חקירה

מעיריית אשקלון נמסר כי בעקבות פניות תושבים על תמותה חריגה של כלבים ברחובות גדעון בן יואש וצבי סגל הוגשה תלונה במשטרת אשקלון בחשד להרעלה. כמו כן, נמסר כי עם קבלת הפניות יצא הווטרינר העירוני ד”ר מיכאל שפירו יחד עם גורמי המקצוע לשטח, ושם נעשו סריקות לאיתור שאריות מזון או חומר מחשיד אחר. במקביל נשלחו בדיקות על ידי השירות הווטרינרי העירוני למכון הווטרינרי בבית דגן לאיתור סימני הרעלה. כעת ממתינים בשירות הווטרינרי העירוני לממצאי הבדיקה שאמורה להתקבל בעוד כמה ימים. “אנו מבקשים להדגיש את החשיבות בטיול עם הכלב כאשר הוא מחובר לרצועה וכן למנוע ככל הניתן שוטטות הכלבים במרחב הציבורי”, הוסיף ד”ר שפירו.

“אנו פועלים כעת לעצור תופעה מחרידה המעלה חשד להרעלת כלבים במספר מוקדים בעיר, כולל הגשת תלונה במשטרת אשקלון”, מסר ראש העירייה תומר גלאם, “אין לי ספק שהמשטרה תעשה את כל הנדרש כדי לרדת לחקר העניין, לבדוק מי אחראים לביצוע המעשים ולמצות עמם את הדין”.

ממשטרת ישראל נמסר כי הם מטפלים במקרה הזה בעדיפות גבוהה, “בחודשים האחרונים התקבלו מספר תלונות בגין התעללות בבעלי חיים, ובתוכם גם הרעלה של כלבים ברחבי העיר. עם קבלת התלונות נפתחו תיקי חקירה והחקירה נמשכת, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים. היום התקבלה תלונה נוספת והוחלט להטיל את הטיפול על מפקד יחידת השיטור העירוני בשיתוף פעולה עם הווטרינר הרשותי”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר