חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון
חניה בתשלום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

פרסום ראשון: אגרת החניה באשקלון תעלה; העירייה: "בית המשפט אילץ אותנו"

תעריף החנייה לתושבי העיר העומד כיום על 1.2 ש"ח יעמוד על 2.5 ש"ח וכמובן שעה ראשונה בחינם. יחד עם זאת החנייה ברצועת החוף תהיה ללא תשלום לתושבי העיר. בעירייה אומרים כי תביעה ייצוגית של עו"ד תמר קידר גרמה לזה. קידר בתגובה מכחישה ומזהירה: "אם הם יעלו את התעריף אני אגיש נגדם עתירה"

פורסם בתאריך: 26.2.20 08:27

     

עיריית אשקלון מתכוונת להביא בשבוע הבא תיקון לחוק העזר העירוני הנוגע לחניות בתשלום בעיר. על פי התיקון החדש יוכפל תעריף החנייה הקיים העומד על 1.2 ש"ח החל מהשעה השנייה ויעמוד על 2.5 ש"ח החל מהשעה השנייה. יחד עם זאת תושבי העיר יזכו לחניה ללא תשלום ברצועת החוף. כמו כן, אגרת למי שאינו מתגורר באשקלון תעמוד על התעריף המרבי 6.3 ש"ח לשעת חנייה בכל רחבי העיר.

בעירייה תולים זאת בבקשה לאישור תובענה ייצוגית אותה הגישה עו"ד תמר קידר, ומסבירים כי עדיין מדובר בתעריף החניה הזול בארץ, "לראש העירייה הוצגו מספר תעריפים והוא בחר במודל הזול ביותר עבור תושבי אשקלון", אומרים שם.

במסגרת הבקשה של עו"ד קידר היא טענה, בין היתר, כי העירייה גובה כספים שלא כחוק מאחר וכל האמצעים האלקטרוניים (פנגו, סלופארק וכד') אינם מוזכרים בחוק, אלא מוזכר רק כרטיסי חניה.

רק הם מוזכרים בחוק. כרטיסי חניה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

במסגרת הדיון בבית המשפט העליון טען עורך הדין מוטי גל שייצג את העירייה כי תיקון חוק העזר יגרור גם העלאת תעריף וציין כי התעריף באשקלון הוא הכי זול בארץ. השופט העליון מני מזוז אמר בתגובה כי "הניסיון מלמד שהתעריף נמוך מדי אנשים באים מחנים ל-10 שעות והאחרים לא מוצאים מקום חניה, לכן התעריף אמור לאזן בין הצורך של אדם לחנות לבין גובה התעריף".

בסופו של דבר בפסק הדין שניתן על דעת ההרכב, כתב המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר כי "עיריית אשקלון תסדיר את הסוגיה בחוק עזר שיקבע כראוי ובצורה עדכנית את האמצעי באמצעותו תוסדר החניה ואת התעריף שבצידו, וזאת בתוך שנה מהיום".

חוק העזר כאמור, תוקן ושולבו גם האמצעים הטכנולוגיים וכן תוקן התעריף ובשבוע הבא הוא יובא לאישור המועצה. ובעירייה טוענים כי אם עו"ד תמר קידר לא הייתה מגישה את הבקשה לתביעה ייצוגית, לא היה כל צורך להעלות את התעריף.

עו"ד תמר קידר. צילום: אבי אלפסי

עו"ד תמר קידר. צילום: אבי אלפסי

קידר מצידה טוענת כי לא כך הדבר. "אני חזרתי בי מהערעור כדי שהם לא יעלו את התעריף", היא אומרת ומסבירה כי היא ויתרה על כך שהעירייה תשיב לתושבי העיר את כל הכספים שגבתה מהם שלא כחוק, רק על מנת למנוע העלאה של תעריף החניה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"הם טענו כי אם העירייה תחזיר לציבור את האגרות ששולמו אז הם יעלו את תעריף החניה", מספרת קידר, "אז אני החלטתי שהם לא יעלו ואני אחזור בי מהדרישה להשבה וביקשתי שרק יתקנו את החוק. העתירה היא לא להעלות את התעריף, אלא שכל מה שהם גבו באגרות שלא כחוק, שיחזירו, אז בית המשפט אמר אז אני אתן להם לקבוע את זה בחוק. אז אמרתי שאין בעיה, רק שלא יעלו את התעריף. כי יש הבדל בין גובה התעריף לבין איך שאתה גובה אותו. אם הם יעלו את התעריף אני אגיש נגדם עתירה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר