עמיר פרץ באשקלון. צילום: העבודה-גשר-מרצ
עמיר פרץ באשקלון. צילום: העבודה-גשר-מרצ

"נתניהו מחליש את ההרתעה": עמיר פרץ ואורלי לוי סיירו באשקלון

ראשי העבודה-גשר-מרצ, חברי הכנסת עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורביץ סיירו היום באשקלון ובנתיב העשרה; פרץ התקבל באהבה ע"י תושבים שהודו לו על כיפת ברזל

פורסם בתאריך: 25.2.20 20:57

     

יו"ר העבודה-גשר-מרצ ח"כ עמיר פרץ, יחד עם ח"כ אורלי לוי אבקסיס וח"כ ניצן הורוביץ, סיירו היום באשקלון ובנתיב העשרה. במסגרת הביקור סיירו השלושה יחד עם ח"כ לשעבר דורון אביטל, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, בבתי מסחר באשקלון, בבתי קפה ובסמוך לקניון גירון בעיר ושוחחו עם תושבים, כמו כן ביקרו בעיריית אשקלון.

לוי, פרץ והורביץ במאפיית משי. צילום: העבודה-גשר-מרצ

לוי, פרץ והורביץ במאפיית משי. צילום: העבודה-גשר-מרצ

הסיור באשקלון התקיים בצל המתיחות בישובי הדרום ולדברי ישראל זיו, מנהל מטה העבודה ומזכיר הסניף באשקלון, לא מובן מאליו שבעיר שברובה מזוהה עם הימין, חברי הרשימה ובמיוחד ח"כ עמיר פרץ יתקבלו באהבה רבה. לדבריו, תושבים רבים הגיעו וביקשו ללחוץ את ידו של שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ ולהודות לו באופן אישי על כיפת ברזל שהתקבלה בזכות חוכמה ושיקול דעת לטווח רחוק. לדברי זיו, הביקור הוכיח עד כמה תושבי אשקלון מוקירים את עמיר פרץ ואת תרומתו לביטחונם.

עמיר פרץ וישראל זיו ליד קניון גירון. צילום: העבודה-גשר-מרצ

עמיר פרץ וישראל זיו ליד קניון גירון. צילום: העבודה-גשר-מרצ

בהמשך הביקור באשקלון הגיעו ראשי העבודה-גשר-מרצ לנתיב העשרה וסיירו סמוך לגבול עזה. לנוכח סבב הירי האחרון נשאו הצהרה.

ההצהרה בנתיב העשרה. צילום: העבודה-גשר-מרצ

ההצהרה בנתיב העשרה. צילום: העבודה-גשר-מרצ

"נתניהו מניח לחמאס לנהל את המציאות, לקבוע את גובה הלהבות, לקבוע את סדר הזמנים בין סבב לסבב ומחליש את ההרתעה", אמר שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, "הממשלה הבאה, בה נהיה השותפים המרכזיים, תהיה חייבת לשנות זאת. נהיה המצפן המדיני שיוביל אותה לשינוי המציאות במקום עוד ועוד ניסיונות כושלים וחסרי אחריות לנהל אותה. לחמאס אין כוונה להגיע להסדר קבע והוא ממשיך למתוח את החבל תוך התעלמות מפעולות אלימות שמתבצעות על ידי ארגונים אחרים. מצד שני, לנתניהו אין תשובה מה יקרה ביום שאחרי, במידה ונצא למבצע רחב. שיהיה ברור: אנחנו מעדיפים את הרשות הפלסטינית כפרטנר לפתרון אפשרי של הסכסוך, לא את חמאס והג'יהאד האסלאמי לפרטנר להמשך הסכסוך. אנחנו  מציעים תכנית שתכלול חזרה לתאום עם הרשות הפלסטינית ומדינות ערב המתונות והקהילה הבינלאומית כדי לבנות תכנית לפירוק הנשק ברצועת עזה בתמורה לשיקום הרצועה. בשלב השני – הצבת אולטימטום לחמאס על שיקום תמורת פירוז מנשק רקטי, והכנה של הרשות הפלסטינית לנטילת אחריות על רצועת עזה. במידה והחמאס יסרב לדרישות, יש לצאת למבצע רחב שתכליתו ניטרול היכולת הרקטית של חמאס, ובסיומו השבת הרשות הפלסטינית לשליטה בעזה והצבת כוח רב לאומי".

יו"ר גשר ח"כ אורלי לוי אבקסיס: "המציאות היום יומית של תושבי הדרום הקשה מנשוא, שלא מאפשרת להם כבר שנים לנהל שגרת חיים תקינה ונורמלית, נותנת את אותותיה לא רק באבידות של גוף. היא גורמת גם ובעיקר- לנזקים בנפש. לכל אזרח שנולד פה יש חוזה עם המדינה- היא מספקת לו את הביטחון, הצורך הבסיסי ביותר של האדם שרק המדינה יכולה לספק במובן הרחב והוא בתמורה משלם מיסים ותורם לחברה. לצערי, בכל הקשור לעוטף עזה, כבר שנים שהמדינה מפרה את ההסכם הזה. כשאנחנו נהיה בממשלה לא יהיה חוסר ודאות לגבי אותם מטפלים פסיכולוגים, פסיכיאטריים ומומחים פרא-רפואיים. החובה הבסיסית של ממשלה היא לדאוג לאזרחיה שמגנים על גבולותיה מידי יום ביומו בכך שממשיכים לגור ולנהל את חייהם באזור עימות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ: "החיים של האזרחים כאן משובשים לחלוטין ובנס לא נפגע אף אחד בסבב הזה – הודות למערכת כיפת ברזל שהוביל עמיר פרץ כאשר כיהן כשר ביטחון. אי אפשר להסתפק בהצהרות ריקות של נתניהו על הרתעת החמאס. ויש להדגיש: רק מהלכים צבאיים לא יפתרו את העניין. לכן לכל מהלך בטחוני חייב להיות אופק מדיני. בשלב הראשון, הסדרה ארוכת טווח. הסדרה כלכלית והומניטרית בעזה והפסקה מוחלטת של הירי ופעולות האיבה כלפי ישראל. השלב השני הוא משא ומתן ישיר עם הפלסטינים לפתרון מדיני – שעזה היא חלק ממנו. לצערי גם בכחול לבן מגמגמים בנושא הזה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר