המרכז המסחרי החדש בברנע. צילום: אלירם משה

למרות המשבר הכלכלי: יינות ביתן תפתח סניף חמישי באשקלון

מכירת סניפים לרשתות מתחרות? לא באשקלון. בעיר בה נולדה ענקית הקמעונאות יינות ביתן שנקלעה לקשיים כלכליים דווקא פותחים סניף נוסף ודווקא במרכז מסחרי מרוחק ממרכז העיר. עכשיו מחכים רק לוועדה לתכנון ובנייה שתאשר את השינויים שיאפשרו את פתיחת המרכול החדש

פורסם בתאריך: 4.2.20 16:37

     

בשבועות האחרונים ישנם פרסומים רבים בתקשורת הכלכלית על מצבה של רשת יינות ביתן, רשת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל ועל כך שהרשת מוכרת סניפים לא מעטים כדי לייצר כסף נזיל שהרשת זקוקה לו. אלא שנראה כי זה המצב מחוץ לנמל הבית של ביתן – אשקלון, כי בתוך העיר הוא פועל להפך ואף מגדיל את מספר הסניפים העירוניים.

המרכז המסחרי ששומם כבר חודשים רבים מאז הוקם ברחוב רחל לייפר שבשכונת הרצוג יהפוך בקרוב לשוקק חיים. ההימור על הקמתו של מרכז מסחרי בשכונות החדשות של אשקלון, כך נראה, לא נחל הצלחה רבה וכי מאז הוקם המרכז בהשקעה די רבה הכוללת חניון תת קרקעי, קומת מסחר וקומת משרדים לא נפתח בו ולו עסק אחד.

תעדכנו את השכנים. צילום: אלירם משה

אלא שעתה מתברר כי יינות ביתן, רשת הקמעונאות שהוקמה על ידי איש העסקים האשקלוני, נחום ביתן תפתח בו סניף נוסף שיהיה הסניף החמישי שלה באשקלון.

המתחם החדש אינו גדול והוא מחולק למספר חנויות ובכדי לאפשר לרשת לפתוח את הסניף, נחוץ לה שטח יותר גדול מאשר של מכולת. לאחרונה פנתה החברה היזמית, 'אדר אלף נכסים בע"מ' שהקימה את המתחם לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה וביקשה לאשר לה חריגה ולאחד שלוש חנויות לחנות גדולה אחת שבה יוקם הסניף.

המרכז והשלט. מתנגדים? פנו לוועדה. צילום: אלירם משה

לפני כחודש הודבקה על דלתות הזכוכית של המכרז מודעות המבשרות את בואה של "יינות ביתן" לשכונה.

בשבוע שעבר הוצבה במקום קריאה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה ובישרה שהוגשה לוועדה בקשה מקדמית למתן היתר בניה כאשר הבקשה נסובה על "תוספות בניה – חיבור 3 חנויות לחנות אחת (כל בו) כולל יצירת מחסן על חשבון שטח עיקרי".

החוק מחייב את הוועדה לפרסם את דבר הבקשה ולהזמין תושבים אשר רואים את עצמם נפגעים מאישור ההקלה להגיש את התנגדותם לוועדה. לאחר שלב זה תוכל החברה להגיש בקשה למתן ההיתר.

הפרסום להיתר לתוספות בנייה. צילום: אלירם משה

הבשורה על פתיחת סניף חדש תופסת את רשת יינות ביתן דווקא בתקופה לא הכי ורודה בלשון המעטה. שלוש וחצי שנים לאחר שביצעה עסקת ענק בתחום הקמעונאות כשרכשה את רשת מגה והפכה לרשת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל, דווח כי הרשת נקלעה לקשיים כלכליים.

פרסומים שונים בכלי תקשורת מלמדים על מצב פיננסי קשה, מכירת סניפים על עובדיהם ותכולתם לרשתות מתחרות ולחברות בתמורה לקיזוז חובות.

'אדר אלף נכסים בע"מ' שכאמור הקימה את המרכז המסחרי החדש דווקא מביעה אמון רב ביינות ביתן. ואליק סמיונוב, נציג החברה בישראל סיפר כי היו לו כמה הצעות מרשתות אחרות כולל חוזה מוכן מרשת קמעונאית אחרת אך החליט לבסוף לצאת לדרך עם ביתן.

מאמין ביינות ביתן. איש הנדל"ן ואליק סמיונוב

"אנחנו מאמינים ביינות ביתן ומאמינים בחוזק שלה ושזה עוגן למרכז" מסר היום סמיונוב והוסיף "מכל הפונים מכל הרשתות החלטנו לבחור בנחום ביתן כעוגן בשכונה".

נחום ביתן. צילום: יח"צ

על פי ההערכות לא צפויות התנגדויות לאישור תוספת הבניה. לאחר שיושלם כל ההליך החוקי וייפתח הסניף יישארו עוד 5 חנויות פנויות במתחם, שכאמור כולל גם חניון תת קרקעי וקומת משרדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כעת, מסביב למרכז המסחרי שמחכה בכיליון עיניים ללקוח הראשון שיפקוד את שעריו ישנן בעיקר וילות, דבר שככל הנראה הטיל ספק באשר לכדאיות הכלכלית בקרב יזמים שהתעניינו בהשכרת חנויות במתחם. מצפון לו כבר החלו לבנות את שכונת הבלוט שצפויה לכלול כמה וכמה בניינים רבי קומות ובהם מאות יחידות דיור, דבר שבעתיד עשוי להגדיל את אוכלוסיית השכונה המתגוררת בסמוך למרכז המסחרי.

מיינות ביתן לא נמסרה תגובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר