תומר גלאם על הטרקטור בהצפות 2015. צילום: גל חזיזה
תומר גלאם על הטרקטור בהצפות 2015. צילום: גל חזיזה

"עיריית אשקלון לא למדה את הלקח מההצפות הקודמות"

כך אומר עו"ד דוד מנע שהגיש תביעות נגד העירייה בהצפות של 2015 וכבר עתה נערך להגיש תביעות בשל ההצפות שהתרחשו השבוע. "העירייה כתבה לבית המשפט ששיטפונות כאלו מתרחשים אחת ל-200 שנה", הוא אומר

פורסם בתאריך: 12.12.19 19:17

     

בחורף של שנת 2015 התרחשה אחת ההצפות הגדולות ביותר בעיר. שלוליות רבות נקוו ברחבי העיר ונותרו שם במשך שעות ארוכות ובחלק מהנקודות אף ימים. גם אז הפכה העיר אשקלון לבדיחה בקנה מידה ארצי, כאשר ברשתות החברתיות לעגו לעיר וכך גם בתכניות הטלוויזיה.

מיד לאחר מכן תושבים אשר רכושם ניזוק, אם אלה כלי רכב ואם אלה בתי מגורים וכדומה, הגישו תביעות נגד העירייה. 15 תובעים פנו למשרדו של עו"ד דוד מנע, והוא הגיש תביעות בשם כולם ואף הצליח להשיג עבורם פיצויים במאות אלפי שקלים.

עו"ד דוד מנע. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

עו"ד דוד מנע. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

השבוע הוא חש דה ז’ה וו כאשר קיבל טלפונים מתושבי אשקלון שביקשו ממנו לתבוע בשמם את העירייה על הנזקים שנגרמו להם בשל ההצפות. נכון לעכשיו הוא קיבל פניות כבר בשם 25 תושבים, והוא סבור שהמספר אף יגדל עד שתוגש התביעה בעוד כשלושה שבועות. "העירייה כתבה חוות דעת לבית המשפט ששיטפונות כמו שקרו ב-2015 מתרחשים אחת ל-200 שנה. הם לא התביישו לכתוב דבר כזה", אומר עו"ד מנע.

בתור מי שראה את החומרים וחוות הדעת ומכיר היטב את הנזקים שנגרמו מההצפות בשנת 2015, הוא חושב שלא נעשה כלום בתחום הזה, "עיריית אשקלון, לא למדה כלום ולא יישמה כלום, והמחדל הוא גדול. זה שהמקרה חזר על עצמו רק מגלה את עוצמת המחדל. כנראה שהעירייה מעדיפה לשלם פיצויים לאנשים שנפגעים מאשר להשקיע בשיפור תשתיות".

רכבים מוצפים מים

רכבים מוצפים מים בתחילת השבוע

בעירייה טוענים כי אי אפשר להתמודד מול כמות כזאת של גשמים שיורדים בבת אחת.
"בוודאי שאפשר. צריך להחליף את צינורות הניקוז, להגדיל את הקוטר שלהם, צריך לנקות את הבורות, ואת כל זה צריך לעשות לפני החורף, והם לא עשו את זה".

נתקלת בדברים דומים בערים אחרות?
"אנחנו הגשנו המון תביעות בשכונת הארגזים בתל אביב, אבל למדו שם את הלקח ושיפרו את הניקוז, אין יותר את הדברים האלה".



העירייה: נעשו פעולות מקדימות שהוכיחו את עצמן

בעירייה מנגד טוענים כי נעשתה היערכות מקדימה, וההוכחה לכך היא שמרגע שהגשמים פסקו המים נסוגו במהרה, דבר שלדבריהם מעיד שכן הייתה היערכות מקדימה טובה. עוד מביאים לדוגמה את מוסדות החינוך שכמעט לא היו תלונות על הצפות בכיתות ואומרים כי עבודות האיטום הוכיחו את עצמן.

עוד אומרים בעירייה כי לא הייתה קריסה של עצים כמו שראינו בעבר ולמרות הרוחות שהיו, זאת מאחר שבוצע סקר עצים מסוכנים, ובהתאם לכך העצים טופלו ונגזמו.

מתכוננים להצפה ברחוב הנמר באשקלון

בעירייה גם מציגים לדוגמה את שכונת אגמים ושדרות ירושלים, שבניגוד לשנים קודמות, הן לא הוצפו, וזאת לדבריהם בעקבות פעולות מנע שביצעו. באגמים המים התנקזו לשטח של האגם בעקבות עבודות השיטוח שבוצעו שם, ובשדרות ירושלים העבודות על הכיכר של רחבעם זאבי הוכיחו את עצמן.

לסיכום, אומרים בעירייה, כי על פי החזאים – שום מערכת ניקוז בארץ ובעולם לא תוכל מול הגשמים שפקדו את העיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר