רכבים מוצפים מים
רכבים מוצפים מים

ראש העירייה, תומר גלאם: "נראה הצפות גם בשנים הבאות"

ראש העירייה הגיב הבוקר להצפות בכל רחבי העיר ואמר כי אין מערכת ניקוז שיכולה להתמודד עם כמות כזאת של מים ולכן גם בעתיד נראה תמונות דומות

פורסם בתאריך: 9.12.19 13:29

     

המראות של כבישים מוצפי מים ושטפונות ברחובות יחזרו על עצמם גם בעתיד, כך אומר ראש העירייה, תומר גלאם.

בריאיון שקיים הבוקר גלאם ב"כאן ב'" הוא טען כי לא ניתן להיערך לכמות המים הגדולה שירדה פה אמש, "71 מ"מ בשעה וחצי ועם כל זה אין נפגעים בגוף, יש רק ברכוש והעיר חזרה לשגרה. במבחן התוצאה חזרנו מהר לשגרה והטבע יותר חזק מאיתנו. השקענו עשרות מיליוני שקלים בניקוזים, אין מערך ניקוזים שיכול להכיל 71 מ"מ בזמן של שעה וחצי. אני לא מצטדק, 71 מ"מ של גשם, גם דני רופ אמר ששום מערכת בארץ ובעולם לא יכולה להתמודד עם זה ולמרות זאת עמדנו בזה".

תומר גלאם. צילום: פבל

תומר גלאם. צילום: פבל

לגבי העתיד אמר גלאם כי "החורף עוד לא נגמר ואנחנו מוכנים ואם תרד כמות דומה של משקעים זה יחזור על עצמו. אנחנו משפרים את מערכת הניקוז ואני חושב עם כל הכבוד, עברנו את האירוע על הצד הטוב ביותר. בכל הערים במדינה לא מכונים? בחדרה בחיפה, אז בכל מקום ראש העיר אשם? נכון להיום, הושקעו מיליוני שקלים בניקוז המרכזי ובנחל חממה, אבל הטבע חזק יותר מאיתנו ואם ירדו כמות משקעים דומה זה יקרה עוד פעם".

החניון בבניין ברחוב הכרמל

החניון בבניין ברחוב הכרמל

גלאם הסביר כי מערכת הניקוז העירונית יכולה להכיל 30 עד 40 מ"מ בזמן קצר "ברגע שיש כמות גדולה יותר, זה מגיע למצב כזה. זה כמו שתיקח שני ברזים ותפתח בכיור תראה שהכיור עולה על גדותיו. אני כבר אמרתי שאנחנו לא בונים בתי כנסת לפי הצרכים של יום כיפור, טיפלנו במה שצריך לטפל, אי אפשר בזמן קצר לפתור את בעיות הניקוז שהן שנים בעיר אשקלון. המצב הוא כזה שאם יחזור על עצמו אותה כמות משקעים זה יקרה שוב".

למרות שנשאל שוב ושוב מה הפתרון שיכול למנוע את המראות הללו שוב וכמה הוא יעלה, הוא לא השיב על כך ואמר כי לא ניתן להתמודד עם כמות מים שכזאת.


באותו נושא:


גלאם גם התייחס למה שעובר על משפחת מועלם מרחוב הנמר בכל פעם שישנם גשמים בעיר, "יש בעיה מהותית ברחוב הנמר, הבניה שם נעשתה בחטא, הפתרון הוא לפרק את התשתיות והעלויות הן מטורפות. מה שעשינו זה הצבת משאבה בחצי מיליון ש"ח. גם אתמול הצבנו את המשאבה לפני האירוע, אני יודע שיש את הבעיה בנמר וזאת בעיה מורכבת מאוד והעלויות הן מטורפות".

בית ‏‏משפחת מועלם. צילום: מיכל מועלם

בית ‏‏משפחת מועלם. צילום: מיכל מועלם

לגבי הפתרון של הבעיה ברחוב הנמר אמר גלאם כי "מה שצריך לקרות שם זה  משרד השיכון ייקח אחריות על הבנייה שלהם מלפני 30 שנה ויפתרו את הבעיה הנקודתית" ולסיום הוסיף: "ברגע שירדו כמויות כאלה של גשמים ננהל את השיחה הזאת שוב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר