עו"ד הילה רווח, היועצת המשפטית של עיריית אשקלון
עו"ד הילה רווח, היועצת המשפטית של עיריית אשקלון

היועצת המשפטית של העירייה תובעת את איש העסקים הבכיר

עו"ד הילה רווח טוענת בתביעה שהגישה כי איש העסקים משה ג'אן כינה אותה "מושחתת" וכן כתב בהודעת מייל לבכירי העירייה כי רווח שלחה את אחיה אליו על מנת שיביע תמיכה בראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני. ג'אן לא מסר תגובה לדברים

פורסם בתאריך: 5.9.19 11:54

     

היועצת המשפטית של עיריית אשקלון עו"ד הילה רווח, הגישה תביעה נגד איש העסקים, משה ג'אן, המנכ"ל של קבוצת נ.ג'אן. רווח דורשת כי ג'אן יפצה אותה בסכום של 75 אלף ש"ח בגין דברים שכתב עליה.

על פי כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום באשדוד, הרקע לדברים הוא מחלוקת משפטית הנוגעת לפרויקט שאותו מבקש ג'אן להקים באשקלון, "התובעת היא קורבן של השמצות הנתבע, המבקש לקדם פרויקט עירוני, תוך התעלמות מחובותיו לציבור, באשר התובעת, במסגרת תפקידה, עומדת על זכויות הציבור. אשר על כן, הנתבע, שהוא קבלן ויזם, מעליל על התובעת, המשמשת כיועצת משפטית של עיריית אשקלון, ועושה עבודתה ללא רבב, כי היא מערבת פוליטיקה מקומית, כי היא 'מושחתת' וכי יש 'להקים ועדת חקירה' לבדוק את עניינה. לא פחות. מדובר בתופעת שיימינג מכוערת ומסוכנת, המהווה לשון הרע ודיבה, במלוא חומרתה, בה מבקש יזם לאיים, להפחיד, להשפיל ולייצר דה-לגיטימציה לעובדת ציבור. מדובר בהעלבת עובד ציבור ובפרסומי לשון הרע ודיבה".

משה ג'אן. צילום: תומר שונם הלוי

משה ג'אן. צילום: תומר שונם הלוי

הפרסום הראשון עליו תובעת רווח את ג'אן התרחש בהתכתבות בינו לבין מנהל אגף רישוי ופיקוח על הבנייה בעירייה, כאשר לטענת רווח, ג'אן כינה אותה באותה התכתבות "מושחתת". "יובהר כי התובעת אינה 'מושחתת' בשום דרך, ואמירה זו כלפיה מהווה לשון הרע. הנתבע ייחס לה את היותה 'מושחתת' סביב סירובה לאשר לו את הפרויקט, בתנאיו שלו, נטולי כל מחויבות כלפי הציבור".

תומר גלאם והילה רווח

"משל היא עובדת עבור מתחרהו". רווח וגלאם

עוד נכתב כי לאחר מכן התנצל ג'אן על הדברים שכתב, אלא שלאחר מכן בהודעת מייל שכתב ג'אן ומוען למנכ"לית העירייה, אירית נתן ולבכירים נוספים, הוא טען כי מניעיה של רווח "אינם נקיים וכי היא 'שלחה את אחיה' כדי לשכנע את הנתבע להימנע מתמיכה במועמד במערכת הבחירות, כשהכוונה לראש העיר שנבחר לבסוף, מר תומר גלאם. בתמורה, היה והנתבע יתמוך במועמד 'מטעמה' של התובעת, ראש העיר הקודם למר גלאם, מר איתמר שמעוני, היא תשנה לכאורה את החלטתה המקצועית. המדובר בפרסום שני של לשון הרע וגם בגינו מוגשת תביעה זו", נכתב.

"פקידה עירונית שאין לה מעורבות פוליטית". רווח ושמעוני

יחד עם זאת בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד רון לוונטל, הובהר כי רווח לא תמכה במועמד כלשהו בבחירות. "היא אשת מקצוע, פקידה עירונית שאין לה מעורבות פוליטית. בסך הכל התובעת שירתה 4 ראשי ערים שונים. אף לא אחד מאחיה יצר קשר עם הנתבע בטרם הבחירות, בנושא זה, והיא לא שלחה מי מהם לשוחח עם הנתבע. התובעת לא שינתה מדעתה, שהינה החלטה מקצועית גרידא, ולא התכוונה לעשות כן או הבטיחה לעשות כן, או התנתה זאת בתנאי כלשהו".

עוד נכתב כי הפרסום הזה הוא חמור, מאחר והוא מייחס לרווח שיקולים פוליטיים וניסיון להתערב עבור מועמד בבחירות, "וכל זאת לעיני בכירי העירייה, מתוך רצון ותכנון כי הדבר יוודע בסופו של יום למר גלאם, ראש העיר, ויפגע בתובעת במקום עבודתה, משל היא עובדת עבור מתחרהו", נכתב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




על פי כתב התביעה, בעקבות הדברים שכתב ג'אן נערך לרווח בירור "מביך", כך נכתב ולאחריו התבקש ג'אן, על ידי מנכ"לית העירייה, להתנצל "במקום לעשות כן, הנתבע בחר לפרסם למחרת נוסח של 'התנצלות' כפויה בת 2 שורות, שבעקבותיה הוספו שורות רבות על הצורך להקים ועדת חקירה לבדוק את מעשיה ופעולותיה של התובעת. פרסום זה, כשלעצמו, מהווה פרסום לשון הרע והוא הפרסום השלישי בגינו מוגשת תביעה זו", נכתב

על פי כתב התביעה היה ניתן לתבוע על סכום גבוה בהרבה, אך הוחלט לדרוש רק 75 אלף ש"ח וזאת על מנת להגיש את התביעה בסדר דין מהיר. "אשר על כן, חסד גדול עשתה התובעת עם הנתבע בכך שגידרה את גובה תביעתה עד לגג האפשרי בתביעת סדר דין מהיר", נכתב.

משה ג'אן מסר: "אין תגובה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר