מחאת בני הקהילה האתיופית

יום שלישי למחאה: דריכות במשטרה לקראת הפרות סדר וחסימות צירים הערב

המפגינים שחסמו אמש צמתים מרכזיים וגרמו סבל למאות אלפי ישראלים בכבישים, הרסו ניידות והשחיתו תשתיות מתכוונים לחזור היום לאותם מקומות ולהפגין שוב. במשטרה נערכים

פורסם בתאריך: 3.7.19 12:57

     

במשטרת ישראל מקיימים היום הערכות מצב לקראת ערב מחאת בני הקהילה האתיופית נוסף שצפוי לחזור לצמתים המרכזיים בשעות אחר הצהריים, הערב והלילה.

כזכור המחאה החלה בתחילת השבוע עם מותו של סולומון טקה ז"ל שנהרג לאחר שנפצע בתקרית בה שוטר ירה לכיוונו באירוע אלים אליו נקלע השוטר שלא בהיותו בתפקיד.

בקרה העדה מרגישים שבל מקרה בהם מעורבים בני העדה אצבעה של משטרת ישראל קלה על ההדק וזו לא הפעם הראשונה שצעיר בן העדה מוצא את מותו באירוע שבדרך כלל מסתיים ללא ירי כלל.

ביום שני הציגו בני העדה, בעיקר צעירים וצעירות את הספתח וחסמו צמתים מרכזיים בכל רחבי הארץ. באשקלון נחסם למשך שעה צומת היכל הספורט עד שהמפגינים החלו מלצעוד לעבר צומת אשקלון וחסמו אותה.

בעקבות מחאה המתקיימת ברגעים אלו, נחסמה הכניסה לעיר אשקלון מרכז (מכביש 4 לרחוב בן גוריון). שוטרי משטרת ישראל נמצאים…

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Dinsdag 2 juli 2019

אמש חזרו החסימות. נראה כי המשטרה לא שערה את עוצמת המחאה ואת האלימות הרבה שתופעל על ידי המפגינים. הפעם הצטרפו לבני העדה האתיופית גם צעירים שאינם בני העדה שיחד השחיתו ופגעו בתשתיות רבות במשך חצי לילה: ניידות משטרה הפוכות, חלקן הוצתו ונשרפו, צמיגים בוערים, חלונות מנופצים, בקבוקי תבערה לעבר שוטרים ועוד…

משעות הערב המוקדמות החלו חסימות הצמתים כאמור בכל רחבי הארץ. בדרום נחסמו הצמתים הבאים: אשקלון מרכז, אשקלון סילבר, מחלף עד הלום, מחלף גדרה, צומת קסטינה, צומת פלוגות, צומת נתיבות, צומת גילת, מחלף ראשון לציון, צומת שמשון ועוד…

לאחר שהצמתים הסמוכים לאשקלון נפתחו עברו המפגינים לפתחה של תחנת המשטרה, שרפו צמיגים והתפרעו.

הפרות סדר בכניסה לתחנת המשטרה באשקלון

עשרות מפגינים צבאו לפני זמן קצר על תחנת המשטרה באשקלון קראו קריאות נגד המשטרה ואף ידו לעברה אבנים.צילום: יואב סבח

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Dinsdag 2 juli 2019

ביום הראשון העדיפו במשטרה להימנע מחיכוך עם המפגינים ופעלו בעיקר כדי לחסום ולמנוע מכלי רכב מלהגיע לצמתים החסומים ולהפנות אותם לדרכים חלופיות. ביום השני למחאה נראה כי המשטרה לא שיערה שעוצמת החסימות תהיה כה גבוהה וארוכה יחד עם אלימות, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר השוטרים. ההערכות הדלה לא אפשרה לכוחות המשטרה לפנות את המפגינים מהצמתים בין בכוח או בהסכמה כמו שזכור מהפכנות החרדים מבעבר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר יומיים שבהם בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו לא להתייחס למהומות הוא פרסם אמש סרטון בו הוא משתתף בכאבם של בני העדה וקורא למפגינים להפסיק את חסימת הצירים. "כולנו מתאבלים על מותו הטרגי של הנער סולומון טקה. אנו מחבקים את המשפחה, אנו מחבקים את העדה האתיופית. היא יקרה לי, היא יקרה לנו. אלה לא מילים בעלמא" אמר נתניהו בסרטון והוסיף "אני יודע שיש בעיות שעוד צריך לפתור, עמלנו קשה וצריך לעמול עוד כדי לפתור אותן. אבל אני מבקש מכם דבר אחד – הפסיקו את חסימות הצירים. אנחנו מדינת חוק, לא נסבול את חסימות הצירים. אני מבקש מכם, נפתור את הבעיות יחד תוך כדי כיבוד החוק".

הבוקר הופצו כרזות ברשתות החברתיות ובקבוצות המסרים המידיים הקוראים למפגינים להגיע שוב לצמתים המרכזיים, להפגין ולחסום אותן.

במשטרה שכאמור נערכים כדי לתת מענה מהיר לחסימות כבישים אם וכאשר יתרחשו מסרו הבוקר כי "חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור עפ״י חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים.
לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט".

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר