צובר גז. צילום: חגי פריד

מבקר המדינה: “לעיריית אשקלון אין מיפוי של צוברי הגז בעיר”

כך עולה מהדו”ח של מבקר המדינה שבחן את הנושא בעיריית אשקלון. עוד בדק המבקר וגילה כי באשקלון פעלה בריכת שחייה ללא רישיון עסק, וכן מצא ליקויי בטיחות בבריכת השחייה העירונית בשדרות עופר

פורסם בתאריך: 27.6.19 11:02

     

מבקר המדינה בדק את הפיקוח של העירייה על צוברי הגז המוטמנים סמוך לבנייני המגורים וגילה כמה דברים מפתיעים.

תחילה הודתה העירייה כי אין בידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מיפוי או בסיס נתונים לגבי כל צוברי הגז המוטמנים בעיר, וכי החלטה על “ביצוע פרויקט מיפוי כל הנכסים בהם הוטמנו הצוברים” תועבר לבחינתה של הנהלת העירייה.

עיריית אשקלון

עוד התברר כי הוועדה המקומית של אשקלון אינה דורשות ממבקשי היתר בנייה להמציא לה אישור של מעבדה מאושרת לכך שמערכת הגז המרכזית בבניינים – על מכליה, מתקניה ואביזריה – הותקנה כנדרש על פי התקנות עוד לפני מתן תעודת גמר.

כמו כן התברר כי הותקנו בעיר מצבורי גז ללא היתר בנייה. העירייה מסרה כי היא תפעל להסדיר זאת.

בריכה ללא רישיון עסק

בחודשים יוני עד אוגוסט 2018 בדק משרד מבקר המדינה את נושא הפעלת בריכות השחייה הציבוריות בכמה עיריות, ובהן אשקלון, ובחן כמה נושאים.

בביקורת נמצא כי באשקלון פועלת בריכת שחייה בלא רישיון עסק: נמצא כי העירייה לא אכפה את הוראות החוק והתקנות על אחד מאתרי בריכות השחייה. אף על פי שכבר בשנת 2004 תבעה העירייה את החברה שמפעילה את בריכת השחייה על הפעלת עסק שלא כדין, הרי שבמועד הביקורת, 14 שנים לאחר ההליך השיפוטי, האתר עדיין פתוח ופועל בלא רישיון עסק כמתחייב.

בריכת שחייה באשקלון

המבקר מצא הפעלת מספרה ללא רישיון עסק באתר בריכות השחייה: אף שביוני 2018 פעלה מספרה באתר בריכות השחייה בלא רישיון עסק, מחלקת רישוי עסקים לא אכפה את הוראות החוק והתקנות נגדה. רק בעקבות הביקורת החלה העירייה בהסדרת הנושא.

משרד מבקר המדינה העיר לעיריית אשקלון על שלא פעלה נחרצות נגד אתר בריכות השחייה שפעל בלא רישיון עסק כדין, דבר שעלול היה לפגוע בביטחון המתרחצים.

בתשובתה של עיריית אשקלון למשרד מבקר המדינה נמסר כי העירייה הסדירה את נושא הרישוי לקאנטרי א’ והוציאה לו היתר זמני באוקטובר 2018. עוד מסרה העירייה בתשובתה כי חלק מהצהרות מחזיקי בריכות השחייה הושלם וכי היא תשלים בהקדם את החסרות, וכמו כן “בוצע שינוי בתוכנת הרישוי, באופן שלא יאפשר הפקת רישיון [עסק] בלא סימון המאשר את קבלת ההצהרה הנדרשת”.

הבריכה העירונית בשדרות עופר. צילום: פבל

ליקויי בטיחות בבריכה העירונית

בבדיקה של עיריית אשקלון בתחום הבטיחות הכללית: לא נמצאו אסמכתאות שהעידו כי המצילים בבריכת השחייה הציבורית שבבעלות העירייה עברו בדיקות רפואיות כנדרש; לא הוכנו נהלים לטיפול במצבי חירום, וצוות הבריכה לא תורגל לטפל במצבים האלה; סולם הירידה למים נמצא פגום; גדר הבטיחות המקיפה את בריכת הפעוטות אינה תקנית.

בטיחות החשמל: במלתחות ישנם שקעי חשמל שאינם מוגנים מפני מים; בבריכה מתקיימת שחייה לילית אף שחשמלאי לא אישר שתנאי התאורה במקום מספיקים.

בטיחות כיבוי אש: בכמה עמדות כיבוי אש חסר ציוד, לרבות מטפה אבקה וזרנוקים.

חומרים מסוכנים: השילוט בכניסה למקום אחסון חומ”ס בבריכת השחייה אינו תואם את הנדרש בהיתר החומ”ס שלה.

עזרה ראשונה: הרישום ביומן האירועים במרפאה חלקי, וחלק ניכר מציוד החובה שאמור להיות במרפאה חסר, לרבות ערכת חמצן ניידת, תרמיל חובש, שמיכות, ערכות חבישה, מפוח הנשמה ומד לחץ דם.

נגישות: שירותי הנכים במלתחות הגברים נעולים וידית הכניסה אליהם שבורה.

הבריכה העירונית בשדרות עופר

משרד מבקר המדינה העיר לעיריית אשקלון על הפיקוח הלקוי בבריכת השחייה הציבורית שבבעלותה שעלול לחשוף את ציבור באי הבריכה לסיכונים שחובה למונעם. על העירייה לפעול לתיקון כלל ליקויי הבטיחות שנמצאו בבריכת השחייה שבבעלותה ולפעול למניעת הישנותם.
עיריית אשקלון מסרה בתשובתה כי כל ליקויי הבטיחות שנמצאו בביקורת תוקנו.

מתקני ספורט באתרי הבריכות

משרד המבקר בדק וגילה כי בתחומה של בריכת השחייה הציבורית שבבעלות העירייה הוצבו מתקני ספורט לאימוני כוח מסוג מתח, מקבילים וסולמות. כמו כן באתר בריכת השחייה הוצב מתקן למשחקי כדורסל. נמצא כי מתקני הספורט לא טופלו כנדרש בחוק ובתקנות הבטיחות. "אי-הטיפול במתקנים מסכן את המשתמשים בהם", נכתב בדו"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




משרד מבקר המדינה העיר לעיריית אשקלון על תפקודה הלקוי בהיותה אחראית לשלום הציבור ובטיחותו, על שלא וידאה שמתקני המשחקים המוצבים באתרי בריכות השחייה שבאחריותן מפוקחים ומטופלים כנדרש.

עיריית אשקלון מסרה בתשובתה שלמרות כוונת החברה העירונית להסיר את מתקני השעשועים, בכוונת העירייה לבחון אפשרות להשאירם ולקיים לגביהם את החובות החוקיות הנלוות להצבתם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר