הבניין שנפגע בדרום העיר
הבניין שנפגע בדרום העיר

מקומם: בעיני הממשלה אשקלון לא נחשבת עיר בסיכון

העיר אשקלון לא תוכל לקבל מענק ממשלתי שנועד לחיזוק מבנים ישנים בפני רעידת אדמה ומתקפות טילים, זאת מאחר ולמרות המצב הביטחוני הרעוע, היא אינה מוגדרת עיר בסיכון. "היעלה על הדעת שרשויות בצפון הארץ תקבלנה סיוע ואשקלון לא?", תהה ראש העירייה במכתב

פורסם בתאריך: 16.6.19 11:31

     

בעיריית אשקלון אומרים כי ראש העיר, תומר גלאם, ראה בחומרה את הקול הקורא שפרסמה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית לרשויות המקומיות להכנת תכנית מתאר או מסמך מדיניות להתחדשות עירונית בשכונה. המשמעות – מענק של 12 מיליון שקל לסיוע להתחדשות עירונית עבור שכונות הנמצאות בתחומי הרשות. התחדשות עירונית כידוע נועדה לחזק מבנים ישנים מפני רעיות אדמה ומתקפות טילים, בין היתר באמצעות תוספות של ממ"דים.

שיקום שכונות. צילום: אלדד עובדיה

על פניו, עיריית אשקלון עומדת בתנאי הסף של הקול הקורא, אולם סעיף קטן המשנה את כל התמונה מעיב על קבלת המענק, על פי הסעיף, אשקלון אינה נחשבת לעיר "בסיכון" ולכן היא אינה עומדת בתנאי הסף. מעיון בנספחיו של הקול הקורא עולה כי רק תשע רשויות, כולן מהצפון, עומדות בקטגוריית ערים "בסיכון".

במכתב שכתב ראש העיר לראש מטה הדיור הלאומי, זאב בילסקי טען ראש העיר שלא יתכן שאשקלון לא נחשבת "רשות בסיכון".

"על פניו, נראה כי קול קורא זה תואם להפליא את צרכי העיר אשקלון", כתב גלאם. "מצד אחד העיר נמצאת באזור בו קיים סיכון ביטחוני ומצד שני, קיימת אי כדאיות כלכלית בפרויקטים להתחדשות עירונית בשל סביבת מחירי הדיור הנוכחיים".


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


בהתייחסו להגדרת רשות בסיכון, כתב גלאם: "היעלה על הדעת שהעיר אשקלון, אשר רק לפני חודש ימים טווחה בעשרות מטחים של רקטות ואשר שכלה 2 מתושביה בשל אותן רקטות, לא תהווה רשות הנמצאת בטווח האיום הבליסטי המידי?! איך אני, כראש עיר, אוכל להסתכל לתושבים שלי בעיניים ולהסביר להם שתושבי רשות מקומית כמו חצור הגלילית מאוימים לכאורה בטווח איום בליסטי מידי ואילו הם, אשר רק לאחרונה 'בילו' שעות ולילות בחדרי מדרגות למען ביטחונם מאימת הרקטות , הם אינם נמצאים בטווח הבליסטי המידי. לא יעלה על הדעת דבר כזה".

חולמים על מיגון ברחוב אפרים צור

בניין ברחוב אפרים צור שנפגע מרקטה בסבב האחרון

עוד מבקש ראש העיר מבילסקי לפעול לעצירת הקול קורא ולשינוי תנאי הסף ולצרף את אשקלון לרשויות שבסיכון.

"אני סמוך ובטוח שכפי שהיית לי אוזן קשבת בפניות קודמות, כך תפעל גם בנוגע לקול קורא זה ותפעל להכניס את אשקלון לרשימת הרשויות בסיכון", סיים גלאם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר