סושי
סושי

הרבנות המקומית: נמצא חמץ במסעדה עם הכשר

ביקורת שערכה הרבנות במסעדת "סאן סושי" בברנע גילתה במקום מוצרי חמץ ובעקבות כך הוסרה הכשרות מהמקום. במסעדה האשימו את המשגיח שעשה זאת בכוונה וברבנות הגיבו כי מדובר בטענה שקרית

פורסם בתאריך: 22.4.19 21:29

     

ימי חג הפסח ידועים בחומרת הכשרות שלהם, אף עבור אנשים שאינם מקפידים על כשרות במהלך השנה, על אחת כמה וכמה עבור מי שמקפידים על כשרות כאורח חיים. לכן מקרים שבהם נמצא חמץ במקומות שבהם ישנה כשרות לפסח מעוררים סערה.

מקרה שכזה התגלה במסעדת "סאן סושי" שברחוב רחבעם זאבי בשכונת ברנע בעיר, כאשר המשגיח במקום מצא שם אתמול בבוקר מוצרי חמץ, "ערכתי ביקורת ראשונה אתמול בשעה 10:30 ואז מצאתי במקרר התפעול ממרח על בסיס סויה ללא כשרות לפסח", סיפר המשגיח גיל שמואל. "המתנתי לבעל הבית שיגיע וכשהגיע מיד הראיתי לו את המוצר שנמצא במטבח הוא אמר שזו טעות והוא מיד הולך לקנות ממרח חדש. הסברתי לו את החומרה להשתמש במוצרים שאינם כשרים לפסח העלולים להכיל רכיבי חיטה".

הפריט שנמצא בביקורת הראשונה ואינו כשר לפסח

הפריט שנמצא בביקורת הראשונה ואינו כשר לפסח

לדברי המשגיח, "בשעות הערב לקראת השעה 20:30 ערכתי ביקורת שנייה, לתדהמתי מצאתי 2 שקיות של מרק תירס עם רכיבי קמח חיטה. וכל זה באזור ההכנות לעבודה. בעל המסעדה שנכח במקום הבין שהגדיש את הסאה והחל להתחנן בפני שזו טעות וכי המוצרים שייכים לעובדים הסינים, ביקש סליחה והבטיח כי זו הטעות האחרונה. מיד עדכנתי את מפקח הכשרות שלי, הרב יגאל מנשה ויחד העברנו לבעל המסעדה מסר ברור שאם ימצא כשל חמץ נוסף לא יהיה מנוס מהורדת התעודה על מנת למנוע מכשול מהציבור הרחב".

הפריט שנמצא בביקורת השניה ובו קמח חיטה

הפריט שנמצא בביקורת השניה ובו קמח חיטה

המשגיח הוסיף כי בשל רצף המקרים הוא לא היה רגוע ולכן הגיע לביקור נוסף לקראת שעת סגירת המסעדה סמוך לשעה 23:30 בלילה, "ואז מצאתי שוב בתוך המטבח מוצר נוסף שהוצא ממחסן החמץ: רוטב סויה עם רכיבי קמח וחיטה. החמור מכל שבשעה זו בדיוק עושים את ההכנות לצורך התפעול ליום המחרת".

הפריט שנמצא בביקורת השלישית ובו קמח חיטה

הפריט שנמצא בביקורת השלישית ובו קמח חיטה

בעקבות הדיווחים של המשגיח הסירה הרבנות המקומית את ההשגחה מהמסעדה ופרסמה זאת.

במסעדה מנגד טענו כי תעודת הכשרות נלקחה שלא בצדק וכי המשגיח הכשיל אותם בכוונה, "משגיח הכשרות הזמני שמחליף את המשגיח הקבוע שלנו, פעל בניגוד לחוק ובזדון כדי להכשיל את המסעדה, לאחר שהחלטנו שלא להיענות לדרישות כספיות שהעלה", הם כתבו בפוסט שפרסמו בדף הפייסבוק של המסעדה. "המשגיח דרש מאיתנו שכר כפול עבור העבודה בפסח, ולאחר שהבין שלא יקבל את מבוקשו, נכנס בלילה למחסן החמץ והוציא משם בקבוק סויה אותו הניח על הדלפק במטבח, במטרה לתעד ולהפיץ את התמונה, להכשיל אותנו ולהטעות את ציבור הלקוחות. יש לנו עדויות של שליח ומלצר שראו את המעשה. חשוב לנו להבהיר שעבדנו קשה מאוד כדי להכשיר את המסעדה לפסח, וחבל מאוד שאדם חובש כיפה פועל בדרכים פסולות כדי לפגוע בפרנסה של עשרות משפחות. גם כיום אנו מקפידים שלא להכניס חמץ למסעדה וממשיכים לפעול כפי שנדרש בפסח למען ציבור הלקוחות שלנו".

עוד ציינו בפוסט הם מתכוונים לפעול כנגד הרבנות וכנגד המשגיח וכי מעתה הם יעברו לכשרות של ארגון רבני צהר.

הפוסט שפרסמה המסעדה:


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N


ברבנות הגיבו ומסרו כי מדובר ב"פוסט שקרי", "לצערנו הציבור משלם כסף רב על מנת לאכול כשר לפסח ואילו בעל המקום לכאורה הרשה לעצמו למעול באמון שניתן לו ולהכשיל לכאורה ציבור רחב באיסור חמץ. משהבין בעל המקום שהתעודה לפסח תשלל ממנו בחר מרצונו להפיץ פוסט שקרי עם טענות שקריות המהוות עילה לתביעת דיבה של המשגיח כלפיו", נמסר מהרבנות המקומית.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר