קצא"א

סכסוך העבודה בקצא"א: נחתמו הסכמים שמגנים על העובדים

החוק החדש שחוקק עבוק קצאא סיכן את ביטחונם התעסוקתי. לאחר משא ומתן ואיומי השבתה הגיעו הצדדים להסכמות שמגנים על העובדים מכל רחבי הארץ ועל המשך העסקתם בחברה

פורסם בתאריך: 10.4.19 12:48

     

לאחר מאבק ארוך ועיקש שנהלה ההסתדרות במרחב אשקלון בראשות רמי גואטה מזכיר האיגוד המקצועי עו"ד אלרואי צמח בשיתוף גורמים נוספים בהסתדרות נחתמו הסכמים עם הנהלת חברת קצאא ומשרד האוצר השומרים על זכויות מאות עובדי חברת קצא"א.

כזכור, בעקבות פקיעת חוק הזיכיון, שמכוחו פעלה חברת קצא"א, חוקקה ממשלת ישראל חוק חדש להסדרת פעילות החברה.

במסגרת זו ניהלה ההסתדרות מאבק ארוך ועיקש על מנת למנוע פגיעה בזכויות מאות עובדי חברת קצא"א הפרוסים בכל הארץ ובעיקר באזור אשקלון ואילת. בחודש האחרון איימה ההסתדרות בהשבתת העבודה המתקני החברה באשקלון ובאילת.

אסיפת הסברה של עובדי קצא"א. צילום: דוברות ההסתדרות

הצדדים החלו לקיים פגישות ומגעים שלבסוף בשלו להסכמים חשובים.

במסגרת ההסכמים שנחתמו, נשמרו זכויותיהם של עובדי החברה והם זכו להמשך ביטחון תעסוקתי וכלכלי במסגרת העבודה תחת החוק החדש והחברה החדשה שהוקמה מכוחו.

במסגרת המאבק דאגה ההסתדרות למניעת פגיעה והפסדים עתידיים אשר היו יכולים לפגוע אנושות במאות עובדי החברה המסורים.

"מדובר במאבק ארוע ועיקש ומיוחד מסוגו אשר קורה במדינת ישראל לעיתים נדירות. במסגרת זאת נדרשנו לשילוב כוחות ויכולות מקצועיות, כלכליות ומשפטיות על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר ואשר מיטיבה עם מאות עובדי החברה" מסר השבוע יו"ר מרחב אשקלון בהסתדרות העובדים החדשה, רמי גואטה והוסיף "אנו נמשיך לעמוד לצידם של עובדי החברה ככל שיידרש כפי שאנו עומדים לצדם של כל העובדים במקומות העבודה השונים הזקוקים לעזרתנו על מנת להיטיב את תנאי עבודתם ולדאוג לבטחונם האישי, התעסוקתי והכלכלי".

רמי גואטה ומתחם קצאא. צילום: דוברות ההסתדרות במרחב אשקלון

גואטה גם ביקש להודות לאלה שסייעו ובלעדיהם לא היו מגיעים להישג. "אני מבקש להודות לכל השותפים במלאכה זו, למזכיר האיגוד המקצועי עו"ד אלרואי צמח, ליו"ר איגוד עובדי התעשיה והאנרגיה גבי אסרף, למנכ"ל אגף הכלכלה שי בירן וליו"ר ההסתדרות ולחברי ועד העובדים על הירתמותם למען השגת הסכמים אלו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר