כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג
כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

אחרי לילה מתוח: 210 אלף ילדים יושבים בבית

התקיפות והשיגורים נמשכו במהלך הלילה בעוצמה נמוכה, ראשי רשויות בדרום החליטו שלא ליטול סיכונים וביטלו את הלימודים

פורסם בתאריך: 26.3.19 08:50

     

במהלך הלילה, למרות הפסקת האש עליה דובר, המשיכו שיגורי הרקטות מעזה לישובי עוטף עזה. במקביל ביצע צה"ל שורה של תקיפות "במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל. "בנוסף נתקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. תקיפות אלו מצטרפות לעשרות התקיפות ביממה האחרונה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר שטח ישראל".

הנחיות פיקוד העורף

הנחיות פיקוד העורף

בתוך כך הורה פיקוד העורף על אי קיום לימודים באשקלון, נתיבות, אופקים, שדרות והמועצות האזוריות: חוף אשקלון, מרחבים ובני שמעון. רשויות אחרות החליטו על דעת עצמן שלא ליטול סיכונים והורו על ביטול הלימודים כמו: אשדוד, קרית מלאכי, גן יבנה ובאר שבע. "בהתייעצות משותפת עם פיקוד העורף וגורמי הביטחון, קיבלתי החלטה לא לקחת סיכון על חיי ילדינו, ולא לקיים לימודים היום, בכל מערכת החינוך באשדוד. לא כולל חינוך מיוחד", כתב ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי.

רומי וארבל מלצ'רסקי

רומי וארבל מלצ'רסקי מאשקלון, הם שניים מ-210 אלף הילדים שנשארו היום בבית. הם שהעבירו את הלילה בממ"ד ונשארו הבוקר בבית. "הם התעוררו בבוקר יקיצה טבעית, אכלנו ארוחת בוקר וירדנו לחנייה להתאוורר קצת", סיפר האב עודד.

המשפחה עברה להתגורר לאשקלון רק לפני מספר חודשים, הם התגוררו קודם לכן במכללת וינגייט שליד נתניה, זאת מאחר והאם עבדה שם. עודד קיבל הצעת עבודה באשדוד ולא היסס לפני שעקר לאשקלון, קרוב לאמו.

לא חששתם?
"לא חושבים יותר מידי. בפעם הקודמת זה תפס אותנו בזמן שהילדה הייתה בחוג, לא נעים אבל זה מה יש".

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

מכללת אשקלון (צילום: תלמידי עיצוב מדיה)

הלימודים בוטלו גם במוסדות להשכלה גבוהה כמו: המכללה הקדמית אשקלון, מכללת ספיר ומכללת חמדת הדרום.

בנוסף, פרסם פיקוד העורף הנחיות נוספות: התקהלויות עד 300 איש בשטח סגור בלבד, פעילות במקומות עבודה שאינם חיוניים מותרת מתנאי שקיים מרחב מוגן תקני, שירותים לקהל הרחב במתכונת מצומצמת ועבודה חקלאית בעוטף עזה רק בתיאום החטיבה המרחבית. בשאר הארץ אין מגבלות.

הערכת מצב בחמ"ל העירייה

הבוקר התקיימה הערכת מצב בחמ"ל העירייה,ולאחריה מסר ראש העירייה, תומר גלאם: "עברנו לילה שקט אך מתוח וזה המקום לפנות לתושבים ולבקש מהם לא להיכנס לשאננות ולהיצמד כל העת להנחיות פיקוד העורף שהוכחו לא אחת כמצילות חיים. ההיערכות העירונית שלנו בשיאה ואנחנו בקשר צמוד עם פיקוד העורף ועם גורמי החירום. מכל מקום, ביקשתי מהגורמים המקצועיים בעירייה להיערך לפעילות הפגתית במידה ואנחנו נכנסים למספר ממושך של ימי לחימה. עיריית אשקלון תעדכן במידת הצורך על כל שינוי בהנחיות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר