אהרון חזות: "הייתה כאן החלטה פוליטית"

"הייתה כאן החלטה פוליטית": אהרון חזות נלחם נגד הדחתו ממועצת חוף אשקלון

אהרון חזות הודח מחברותו במליאת מועצת חוף אשקלון וטוען כי זה נעשה ממניעים פוליטיים. בינתיים הוא פנה לעזרת בית המשפט. "על פי החוק אינו יכול לכהן כחבר מועצה", נמסר מהמועצה

פורסם בתאריך: 21.7.17 10:15

     

חבר מליאת מועצת חוף אשקלון אהרון חזות, דמות מוכרת היטב בקרב מפוני גוש קטיף, הגיש לאחרונה עתירה נגד הדחתו ממליאת המועצה. העתירה הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות עו"ד איתמר רביבו נגד המועצה והעומד בראשה יאיר פרג'ון, ובה מבקש חזות מבית המשפט להורות על ביטול הדחתו מהמליאה ולהתיר את המשך כהונתו כחבר מועצה.

את ההודעה על הפסקת חברותו במליאה קיבל חזות לפני כשלושה שבועות באמצעות דואר רשום שהגיע לביתו. "הופתעתי", אומר חזות. "למרות שאני יודע כבר הרבה זמן שאני לא בא להם טוב בעין, כמו שאומרים בשפת הסלנג". הסיבה הרשמית לכך שהוחלט להדיח את חזות מחברותו במליאה נובעת מהעובדה שחבר המועצה שינה את מקום המגורים ועבר מאתר המגורים הזמניים למפוני גוש קטיף לבית הקבע שלו בבאר גנים.

אתר הקראווילות בניצן. חזות: "אני נבחרתי על ידי מפוני הגוש". צילום: אלון רון

"החוק קובע, לכאורה, שאם חבר מועצה משנה את מקום מגוריו, אז הוא כבר לא מייצג את התושבים שבחרו בו. זה אולי נכון לגבי מי שעבר מבאר שבע לתל אביב או לירוחם, אבל זה לא יכול להיות נכון במקרה שלי. אני נבחרתי על ידי מפוני הגוש, גרתי באתר הזמני ועברתי לבאר גנים, כשהמקום הוא עדיין תחת מועצת חוף אשקלון, והתושבים שאני מייצג הם עדיין אותם תושבים", מסביר חזות. "מבחינתי מדובר בניצול ציני של החוק, החלטה הזויה שאינה מתקבלת על הדעת".

"פרג'ון היה בחנוכת הבית"

חזות טוען בעתירתו כי הוא מתגורר בבאר גנים כבר ארבע שנים, וראש המועצה עצמו היה בחנוכת הבית שלו והתארח עוד כמה פעמים בביתו. במשך כל השנים הללו הוא כיהן כחבר מועצה, והעובדה ששינה את מקום מגוריו לא הייתה מעולם בעיה. "כיום, שנה לפני מועד הבחירות ולאחר שכאמור משמש בתפקידו כחבר מליאה משך כארבע שנים, 'נזכר' לפתע פרג'ון כי הוא שינה את מקום מגוריו, על אף שמדובר באותו המקום, רק מעבר מהמקום הזמני למקום קבע, בנסיבות המיוחדות של המקרה. מדובר באותו ציבור בוחרים שבחרו בו לשמש בתפקידו וביישובים המצויים כולם באותה רשות מקומית ואף בסמיכות רבה אחד לשני", נכתב בעתירה.

יאיר פרג'ון. צילום: אליהו הרשקוביץ

חשוב לציין כי לנוכח העובדה שכ-500 משפחות התגוררו באתר הקראווילות הזמני שבניצן, נקבע שלאתר יהיו שני נציגים במועצה. מאחר שהיישוב באר גנים היה בשלבי הקמה בבחירות האחרונות וטרם ניתן לו סמל יישוב, הוא לא זכה לנציגות במועצה בבחירות הקודמות. המצב שנוצר כיום הוא שישנו נציג במועצה לאתר המגורים הזמני, נציג ליישוב ניצן ונציג לבאר גנים, הלוא הוא אהרון חזות. כך שכלל היישובים הנוגעים בדבר זוכים לייצוג.

"לא נולדתי חבר מועצה"

"אחרי שקיבלתי את המכתב שלחתי את תגובתי וביקשתי שיחזור בו מהחלטתו או לחלופין יבחן אותה בשנית", מספר חזות. "לא זכיתי למענה ולאחר מספר ימים פניתי גם לממונה על מחוז דרום במשרד הפנים על מנת שיביע את עמדתו בעניין". בתגובה שקיבל נאמר: "הממונה על המחוז אינו ערכאת ערעור על החלטת ראש המועצה לשלוח הודעת פסילה". לכן פנה חזות לבית המשפט. "אין בהודעה הזאת על הפסקת החברות שלי תום לב והיצמדות לחוק. ההפך, מדובר בניצול ציני של החוק, ונעשה כאן פירוש שלו בהתאם לנוחות של ראש המועצה", נכתב.

לטענת חזות, כבר לפני כשנה הועבר אליו המסר כי יש ביכולתו של ראש המועצה להפסיק את כהונתו בכל עת. "אני אמרתי להם אז: 'לא נולדתי חבר מועצה וכנראה שגם לא אמות חבר מועצה', לא התרגשתי מהעניין. הייתה כאן החלטה פוליטית, כי אני לא באג'נדה של ראש המועצה. לאחרונה קיימנו בבאר גנים בחירות לוועד. אני הייתי שותף לבחירות ושותף להרצת הרשימה שלא כללה בתוכה תומכים של ראש המועצה, וכנראה שלא אהבו את זה", אומר חזות.

אתר הקראווילות בניצן. צילום: אלון רון

הוא מדגיש כי אין לו כל כוונה לרוץ לראשות המועצה, אלא לדאוג לאינטרסים של הציבור שהוא מייצג. "נשאלתי מספר פעמים, ואני שב ואומר: אני לא האיש הנכון להיות בראשות המועצה, אבל גם האיש שנמצא שם כרגע אינו האיש הנכון. יש המון בעיות, ואם הדברים הללו יימשכו, זה לא יהיה ראש המועצה הבא שלי. אני מבין שיש הרבה תירוצים, אולי אפילו יש רצון, אבל במבחן התוצאה הוא נכשל".

תגובה: "ראש המועצה פעל על פי הוראות הדין"

מהמועצה האזורית חוף אשקלון נמסר בתגובה: "ראש המועצה פעל על פי הוראות הדין המחייבות אותו להודיע לחבר מועצה על התפנות מקומו במועצה, באם אינו כשיר להמשיך ולכהן כחבר מועצה, בשל סיבות ו/או שינוי נסיבות שקבועות בחוק. מר אהרון חזות שכיהן כחבר מועצה מטעם הישוב ניצן 2 (אתר הקראווילות), אינו גר בישוב ניצן 2 ולכן על פי החוק אינו יכול להמשיך ולכהן כחבר מועצה לאחר שהעתיק את מקום מגוריו לישוב באר גנים. בהתאם לאמור ועל פי חובתו בהוראות הדין, שלח ראש המועצה הודעה למר אהרון חזות על התפנות מקומו במועצה. נציין כי מר חזות לא היסס להצהיר בפני מבקר המועצה כי כתובת מגוריו הינה בישוב ניצן כאשר בפועל הוא גר בישוב באר גנים. הטענות על חובת שימוע, שיקולים זרים ובחירות קרבות מופרכות וחסרות בסיס לחלוטין ולא קשורות לעניין שליחת ההודעה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר