מרכז קהילתי ליהודי אתיופיה. צילום: אלירם משה

השקט שנשאר? המועדון לקהילה האתיופית נפתח שוב

בעירייה הוחלט לאשר את פתיחתו של המרכז הקהילתי שנסגר לאחר שהיווה מטרד לתושבי רחוב אפרים צור, עם מגבלה אחת: אין לקיים אירועי ערב במקום

פורסם בתאריך: 11.2.19 18:22

     

היום נפגש ראש העירייה, תומר גלאם, עם נציגי הקהילה האתיופית ובישר להם על חזרתו לפעילות של המועדון הקהילתי הפועל ברחוב אפרים צור. המועדון היווה מטרד גדול לתושבי רחב אפרים צור.

ראש העירייה וראשי הקהילה האתיופית

התושבים המתגוררים בסמיכות למועדון, אף הגיעו לישיבת המועצה שהתקיימה בחודש שעבר ומחו על כך בפני ראש העירייה, “אני רוצה לדעת מה קורה בשכונת המגורים שלי, אני רוצה לדעת מה קורה עם המועדון ליד הבית שלי, שכל יום יש אירוע. בשביל זה אני פה, לא בשביל משהו אחר”, אמרה אחת מתושבות השכונה.


באותו עניין:


“אתה הבטחת פנים מול פנים שלא יהיו אירועים, אבל עכשיו יש אירוע, והילד שלי לא ישן”, אמר שכן אחר.

שכנה אחרת אמרה: “הילדים שלי לא ישנים, הילדים שלי לא קמים בבוקר לבתי ספר. מה עושים עם זה? כבוד ראש העיר, אני רוצה לדעת למה אני לא יכולה לישון בבית שלי בשקט. בבית שרכשתי במיטב כספי”.

שכן אחר סיפר: “יש שם אירוע עכשיו, תבוא איתנו עכשיו, יש אירוע שם. אני רוצה שקט בבית שלי. הבטיחו. עושים רעש, זורקים לי בקבוקים על החלונות שלי, כמה אפשר? התביעה שתגיע דרך התושבים תהיה גדולה. אני מבטיחה”. לאחר ישיבת המועצה, התקבלו התושבים בלשכתו של ראש העירייה ושוחחו איתו על הבעיה שלהם וזמן קצר לאחר מכן הורה על סגירת המקום.

היום כאמור, התבשרו ראשי הקהילה כי המקום ייפתח מחדש לפעילות. "במסגרת פעילותו המחודשת של המועדון, ייהנו בני הקהילה מקיומם של תכנים חינוכיים, חברתיים ותרבותיים במקום, דבר שיספק מענה לצרכיהם", נמסר מהעירייה. "יחד עם זאת, הובהר כי העירייה לא תאפשר קיום אירועי ערב במבנה ויושם דגש על פיקוח ואכיפת הקמת רעש, הפעלת מוזיקה ברמה מעל המותר, חניה שלא כחוק ועבירות נוספות שיש בהן כדי להפר את איכות חיי התושבים באזור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ראש העירייה וראשי הקהילה האתיופית

בעירייה ציינו עוד כי הפעלת המבנה, ובכלל זה פתיחתו, סגירתו, תחזוקתו וניקיונו השוטף, תיעשה על ידי העירייה באמצעות נציג מטעמה והוא יפעל בין השעות 09:00-19:00 בלבד.

"כראש העיר של כולם, אתה חייב למצוא את האיזון הנכון בין הקהילות הנפלאות שיש לנו בעיר", אמר גלאם. "בישרתי היום לנציגי הקהילה האתיופית כי המועדון החברתי שלהם, ברחוב 'אפרים צור', ייפתח מחדש ויספק מענה לצרכיהם ומבלי לקיים אירועי ערב במקום. נמשיך לשמור על הסדר הציבורי ועל איכות חייהם של כלל התושבים בשכונה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר