גלאם עונה לשמעוני בישיבת המועצה האחרונה

סוער בישיבת המועצה: שמעוני וגלאם התעמתו

ראש העירייה לשעבר איתמר שמעוני הגיע לישיבת המועצה והתעמת עם ראש העירייה תומר גלאם על רקע המינויים החדשים בעירייה וטען כי גלאם קונה את שתיקת הוועד במינויים. בתוך כך דיירים המתגוררים סמוך למועדון קהילתי הביעו מחאה במהלך הישיבה, והורים משכונת אגמים הפגינו בחוץ

פורסם בתאריך: 11.1.19 13:19

     

לאחר חודשים שבהם לא נראה ראש העירייה לשעבר איתמר שמעוני בישיבות המועצה, השבוע הוא עשה זאת וטיפס אל הקומה הרביעית של בניין העירייה. הוא הגיע לישיבת מועצה כאשר מראש היה כבר ברור שהוא מגיע לא כדי “להעביר כרטיס”.

את העלבון הצורב שהותירה בו מערכת הבחירות הוא כבר הספיק לבלוע, אבל באותו הבוקר התקבלה ההחלטה של בית המשפט, ולפיה הוא גם אמור לשלם לתומר גלאם 30 אלף שקלים עבור הוצאות משפט.

שמעוני וגלאם בבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק

שמעוני וגלאם לוחצים ידיים בבית המשפט. צילום: יוסי פרטוק

עם המטען הזה הגיע שמעוני ונכנס לאולם המועצה. את המיקרופון הוא החזיק בטבעיות ואין ספק שהוא התגעגע לישיבה סביב השולחן של הנהגת העיר כשהוא מדבר וכולם שומעים.

אחד הנושאים שעליהם דיבר שמעוני היה פיטורי עובדים שביצע ראש העירייה גלאם מיד לאחר הבחירות. הוא דיבר על לילי קידר, מנהלת האגף לקידום תעסוקה, תעשייה ומסחר בעירייה. קידר, שהייתה בעבר פעילה של שמעוני, מכהנת בתפקיד הזה כבר יותר משלוש שנים ולאחרונה קיבלה זימון לשימוע לפני פיטורים.

איתמר שמעוני. שוב אופוזיציונר.

“במכתב לשימוע נאמר לה שהיא מוזמנת לשימוע בהתאם להחלטה”, אמר שמעוני, “העילה לשקילה להפסקת עבודתך היא שינויים בכוח האדם בארגון. עושים שינוי ארוגני. הזמינו אותה לשימוע ב-13.11. מה קרה לה? הייתה לה בעיה אורתופדית. ב-1 לינואר היא עוברת ניתוח בגלל מה שקרה לה. עדיין לא עשו לה שימוע ועדיין לא פיטרו אותה. עכשיו יש פה הליך שמודיעים למישהו על שימוע, וזה הליך שבו אמורים לשמוע את העובד. אבל פה סוגרים לה את האגף, לפני השימוע. ויותר מזה: ב-16.12 מתקשרת אליה אפרת צחור מהחברה הכלכלית ואומרת לה שהיא קיבלה את התפקיד שלה. אחר כך ב-18.12 נכנסים אליה למחשב, פורצים לה למחשב עם דיסק און-קי ולוקחים לה את כל החומר מהמחשב. אני לא רוצה לומר מי היה בחדר כשעשו את זה”.

סגן ראש העירייה דורון נקשרי: “אני חייב לעצור אותך פה, על המחשב אם תסתכל למטה יש מדבקה וכתוב עליה: ‘רכוש עיריית אשקלון’. זה לא מחשב שלה. אל תגיד מחשב שלה”.

“נכון. המחשב לא שלה, בתוך המחשב היו דברים אישיים שלה, פרטי חשבון בנק”, ענה שמעוני והקריא מתוך פסק דין, שלפיו יש לעובדים זכות לפרטיות אל מול המעסיק. “אנחנו חשופים לתביעות. אנחנו מזמינים עובדת לשימוע, ובעצם סגירת המאגף אנחנו מודיעים לה שהיא מפוטרת והיא יכולה לתבוע את העירייה. גם נגעו לה במחשב וגם פגעו לה בזכות לשימוע, ואנחנו חשופים לתביעות. אבל צריך לזכור שהיום מדובר בלילי קידר, מחר זה ג’רפי, מחרתיים זה מישהו אחר או מישהו שיבוא לבכות שעושים לו את זה”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בהמשך התפתח סוג של עימות בין שמעוני לגלאם, ונדמה כמה שבישר על הבאות ועל מה שיתרחש בישיבות המועצה. שמעוני ביקש להתייחס לעניינים של מינויי עובדים בעירייה, “אני שומע מצד אחד שנעשים מאמצים גדולים להתייעל. מפטרים אנשים, עושים שינויים ארגוניים. נעשו שינויים ארגוניים?”

גלאם: “על איזה שינויים ארגוניים אתה מדבר? תדבר ספציפית”.
שמעוני: “אני שומע על המינהלת להתחדשות עירונית, ויפטרו את זה ופיטרו את זה. אני שומע שוב ושוב את המילה 'שינויים ארגוניים'. כשמתבצעת עבודה ארגונית, אם יש דבר כזה, ורוצים להתנהג בשקיפות, אז צריך להציג אותו במועצה ולהסביר. או לא רוצים במועצה? אז מציגים לממונים. לוקחים חברה חיצונית שבוחנת את הגדרות התפקיד”.

גלאם: “אתה לקחת חברה חיצונית?”
שמעוני: “כן”.

גלאם: “אתה יודע כמה חברות חיצוניות לקחת? כמה יועצים חיצוניים לקחת? מה קרה עם זה?”
שמעוני: “אני מדבר על התהליך ולא על מה לקחת אתה ומה אני. אם מדברים על שינוי ארגוני, אני רוצה לדעת אם מתבצע שינוי ארגוני. תראו, מצד אחד מכניסים מנהלי אזורים ומודיעים להם על קיצוצים ושעות וכו’, מפטרים אנשים כי יש קיצוצים, ומצד שני עושים מכרז למנהל אצטדיון, מעלים את הדרגה למנהל מחלקה. בדרך כלל דרוש למנהל מחלקה תואר ראשון, אבל עושים מכרז ללא תואר אקדמי וממנים חבר ועד שגם עזר לראש העיר למנהל מחלקה. ולוקחים חבר ועד שני, שאני לא רוצה לנקוב בשמות, ונותנים לו להיות סגן מנהל אגף, ואז באמצעות שני אנשי הוועד מפטרים עובדים ומקצצים בשכר. מצד אחד נותנים לשני חברי ועד תפקידים, ומצד שני עושים התייעלות. זה לא מסתדר. אני גם לא יודע אם משרד הפנים נתן אישור לצאת למכרז פנימי כזה בלי תואר אקדמי”.

זה מול זה. ישיבת מועצת העירייה השבוע. צילום: קרן אור אזולאי

זה מול זה. ישיבת מועצת העירייה השבוע

גלאם: “נקרע לי הלב כשאתה מספר את זה. הרגישות שלך ממש דמעות. אתה אדם מאוד רגיש. בתקופתך, אדון איתמר שמעוני, מי שהיה אצל מבקר המדינה וחטף על הראש על ההתנהלות שלו על מינויים כאלה ואחרים זה אתה”.
שמעוני: “אז גם לך זה מותר?”

גלאם: “אני לא אתנהל כמוך. אני אומר לך מה אתה עשית שאתה מדבר באופן ממלכתי, אתה, איתמר שמעוני, בוועדה למינויים בכירים לא מינית אף חבר אופוזיציה כי אולי קצת חששת. אני לא חושש מכלום ואני אמשיך בדרך הזאת, וכל המינויים האלה הם מינויים כשרים ותקינים, וזו המדיניות שלי תהיה לאורך כל הקדנציה. אז תודה רבה על הלב הטוב ועל ההגינות שלך ועל הראייה המערכתית שלך, שהיא כל כך טובה, בכמות היועצים המטורפת ובכמות התקציבים מהטורפים שהיו פה. אתה יודע מי גרם לכך שאנחנו צריכים לעשות התייעלות ולקצץ שעות? אתה אדוני. אתה קלקלת, ואני בשנה וחצי הצלחתי לייצב את המערכות כדי שהעובדים יקבלו משכורות, והמנהלים יהיו חזקים ושיהיה ניהול תקין בעירייה. זו עבודתי וזה החזון שלי”.

מהומה בגלל המועדון הקהילתי

במהלך הישיבה החלה מהומה מצד תושבים הגרים בסמיכות למועדון קהילתי של יוצאי אתיופיה בשכונת שמשון. כבר זמן רב שהם טוענים כי במקום נערכים אירועים גדולים אשר גורמים להם להפרעה בלילות וכן לפגיעה באיכות החיים. הסדרנים ניסו להשתיק אותם, אך הדבר לא הסתייע, “אני רוצה לדעת מה קורה בשכונת המגורים שלי, אני רוצה לדעת מה קורה עם המועדון ליד הבית שלי, שכל יום יש אירוע. בשביל זה אני פה, לא בשביל משהו אחר”, אמרה אחת מתושבות השכונה.

“אתה הבטחת פנים מול פנים שלא יהיו אירועים, אבל עכשיו יש אירוע, והילד שלי לא ישן”, אמר אחר.

שכנה אחרת אמרה: “הילדים שלי לא ישנים, הילדים שלי לא קמים בבוקר לבתי ספר. מה עושים עם זה? כבוד ראש העיר, אני רוצה לדעת למה אני לא יכולה לישון בבית שלי בשקט. בבית שרכשתי במיטב כספי”.

מרכז קהילתי ליהודי אתיופיה. צילום: אלירם משה

“אנחנו פה, והם חוגגים חתונה”, סיפרה דיירת אחרת.

“הילדים שלי רוצים לישון”, הוסיפה השכנה. “אני רוצה לצאת מהבית בבוקר אחרי שישנתי כמו כל אחד. למה לא נותנים לי את זה בבית שלי למה אני צריכה להגיע למצב שאני יוצאת מהבית שלי? המועצה הזו צריכה לדעת כמה התושבים סובלים”.

בשלב הזה תומר גלאם השיב להם ואמר: “יש התקדמות מהותית, ואם אתם רוצים להמתין, אקבל אתכם בברכה אחרי ישיבת המועצה”.

אבל הם לא ממש קיבלו את הדברים וענו לו: “יש שם אירוע עכשיו, תבוא איתנו עכשיו, יש אירוע שם. אני רוצה שקט בבית שלי. הבטיחו. עושים רעש, זורקים לי בקבוקים על החלונות שלי, כמה אפשר? התביעה שתגיע דרך התושבים תהיה גדולה. אני מבטיחה”.

לאחר ישיבת המועצה, אכן התקבלו התושבים בלשכתו של ראש העירייה ושוחחו איתו על הבעיה שלהם.

הורים משכונת אגמים מחו

הורים המתגוררים בשכונת אגמים, הגיעו לפני ישיבת המועצה ועמדו מתחת לבניין העירייה וקראו קריאות מחאה. הם החזיקו בשלטים ודרשו מהעירייה להקים להם בשכונה בית ספר ממלכתי, זאת לאחר שהוקם שם בית ספר ממלכתי דתי.

הפגנת המחאה של ההורים לפני ישיבת המועצה

הדס צלח, מי שמובילה את המאבק, הסבירה שם: “הובטח לנו שבספטמבר 2019 ייפתח לנו בית ספר, אבל עכשיו מתנים את זה ברישום, ואנחנו הצענו להם הצעה מאוד מצוינת, לקחת את בית הספר הממלכתי דתי ולעשות אותו משולב עם הממלכתי. אני חושבת שזה רעיון ראוי מאוד ויכול לתת לאשקלון איזה תכנית שכולם יעתיקו ממנה”.

צלח אף אמרה כי בשנה הבאה הם לא ישלחו את ילדיהם לבתי הספר מחוץ לשכונה, “למה? כי זה מגיע לנו. למה? כי הילדים שלנו צריכים להכיר את כל הילדים בשכונה. לא יכול להיות שבתוך בניין שלי יש 30 ילדים, מתוכם 10 ילדים בשכבת גיל של הבת שלי, והיא לא מכירה אותם כי הם מפוזרים בכל מיני בתי ספר. אני רוצה שהילדים שלנו ילכו לבית הספר ברגל וילמדו מה זה עצמאות ויהיה להם כיף. זה החלק החשוב בבית הספר”, הסבירה צלח.

תושבי השכונה שהגיעו לישיבת המועצה

קיבלתם תשובות מהעירייה?
“לפני הבחירות קיבלנו המון תשובות שיעזרו לנו ויתנו לנו וכרגע אף אחד לא עונה לטלפון. הבטיחו שנשב בישיבות שקשורות לאגמים ולא קראו לנו פעם אחת. אף אחד לא מדבר איתנו עכשיו, אני בטוח אזכור את זה בעוד חמש שנים מהיום”.

“כולנו נזכור”, אמרו שאר המפגינים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר