מרכז קהילתי ליהודי אתיופיה. צילום: אלירם משה

"רעש, מוזיקה ומצוקת חנייה": איך הפך מרכז קהילתי לאולם שמחות?

הקרב על השקט ברחוב יאנוש קורצ'אק בשכונת שמשון: התושבים הקימו צעקה ברשתות החברתיות נגד העירייה וטוענים כי מאפשרת הפיכת מרכז קהילתי לאולם שמחות רועש שהפך את חייהם לסיוט. העירייה בתגובה: "עיריית אשקלון לא אישרה לקיים אירועים במבנה. השיטור העירוני הונחה למנעו כל פעילות חריגה"

פורסם בתאריך: 28.5.18 16:11

     

האם העירייה הפכה את המרכז הקהילתי ליהודי אתיופיה לאולם שמחות? לפחות לפי מספר תושבים המתגוררים בסמיכות למרכז הקהילתי ברחוב יאנוש קורצ'אק בשכונת שמשון זה אכן מה שקרה וזה גם מה שהתסיס מאבק בין קהילת יוצאי אתיופיה באשקלון לבין תושבי הבניינים המתגוררים בסמיכות למקום.

זה החל לפני שבוע. במוצאי חג השבועות התקיימה במקום חתונה שמבחינתם חצתה את הקווים והם החליטו להעלות את הנושא לרשתות החברתיות תוך שהם מאשימים את עיריית אשקלון ומשטרת ישראל על אוזלת ידן.

"ההכנות לחתונת השנה – במימון עיריית אשקלון בעיצומן. השעה 14:30 מלאי הבירות זורם לאולם" כתבה ג'קלין משיח זאגל, תושבת השכונה, בת 45, אם לארבעה ילדים, בפוסט שהעלתה לפייסבוק ביום שישי, כשההכנות לחתונה במקום היו בעיצומן "משטרת ישראל, אם לא יהיה פה מחר פיקוח ושיטור לבדוק את רמת האלכוהול, יהיה פה אסון. שלא לדבר על רעש, מוזיקה, מצוקת חנייה ואנחנו האזרח הפשוט נסבול והזוג הצעיר יתחתן בשמחה ובלי כסף כמעט, חשמל, מים, ארנונה, על חשבון עיריית אשקלון ואולם חתונות ב-500 ש"ח בלבד. מציאת השנה".

משיח צירפה תמונות וסרטונים שצולמו בסמוך ואפילו בתוך המקום, בהם נראים מארגני האירוע עוסקים בהכנות האחרונות לקראת החתונה.

האם מדובר בעוד רדיפה מגונה של בני העדה האתיופית? משיח שכאמור העלתה את הנושא לראשונה בפייסבוק מבהירה: "למען הסר ספק, אין לי ולא היה לי שום דבר נגד העדה האתיופית, לא לי ולא לאף שכן. הבעיה העיקרית שגרמה להעלאת הפוסט הינה הקמת אולם חתונות בתוך שכונת מגורים. גם אם הייתה פה עדה אחרת מעורבת אז הפוסט היה עולה!" מבהירה משיח ומוסיפה "אין כאן שום תמיכה פוליטית בשום גורם. לבוא ולהגיד שההכפשות מגיעות בגלל תמיכה של הדיירים במר איתמר שמעוני היא ממש להסיט את המטרד ולנסות ולהפוך הכל לפוליטיקה ועוד לפני בחירות. אז לידיעתכם, גם בזמנו של איתמר שמעוני התלוננו ועשינו בלגאן וגם אז לא טופל".

השכנים טוענים כי גם בעבר התקיימו במקום חתונות ומסיבות, אך זה היה בתדירות של פעמיים בחודש. אבל לאחרונה זה הפך למטרד של 3 חתונות בשבוע.

לאחר פרסום הפוסט טענה משיח שהיא קיבלה איומים מצד כל מיני אנשים. "האמת פה מלחיצה אנשים שמגיעים לרמת איומים. אז לכל אלו שמנסים להפחיד אותי ולאיים עליי אישית לא יצליח! אני מפחדת רק מבורא עולם!!" כתבה.

גם אלעזר חכימי, המתגורר בסמיכות פעל בנושא. חכימי שלח מכתב למבקר המדינה ובו בקשה לחקור את מעורבותה של עיריית אשקלון בהקמת האולם לכאורה.

החצר של ה"אולם". צילום: אלירם משה

הפוסטים של משיח וחכימי שותפו פעמים רבות, יצרו הד ברשתות החברתיות וגררו אחריהם עוד פוסטים ומאות תגובות, רובן מצדדות בשכנים.

בימים האחרונים החלה העירייה לטפל בנושא אלא שכרגע לא ברור כיצד נפלה ההכרעה. התושבים מספרים שבימים האחרונים החלה העירייה לפקח על מה שנעשה במקום. לדבריהם השירות הווטרינרי הגיע למקום והשמיד כמות בשר גדולה בגין שחיטה שחורה. האישורים שהציגו לכאורה לא היה תקינים. התושבים הראו מחדלי חיבורים לגז ואף השיגו פרוטוקולים מישיבה באחת ממחלקות העירייה שכבר בשנת 2014 עסקה בסוגיה הרגישה.

"אנחנו לא רוצים אלימות אנחנו לא רוצים להגיע לפסים כאלה סך הכל ביקשנו לחיות בשקט" סיפרה היום משיח.

היום בערב צפויה להתקיים התכנסות תושבים בפתח אחד הבניינים סמוך למקום.

"זה לא חדש. זה כבר מ-2012 קיים" מסר לנו היום מי שעומד בראש גוף הנקרא יוצאי אתיופיה באשקלון, יניב וובט "אנחנו מוכנים לשבת ולדון על הכל" מסר לנו היום וובט והתפלא על התזמון שבו יוצאים הדברים.

בתגובה מסודרת מסר וובט: "המרכז לאירועי תרבות ליהודי אתיופיה בשכונת עתיקות, זהו מבנה אשר היה נטוש קרוב ל-20 שנים ובשנת 2012 שופץ למען יוצאי אתיופיה באדיבותה של הקרן לידידות ובשיתוף עיריית אשקלון. מזה כ-5 שנים פעילויות קהילתיות נעשות בו בדגש על הצרכים והמאפיינים של הקהילה. פעילויות שכאלה מתקיימות בכל הרשויות ברחבי הארץ. בנוסף, תושבים אשר מתגוררים בקרבת המרכז עשו פעילויות דומות.

יניב וובט

מוזר שבאופן מתוזמן מצפים אנשים מסוימים, תוך כדי התססה של התושבים ברשתות החברתיות פייסבוק, ווצאפ ובעיתונות הכתובה שחלק של העיתונים או/ו "העיתונאים" עם מגמת השתייכות לגורמים מסוימים. כנראה, מדובר במעורבות של בעלי אינטרסים צרים שרוצים לפגוע במרקם הייחודי של התושבים בתקופת הבחירות ועל-כך אנו מצרים.
קהילת יהודי אתיופיה בעיר תמשיך להיות חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהעיר, מתוך אהבה לאשקלון האהובה בכל תחומי החיים. כמו כן, הנהגת העיר הקודמת שבהשעיה על-ידי מערכות אכיפת החוק של מדינת ישראל החליטה לבנות, בהחלטה חד צדדית, את היחידה להתמכרויות של העירייה מבלי להתחשב ומבלי לשתף את הקהילה ובכך בעצם סגרו את הגישה לבאי המרכז אשר מקשה גם על הקהילה ובנושא ספציפי זה מבקשים להפנות אתכם לממונה על הרווחה בעיריית אשקלון שהוא אמון על הנושא ושהתרענו בפניו לפני תחילת סגירת הגישה הפיזית למרכז. כולנו תקווה שפתרון הולם ומאוזן ימצא בקרוב ובכך המרקם החברתי ישמר. בהזדמנות זו מבקשים מכלל הגורמים הרלוונטיים והנוגעים בדבר לשתף פעולה כפי שאנו רוצים ומוכנים".

מעיריית אשקלון נמסר: "עיריית אשקלון לא אישרה לקיים אירועים במבנה לבד מאזכרות וטקסים של העדה. העירייה רואה חשיבות בשמירה על הסדר הציבורי ולא תאפשר פגיעה באיכות חיי התושבים. ראש העיר בפועל הנחה את השיטור העירוני לתגבר סיורים במקום, להתריע ולמנוע כל פעילות חריגה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר