הכניסה למרכז הקהילתי שהפך למטרד. צילום: אלירם משה

בקהילה האתיופית מתנגדים לסגירת אולם האירועים המאולתר

העירייה הודיעה למפעילי הנכס שהפך לאולם אירועים פופולארי בקרב קהילת יוצאי אתיופיה להפסיק את הפעילות במקום ולפנות עד הערב את הציוד. מפעילי המקום לא ממהרים ותוהים מה ההבדל בינם לבין בתי הכנסת שמפעילים אולמות

פורסם בתאריך: 3.1.19 14:11

     

לפני הבחירות הוא לא העז לעשות זאת, אבל השבוע החליט ראש העירייה, תומר גלאם לעשות סוף לפעילות השנויה במחלוקת של ציבור קהילת יוצאי אתיופיה בנכס שניתן להם בשכונת שמשון למטרות חברתיות.

כזכור, לפני מספר חודשים יצאו תושבים המתגוררים ברחוב יאנוש קורצ'אק בשכונת שמשון במחאה על הפיכתו של מועדון חברתי, הסמוך לביתם, לאולם אירועים מבוקש. התושבים סיפרו על צעקות שמטרידות את מנוחתם כמעט מידי לילה, על מוזיקה רועשת עד שעות מאוחרות, על מצוקת חנייה קשה, על מפגעי תברואה שקיימים במקום ועל מפגעים נוספים שכולם, לדבריהם, נגרמים מאולם האירועים כהגדרתם שאמור בכלל לשמש לפעילות חברתית.

מרכז קהילתי ליהודי אתיופיה. צילום: אלירם משה

הקבוצות המקומיות ברשתות החברתיות געשו ורעשו ותושבים הציגו את דעותיהם לכאן ולכאן בעד ונגד ומי שמילאה פיה מים היא דווקא הנהלת העירייה שלא מהירה להכריע בסוגיה וניסתה למצוא את הדרך לרצות את כולם. הדבר ירד מסדר היום ואולי גם בגלל שמדובר בקהילה לא קטנה שעשויה לבטא את הלך רוחה מהחלטות העירייה גם בקלפי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כעת, יותר מחודשיים לאחר שהוכרעו הבחירות החליט כאמור ראש העירייה להכריע בדרכו שלו. הנהלת העירייה הסבירה השבוע כי "מדובר בנכס שניתן לנציגים מהקהילה האתיופית בעיר לצורך קיום פעילות חברתית במקום, כמו: הרצאות, חוגים, סדנאות העשרה וכדו'… עשרות פניות נתקבלו במהלך השנה האחרונה מתושבים המתגוררים בסמוך לנכס, בגין הפעילות המתבצעת שם, ומהווה מטרד של ממש ופגיעה מתמשכת באיכות חייהם".

תומר גלאם מול קהילת יוצאי אתיופיה בפעילות שכן אמורה להיות במקום. צילום: דוברות עיריית אשקלון

עוד מסרו בעירייה "מהפניות עולה כי בניגוד גמור למטרות שלשמן ניתן הנכס, מתקיימים במקום אירועים הגורמים להקמת רעש בשעות המנוגדות לחוק. יתרה מכך, עולה כי מפעילי הנכס גובים תשלום בגין אותם אירועים; מקומות חנייה נתפסים על ידי אורחים המגיעים לאותם אירועים ומשבשים את איכות חייהם של התושבים במקום; הטלת צרכים ברשות הרבים ועוד".

העירייה פנתה מספר פעמים לנציגים שמנהלים את הפעילות במקום והבהירה להם כי ההתנהלות אינה מקובלת. לאחר שלא עמדו בעקרונות הנכס, קיבלו נציגיו מכתב כי עליהם לחדול לאלתר מקיום האירועים במקום ולפנות את הציוד המשמש אותם לכך עד היום (חמישי). כמו כן, נמסר להם כי במידה ולא יעשו כן המקום ייסגר ויוחזר לרשות.

החצר הל ה"אולם". צילום: אלירם משה

יניב וובט הוא פעיל ציבור מראשי קהילת יוצאתי אתיופי בעיר ומנהל יחד עם שותפיו את הפעילות במקום.

"עדיין לא קיבלנו תשובה מהעירייה" סיפר היום וובט בשיחה עם כאן דרום "ביקשו ממנו לשבת עם סמנכ"ל התפעול בעירייה. ישבנו איתו ולא היתה לו תשובה חותכת. צריך למצוא פיתרון שהוא הולך לכולם ומאוזן, שמכיל אחד את השני וזו אחריות הרשות. אני מקווה שנמצא פתרון משותף".

יניב וובט

אז מה יהיה מהערב?
"מה זה מה יהיה? אנשים רשומים מראש. יש אנשים רשומים לאזכרות עד אוגוסט".

תודיעו להם שאין באפשרותכם לקיים את האזכרה ושימצאו מקום חלופי?
"אם מישהו רוצה להודיע להם שהעירייה תודיע להם באופן אישי. שימצאו להם פיתרון".

אתם מפנים הערב את הציוד?
"לאן נפנה? מה זה שלי? זה של הקהילה. זה של תושבים של העיר. תראה את כל בתי הכנסיות, את כל המועדוניות ואת המרכזים למיניהם שיש בהם כל מיני אוכלוסיות. אותו דבר אנחנו פועלים. אין שוני. אולי יש פה תרבות קצת אחרת אבל זהו".

לאחר הפגישה הבוקר בעירייה, ממתינים וובט ושותפיו לקבלת תשובה באשר להמשך הפעילות.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר