הצבעה בישיבת המועצה. צילום: דוברות עיריית אשקלון
הצבעה בישיבת המועצה. צילום: דוברות עיריית אשקלון

"התנגדתי להעלאת הארנונה, כי אין לזה סיבה מוצדקת"

כך אמר חבר המועצה אייל אביטל, שהיה היחיד שהתנגד להעלאת הארנונה. אמנם מדובר בהעלאה מזערית, אך אביטל מסביר כי הדבר יכניס לקופת העירייה בסך הכל כמיליון וחצי שקלים - סכום שאינו נחוץ לה. לצד זאת הציגה העירייה בשורות בתחום הארנונה לחברות חדשות ובקשה להפחית את הארנונה לעסקים. במהלך הישיבה התרחשה מהומה מצד אחד התושבים שהוצא מהמקום בכוח

פורסם בתאריך: 10.2.19 09:08

     

ביום שני השבוע אישרה מועצת העיר אשקלון העלאה זעירה של הארנונה הכללית של העיר בגובה של 0.32%. אמנם מדובר בהעלאה מזערית שלא ממש תורגש בכיס של תושבי העיר, אלא שבעירייה אומרים כי מדובר בהעלאה אוטומטית שמשרד הפנים מאשר בכל שנה. “למרות האתגרים התקציביים הקשים שהתמודדנו עמם ואנחנו עדיין מתמודדים, החלטתי לא להעלות את הארנונה באשקלון מעבר לשיעור המחייב על ידי משרד הפנים – 0.32%”, הסביר ראש העירייה תומר גלאם. “המשמעות היא שהתושבים באשקלון ימשיכו לשלם את הארנונה מהנמוכות ביותר בישראל למגורים – 38.9 שקלים בלבד, זאת לעומת אשדוד, שם משלמים התושבים 55 שקלים, בבאר שבע משלמים 43 שקלים, ברחובות 52 שקלים, ביבנה 46 שקלים ועוד”.

גם סגן ראש העירייה הרב יעקב אביטן הצטרף לדבריו של גלאם והוסיף: “בכל מקום אחר ראשי רשויות מחפשים להעלות את הארנונה. אבל פה לא מדובר בעלייה של הרשות, אלא מדובר בעלייה אוטומטית של משרד הפנים”.

אייל אביטל, איתמר שמעוני ואפי מור

אין תמימות דעים. אייל אביטל, איתמר שמעוני ואפי מור

אלא שהדברים הללו שנאמרו בישיבת מועצת העיר קוממו את חבר המועצה אייל אביטל. “לרשות יש סמכות להחליט אם להעלות או לא להעלות. משרד הפנים רק ממליץ, אבל אתם בעלי הסמכות. הסמכות היא שלכם”.

הרב אביטן השיב לו: “אבל זו מסורת של שנים. יש לי סמכות להוסיף, ואני לא עושה את זה”.

כאשר הגיע שלב ההצבעה באופוזיציה לא נרשמה תמימות דעים, כאשר שלושת חברי האופוזיציה מסיעת אשקלון תנצח נחלקו לגמרי: אייל אביטל התנגד, איתמר שמעוני נמנע, ואפי מור היה בעד, כמו שאר חברי המועצה מהקואליציה.

צפו בישיבת המועצה:

“אני לא יכול להצביע בעד עלייה כזאת”, הסביר אביטל לאחר מכן. “הדבר יביא לעירייה הכנסה של מיליון וחצי שקל בסך הכול, אבל אם היו מסבירים לי שהכסף הזה הוא חיוני לעירייה, הייתי תומך בזה. אבל לא קיבלתי שום הסבר שהכסף הזה חיוני לעירייה, ולכן התנגדתי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


במהלך הדיון הציג ראש העירייה יוזמה של העירייה וכינה אותה “בשורה לעסקים”. מדובר בבקשה שהגישה העירייה למשרד הפנים על מנת שיאשר הפחתה של 50% בתעריף השטחים המשותפים בבנייני משרדים, שירותים ומסחר. “מדובר בבשורה של ממש במידה ותאושר על ידי משרד הפנים. הדבר יקל משמעותית על בעלי העסקים ויסייע להם. ואני יכול להבטיח להם שזאת רק ההתחלה. אני רואה חשיבות עליונה בקידומם וככל שיתאפשר לנו הדבר בשנה הבאה, ניזום הצעות נוספות להוזלת התעריפים עבורם”, אמר גלאם.

אלא שבמהלך הדיון בנושא זה התפרץ תושב העיר רן ידעי, מי שמוביל את מחאת הארנונה וטען כי העירייה מציגה נתונים לא נכונים וכי גזבר העירייה החדש איציק ויצמן מטעה את העירייה. בעקבות חילופי דברים בין ידעי לבין ויצמן וגלאם התעוררה מהומה, וידעי הוצא על ידי הסדרנים מאולם ישיבת המועצה.

רן ידעי מוצא מהישיבה

תעריפים נמוכים להיי-טק

במהלך ישיבת המועצה הוצגה בשורה נוספת שעלתה מצו הארנונה שאושר, והיא מתייחסת לנושא התעסוקה והתעשייה. כידוע, במסגרת שכונת עיר היין עתיד להיבנות פארק ההיי-טק, ועל מנת למשוך כמה שיותר חברות עתירות ידע למתחם יזמה העירייה סיווג חדש לאזור ד’ עבור המבנה כך שהתעריפים במקום יהיו נמוכים ויעמדו על 49 שקלים.

גם במקרה הזה מדובר בתעריף זול הרבה יותר מהתעריפים הנהוגים בסיווגים אלו בערים אחרות. כך למשל, בראשון לציון ובבאר שבע משלמות החברות 54 שקלים ובאשדוד התעריף עומד על כמעט 60 שקלים.

ארנונה. צילום: ניר שמול

עלתה או ירדה? ארנונה. צילום: ניר שמול

“עשינו פה חשיבה מעמיקה על כיצד נוכל למשוך לעיר חברות המתמחות בתעשייה קלה, היי-טק, יזמות, חדשנות וסטארט-אפ והחלטנו לסווג את פארק ההיי-טק המתוכנן לקום בעיר בסיווג חדש, כך שהתעריפים בו יהיו נמוכים ואטרקטיביים עבור אותן חברות שאנחנו מנסים להביא לעיר.

“בצו הארנונה הזה לא רק שאנחנו לא מעלים את התעריף למגורים, אלא מביאים בשורות משמעותיות גם לבעלי עסקים, גם לתושבי אשקלון בתחום התעסוקה וגם לעיר בכלל, בתחום התעשייה. אני מבטיח שנמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר וליישם אותן על הצד הטוב ביותר לטובת כולנו”.

שמעוני נגד המינויים

במהלך ישיבת המועצה הובאו לאישור הצעות נוספות, ובהן מינויו של אליהו ברדא, בנו של הרב יצחק ברדא, לעוזר ראש העיר, ואת מינוייה של העיתונאית איילת יקיר טפירו לעוזרת של סגנית ראש העירייה, מיריי אלטיט.

איתמר שמעוני הסתייג מהמינויים הללו, הגם שמדובר במשרות אמון. בנוגע לברדא הוא תהה אם יזמים התורמים לעמותה של אביו הם גם ספקים של העירייה ולגבי טפירו הוא תהה אם היה סיכום מוקדם בעניין זה בין גלאם לעיתונאית עוד קודם הבחירות. גלאם הכחיש את הדברים ושני המינויים אושרו במועצת העיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר