קופת חולים מאוחדת ברחוב קיבוץ גלויות

"אני אכן ערבי, אבל מסריח בטוח שלא"

טוב ליבו של רופא ממוצא ערבי לא הפריע לתושבת אשקלון לצעוק עליו לעיני כל ולהסתכל לו בעיניים ולומר לו מילה אחר מילה "דוקטור, אתה ערבי מסריח". הרופא נפגע והגיש תלונה במשטרה

פורסם בתאריך: 22.1.19 14:52

     

בעוד ארגונים ורשויות נלחמים בגילויי הגזענות ברחבי הארץ תושבת אשקלון מצאה לנכון לכלות את זעמה על רופא משפחה ממוצא ערבי בהתבטאות מבישה ולו רק בגלל שלא קיבל אותה במהירות לסיפק לה את מבוקשה. זה קרה ביום שני השבוע במרפאת קופת חולים מאוחדת ברחוב הגבורה שבמרכז הנפתי באשקלון.

את ד"ר ראזי אלפינש מכירים רבים מתושבי העיר. 2000 מהם מטופלים אצלו באופן קבוע במסגרת הקופה. בעבר הוא עבד כרופא במחלקה הפנימית במרכז הרפואי ברזילי ובכלל ב-11 שנים האחרונות, מאז חזר מגרמניה לישראל הוא מתגורר באשקלון.

ד"א אלפינש ראזי

ד"א אלפינש ראזי

"ביום שני היה לנו יום מאוד עמוס. לא היו תורים פנויים, היה לנו בין 50 ל-60 מטופלים ביום ובמקרים דחופים מגיעים לחדרי אחיות" משחזר אלפינש את מה שקרה השבוע. "קיבלתי שיחה מאחת האחיות על מטופלת שנמצאת בחדר האחיות, משתוללת שהיא רוצה להיכנס לאיזה רופא ולקבל חופש מחלה. אני שומע ברקע את כל הצעקות שלה, אמרתי לאחיות בסדר. היה לי מטופל אחד בחדר אבל אמרתי בסדר, אני אחסוך לאחיות את הכאב ראש, אני אקבל אותה ואני אחסוך את הסיפור".

מיד לאחר השיחה שלחו האחיות את המטופלת לחדרו של אלפינש. היא הגיעה ונכנסה בסערה לחדרו ואפילו מבלי לבדוק אם יש ממתינים אחרים שגם מחכים בסלבנות לתורם אצל ד"ר אלפינש. "היא הגיעה, הדלת היתה פתוחה, טיפלתי במקרה" ממשיך אלפינש לשחזר "היא התפרצה לחדר עם ילדה בת 4. ביקשתי ממנה רק להמתין כמה רגעים עד שאני אסיים עם המטופל שיש לי. היא התחילה ללכלך בחוץ 'ד"ר אתה מסתלבט עלי, אתה עושה עלי רושם'. לא הבנתי את הקונטקסט, לא הבנתי מה בדיוק קורה. באתי לסגור את הדלת כדי להמשיך במקרה שאני מטפל בו, היא ניסתה לדחוף את הדלת כלפי פנימה. ואז היא הסתכלה לי בעיניים ואמרה לי 'דוקרטור, אני רוצה לומר לך משהו', אמרתי לה 'כן' ואז היא אומרת: 'דוקטור,   אתה    ערבי    מסריח'.  במילים האלה, אי אפשר להגיד את זה יותר נכון" הרופא היה המום. הוא התעשת ולא נגרר לרמה המבישה של האשקלונית. "ביקשתי ממנה לגשת שוב לחדר האחיות כדי שיפנו אותה לרופא אחר. אלי היא לא תיכנס יותר. בזמן שביקשתי את זה ממנה הא טרקה את הדלת, והאצבע שלי היתה על המשקוף, היא טרקה את הדלת על האצבע שלי. תודה לאל שלא קרה כלום. אין שבר. שמתי חבישה טיפלתי בעצמי והכל טוב ויפה".

שבר באצבע. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

התופעה בה עובדי רפואה מותקפים על ידי מטופלים חוזרת על עצמה פעם אחר פעם ורק לאחרונה שבתו מספר גופים במחאה על האלימות מצד מטופלים. אבל כלפי אלפינש נוספה גם הנסיון להטיל בו דופי באשר למוצאו. אלפינש שנפגע מדברי המטופלת החליט לדווח על המקרה למשטרה. עד שהגיעו השוטרים המטופלת כבר לא שהתה במרפאה. השוטרים גבו ממנו עדות, קיבלו את הפרטיה של המטופלת ופתחו בחקירת המקרה.

איך אתה מרגיש ביום שאחרי?
"אני מאוד פגוע. הגעתי מגרמניה, למדתי בגרמניה, גדלתי גם בתרבות אחרת בה אנשים מכבדים אחד את השני ויש ערך לכל בן אדם ולכן כשאני מטפל בלקוחות שלי אני קודם מסתכל על המטופל, קודם כל כבן אדם ואחרי זה אני מטפל בו באופן מקצועי כחולה. זה דבר שלמדתי מהגרמנים וזה טוב ואני באתי לעזור לאוכלוסיה שלי, לאנשים שלי כאן בארץ".

קופת חולים מאוחדת, ברנע אשקלון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

זכורים לך מקרים כאלה בעבר?
נדיר מאוד שאני נתקל במקרים כאלה. וגם אם כן, אז לא בחומרה כזאת".

אתה מכיר אותה?
"המטופלת הזאת היתה אצלי בשנה האחרונה חמש פעמים וקיבלה טיפול, יחס הולם, ללא שום בעיות וללא משהו חריג. מה שכאב לי זה שהיתה לה בת שהגיעה עם אמא שלה, שרואה אותה צועקת על רופאים באופן גזעני בצורה ברברית. אני אכן ערבי, אבל מסריח בטוח שאני לא".

ביום שאחרי זכה ד"ר אלפינש לקבל טלפונים מחזקים ממנהלי המחוז ומגורמים נוספים שביקשו לחזק ולעודד את רוחו לאחר התקרית המבישה.

עורכת הדין לימור רוט-חזן המייצגת את אלפינש מסרה: "מדובר באירוע חמור ומביש המהווה פגיעה ברופא מכובד. נפעל מול גורמי האכיפה, על מנת שהאירוע יזכה לתגובה עונשית הולמת".

ממשטרת מרחב לכיש נמסר: "החשודה נחקרה ובסיום שוחררה בתנאים מגבילים".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר