האזרח הצרפתי עם לוחמי חיל הים והפארמדיק באמבולנס מד"א לפני שפונה לברזילי. צילום: דו"צ

דרמה בלב ים: הדרך מצרפת למדגסקר עוברת באשקלון

במשך ימים ארוכים נלחם ימאי צרפתי בסערה שהשתוללה בלב הים. השלטונות המצריים לא נזעקו לסייע לו למרות קריאותיו לעזרה במכשיר הקשר. כשנסחף צפונה לכיוון רצועת עזה זיהה אותו חיל הים וחילץ אותו מותש לאשקלון

פורסם בתאריך: 20.1.19 15:51

     

ימאי צרפתי שנסחף בסערה שפקדה את האזור לקראת סוף השבוע האחרון חולץ אתמול מלב ים כשהוא מותש. האיש, כאמור נתין צרפת יצא לבדו להפלגה חוצת ימים וארוכה לפני למעלה מחודש ימים מצרפת. היעד היה האי מדגסקר שבדרום אפריקה. התכנון היה להגיע מצרפת לפורט סעיד שבמצרים ומשם דרומה דרך תעלת סואץ אל הים האדום וממנו עוד דרומה אל האוקיינוס ההודי ולמדגסקר.

האיש כלל לא התכונן להגיע לישראל אך תקלה במנוע הסירה השביתה את יכולת התמרון שלו והסערה העזה סחפה אותו צפון מזרחה לכיוון חופי עזה. במשך ימים הוא נלחם מול הגלים, הרוחות והגשם כדי לשרוד בחיים.

הוא קרא במכשירי הקשר אל המצרים, קרא פעם אחר פעם וביקש סיוע אך או שלא שמעו אותו או שלא התייחסו אליו.

במהלך יום חמישי בלילה ככל שהתקדם לעבר תחום ישראל וככל שהוא כבר באפיסת כוחות החל הרדאר הצבאי של חיל הים לזהות כלי שייט לא ידוע מתקרב לחופי ישראל.

בקריות השליטה של הזירה הימית הדרומית המוצבות כמה מאות מטרים מקו הגבול הימי עם הרשות הפלסטינית הבחינו בשישי לפנות בוקר בכלי שיט הלא ידוע.

תחילה היה מדובר בחשש בטחוני שמא מדובר בכלי שייט פלסטיני שמנצל את הסערה ובחסותה מנסה לחדור לתחומי ישראל. פלגת הביטחון השוטף 916 הוקפצה על סטי"ל חמוש וערוך לכל התפתחות מול יושבי הסירה. ככל שהתקרב צוות לוחמי חיל הים לכלי השייט הם זיהו עליו אדם שמנופף לעזרה.

החיילים יצרו קשר עם האיש, חילצו אותו מסירתו ופינו אותו לקבלת סיוע רפואי. זהותו של האיש נבדקה והוסר החשש הבטחוני מעליו.

האמבולנס בדרך לברזילי עם הפארמדיק ולוחמי חיל הים שחילצו אותו. צילום: דו"צ

במהלך יום שישי, לאחר שהאיש כבר התאושש ועבר סדרת בדיקות במרכז הרפואי ברזילי יצר חיל הים קשר עם הנהלת המרינה באשקלון כדי למצוא מקום לעגון את הסירה התקולה של האיש.

בערב שבת יצא צוות מהמרינה באשקלון בראשותו של ממלא מקום מנהל המרינה, יוסי לוי, לכיוון ספינת חיל הים שגררה את הסירה עד חצי מייל מחופי אשקלון, שם הועברה הסירה אל אנשי המרינה שגררו אותו אל חוף מבטחים במרינה באשקלון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




היום כבר חזר הספן הצרפתי לסירתו והחל משקם את הנזקים שחוללה בה הסערה.

בעוד מספר ימים הוא צפוי לשוב אל הים ולהמשיך את דרכו למדגסקר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר