מרכז אפרידר

עו"ד אלון גורן העלה על הכתב את הסיוט של תושבי אשקלון

במכתב ששלח עו"ד אלון גורן לראש העירייה בפועל, הוא מלין על הסדרי התנועה החדשים בשכונת מגדל וברחוב אורט בעיר, שלטענתו מקשים על הנהגים, מסרבלים את התנועה ויוצרים פקקים. "כמעט ונדמה שתפקידו של מישהו בעירייה לחשוב כיצד לקלקל ולסבך את החיים", הוא כותב

פורסם בתאריך: 16.7.17 12:39

     

עו”ד אלון גורן, תושב העיר ויו”ר עמותת דין ומשפט באגודה הישראלית לפיקוח והגנה על זכויות האזרח, העלה על הכתב את מה שהוא מכנה מחדלי תחבורה חמורים שיצרה עיריית אשקלון. במכתב ששלח גורן לראש העירייה בפועל תומר גלאם פורט גורן את מה שרבים מתושבי העיר מכירים ומתרעמים עליו מדי יום ביומו.

עו"ד אלון גורן

“ברצוני להתייחס לעניין שמטריד אותי מאוד, כמו גם רבים מתושבי העיר וקיבלתי הרבה מאוד פניות בנדון. מדובר בשינויי תחבורה תמוהים ואבסורדיים שנעשו במספר מקומות בעיר, שהכינוי היחיד ההולם אותם הוא חלם”, כותב גורן.

"עונש גדול לתושב"

גורן מדבר על השינויים שנעשו ברחוב אורט וסביבתו, שלטענתו, הפך כל כולו ל”קלקול, מפגע ועונש אחד גדול לתושב, בלי שכל והיגיון”. אי התנועה שנבנה בכביש מצמצם את רוחב הדרך לכל כיוון עד לכדי מעבר צר מאוד של מכונית. “כאשר יש פקק או שמכונית נעצרת או נתקעת, אין לך לאן להימלט על נפשך, וחצי שכונה עומדת תקועה”, הוא מסביר. גם ההחלטה לשנות את כיווני התנועה תמוהה בעיניו, שכן חסמו את רחוב אורט שמאלה לרחוב צפניה, ומי שרוצה להגיע משם למרכז אפרידר או לרחוב שדרות דרום אפריקה המרכזי נדרש לעשות סיבוב מפותל, ארוך ומיותר. “עד הכיכר דרומה ברחוב אורט, משם לנסוע בחזרה צפונה ואז, במקום לפנות שמאלה לצפניה, מתאפשרת רק פנייה ימינה, ואז אתה נאלץ להקיף את כיכר הרופא ולפנות שמאלה בחזרה לרחוב צפניה. בקיצור, במקום פנייה פשוטה מאורט לצפניה, לך תעשה טיול בארץ”, כותב גורן. עוד הוא מוסיף: “בכל הכבוד, צריך להיות גאון של חלם כדי לקלקל רחוב שהתחבורה בו, ממנו ואליו הייתה זורמת, נוחה, טבעית ופשוטה ולשבש את חיי התושבים. הסידור החדש אין בו שום יתרון, רק חסרונות, והתושבים בצדק ממורמרים”.

מרכז אפרידר

לטענת גורן, גם השינויים שנעשו לאחרונה בשכונת מגדל אינם ברורים, ובמקום להקל על התנועה רק מקשים על הנהגים ומסרבלים. אחת הטענות היא נגד ההחלטה לחסום את הפנייה מרחוב אוסישקין לרחוב צה”ל. “זו פנייה חשובה וקריטית למי שרוצה לצאת מהעיר צפונה, להתחבר לרחוב בגין, להגיע למזרח העיר או לאזור התעשייה וגם לכיוון אבן עזרא ובגין”, מסביר גורן וממשיך: “מה שנותר לתושב האומלל, במקום לצאת בדרך המלך צפונה ברחוב צה”ל, לעשות סיבוב ארוך, קשה, מפרך והזוי דרומה באוסישקין עד רחוב כצנלסון. שם אין כיכר, אלא פקקים קבועים החוסמים את התנועה. זה עוד לא הכול. משם עליך לנסוע צפונה לצומת קניון חוצות המקוללת, שם אין כיכר, אלא תאונות דרכים פעמיים בשבוע, ואז, אם נתמזל מזלך והגעת בשלום, לאחר 'טיול' מיותר של עשר דקות, עליך לפנות צפונה לכביש הנחל, ושם לחלץ עצמך לכיוון אבן עזרא לאזור התעשייה או ליציאה מהעיר”.

רחוב הרצל, ליד בית פרנק

דרך גורדון

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לטענת גורן, היות וציבור הנהגים אינו מסוגל לעמוד בתנאים שנכפו עליו, כמעט כולם מאלתרים שם ונוסעים בדרכים לא סלולות, קשות, צרות ומסוכנות.

"חלם זו מילה עדינה"

גורן מלין גם על ההחלטה לאפשר חניה משני צדי רחוב הרצל, סמוך לבית פרנק. דבר זה יוצר לטענתו חסימה של הכביש ופקקים בלתי פוסקים שאינם מאפשרים יציאה נוחה ממגדל לרחוב בן גוריון.

“חלם זו מילה עדינה כדי לתאר מצב בו לוקחים מצבי תחבורה טבעיים ונורמליים ויוצרים שיבושים אבסורדיים, בלגן חסר היגיון. כמעט ונדמה שתפקידו של מישהו בעירייה לחשוב כיצד לקלקל ולסבך את החיים. נבצר מבינתנו להבין מי ה’עילוי’ שיזם את האמור ומשאיר על תלו מצב עניינים מביך ובלתי נתפס זה, שכל כולו התעללות בתושב”, הוא מסכם ומבקש לטפל במפגעים בדחיפות.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "עם כניסתו של ראש העיר בפועל, תומר גלאם, לתפקיד, הסדרת התחבורה בעיר הוצבה בראש סדר העדיפויות וכפי שניתן לראות בשטח כבר בימים אלו מתבצעות עבודות ויתבצעו עבודות נוספות, בכדי להקטין את עומסי התנועה בכבישים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר