המוכר שהסביר ללקוח את מה שבית המשפט היה צריך לשמוע. צילום במצלמה נסתרת
המוכר שהסביר ללקוח את מה שבית המשפט היה צריך לשמוע. צילום במצלמה נסתרת

בזכות מצלמה נסתרת: לקוח יפוצה על סלון שרכש לפני שנים

הסלון החל להתקלף לאחר חמש שנים והלקוח טען כי הסלון נמכר לו כסלון מעור. בחברה הכחישו זאת, אבל סרטון שצולם במצלמה נסתרת שכנע את בית המשפט שהרוכש צודקים

פורסם בתאריך: 7.1.19 22:57

     

לפני כ-6 שנים רכשו בני הזוג חביב מערכת סלונית מחברת ריצ' אנד טיילור שהיא חברה השייכת לקבוצת א.פ עיצובים שבבעלותה רשתות כגון ביתילי וכדומה. במעמד המכירה נאמר להם שהסלון הוא שילוב של בד ועור אמיתי ולכן ניאותו לשלם עבורו 15,000 ש"ח. סכום גבוה יחסית למערכת סלונית. לפני כשנה וחצי החלו החלקים שאמורים היו להיות מעור אמיתי בספות הדו מושבית והתלת מושבית להתפורר.

עור מתקלף? הספה שרכשו בני הזוג חביב

עודד חביב, עו״ד במקצועו, פנה לחברה, שבתחילה עמדה על כך שהחלקים אכן עשויים מעור אמיתי, אך מאוחר יותר, חזרה בה וטענה כי לא מדובר בעור אמיתי ומלכתחילה הסלון לא נמכר ככזה. מאחר ולא היו בידי חביב, לא ההזמנה המקורית ולא החשבונית, ביקשה החברה הוכחת קנייה וטענה כי אין באפשרותה לשחזר את פרטי העסקה.

לאחר דין ודברים ארוך עם החברה שלא צלח, הצליח חביב לאתר את עותק ההמחאה, שהמוטבת בה היתה חברה אחרת שאליה ככל הנראה העבירה החברה את ההמחאה, ובאמצעותה שילמו בני הזוג עבור הסלון, אך החברה הכחישה וטענה כי אין מדובר בהמחאה הנכונה.

המשעות מבד. לא שווה 15,000 שקל. ספת המריבה

לבני הזוג לא היתה הוכחת קנייה, אך למרות זאת ובידיעה כי הצדק עימם, הגישו תביעה נגד החברה. עם הגשת התביעה פנתה החברה לבני הזוג בהצעה לרכוש מהם סלון אחר בהנחה – בני הזוג סרבו כמובן. החברה הגישה כתב הגנה ובו למרבה הפלא הוצגה ההזמנה הממוחשבת של הקנייה עם פרטי בני זוג. אולם חביב ידע כי לא די בכך ויהיה עליו להוכיח כי אכן המערכת הסלונית נמכרה לבני הזוג כמערכת משולבת בעור אמיתי.

מצויד במצלמת וידאו סמויה, הגיע חביב לסניף ביתילי בראשל"צ. משלא מצא את המערכת הסלונית התואמת בחנות, איתר אותה באינטרנט והציג את תמונתה לאיש המכירות והתעניין כביכול ברכישת מערכת דומה. איש המכירות נתן בפניו תיאור מפורט של המערכת הסלונית, תוך שהוא חוזר ואומר שמדובר במערכת משולבת עור. וכך זה תואר בתמליל:

חביב: אתה רואה?
מוכר: זה של ריצ' אנד טיילור, ריצ' אנד טיילור ברור, לפי הידיות המיוחדות שלהם, זה שלהם, זה ברמה כל כך מיוחדת הייתה ..הגילוף של העץ עם העור מלמעלה , עם הכריות המיוחדות

חביב: זה עור זה? החלק הזה?
מוכר: שילוב של עור ברור, כל החלק הזה זה עור, זה עור עם בד, זה היופי שלהם.

חביב: הסלון הזה זה סלון עור?
מוכר: שילוב של עור עם בד… למטה עץ

חביב: אז מה זה בד בשילוב של עור?
מוכר: כן אבל זה בד מיוחד מאד, בד באריגות מיוחדות, אין פה דברים כאלה. האריגות פה בארץ הם מאד עלובות, תוצרת הארץ מול יבוא… מאד חלש… האריגה, השילוב של הפיתוחים עם השילוב של העור עם העץ יכול להגיע ל-13ו-14 אלף שקל בקלות.

עו"ד חביב מראה למוכר את הסלון שקנה כשהוא מוצג באתר ביתילי

חביב מראה למוכר את הסלון שקנה כשהוא מוצג באינטרנט

צילום הווידאו והתמליל הועברו לבית המשפט, ובית המשפט קיבל אותם למרות התנגדות החברה.

ביום הדיון בבית משפט לתביעות קטנות באשקלון, הציגה נציגת החברה בפני השופטת זהר דולב להמן, אף אישור אספקה עליו חתום חביב ובו מצוין כי מדובר בסלון בד.

השופטת לא התרשמה מעובדה זו והסבירה כי "החלק הארי במערכת הישיבה עשוי מבד – קרי, הכריות עליהן יושבים וגב הספות… החלק התחתון שמחבר בין כריות הישיבה לבין מסגרת העץ, עשויים מהחומר שנמצא במחלוקת".

הספה בבית משפחת חביב

לעניין השיחה של חביב עם המוכר ב"תרגיל" המצולם, טענה הנתבעת כי המוכר לא מייצג את חברת ריצ' אנד טיילור ומשכך אין לקבל את דבריו כמייצגים את החברה, אולם השופטת קבעה כי "אין בדברי המוכר כדי ללמד שזו אכן המערכת שנמכרה לתובעים – אלא שיש בדברים אלו ללמד כיצד נמכרה מערכת הישיבה לתובעים, קרי – תוך הצגת הידיות כידיות עור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בהחלטה לקבל את התביעה, הובא כי החברה לא הציגה ראיות לסתור את דברי הזוג חביב – הן בכך שלא זימנה מטעמה את המוכרת שמכרה את הסלון לבני הזוג, למרות שידועים לה פרטיה, הן לעניין אי הצגת המפרט שהיה מחובר לטענת החברה למערכת הסלונית, והן זאת שאף ההזמנה המקורית שנחתמה על ידי התובעים בחנות בעת המכירה, לא הוצגה על ידי החברה כדי לסתור את טענותיהם של בני הזוג חביב.

"מחיר מערכת הישיבה מהווה ראייה שמחזקת את ראיות התובעים, כי מדובר במערכת ישיבה משולבת עור. דברים אלה מקבלים חיזוק גם בדברי נציג הנתבעת, כי מדובר במערכת ישיבה מיוחדת, ברמה גבוהה ומשכך מחירה היה גבוה יחסית למערכות ישיבה אחרות", כתב השופטת בהחלטתה וקבעה כי "זכאים התובעים לפיצוי בגין אותה טעות שנבעה מהטעייה של המוכרת ואשר בחלוף 5 שנים גורמת להם לחוסר הנאה משמעותי ממערכת הישיבה אותה רכשו במיטב כספם".

בית משפט השלום אשקלון. צילום: אלירם משה

סוף דבר, בהתחשב בעובדה שהסלון נמצא כבר ברשות בני הזוג כ 6 שנים ומאחר ולגבי הספה הבודדת, אין מחלוקת או תביעה כלשהי, פסקה השופטת כי הנתבעת תפצה את בני הזוג בסכום של 6000 ש"ח בגין נזקיהם וכן תשלם בנוסף 1000 ש"ח הוצאות משפט ו-150 ש"ח אגרה.

יובל חן, סמנכ"ל קבוצת א.פ. עיצובים מסר בתגובה: "ראשית, הנתבעת אינה ביתילי אלא רשת "ריץ אנד טיילור" שנסגרה לפני כשנתיים. מדובר בתביעה של לקוח שרכש מערכת ישיבה מבד לפני למעלה מ-6 שנים. בהזמנה רשום במפורש שמדובר במערכת ישיבה מבד ולא עור. התובע פנה אלינו לאחר כ-4 שנים (!!) מהרכישה ולאחר שתקופת האחריות הסתיימה לפני 3 שנים (!!) בטענה שידיות הסלון העשויות דמוי עור, מתקלפות. מיד עם פנייתו, טיפלנו בו באופן מקצועי, מהיר ואדיב והצענו לו הצעות נדיבות הכוללות בין היתר הנחות של אלפי ש"ח לרכישת סלון חדש אולם לצערנו, הוא בחר לסרב לכל אותן הצעות ולהגיש כנגדנו תביעה. התובע שפעל בחוסר תום לב משווע, הסריט איש מכירות בסניף ביתילי, ללא ידיעתו ומבלי שלאותו איש מכירות יש ידע הכשרה או הבנה באשר למערכות הישיבה שנמכרו ברשת ריץ' אנד טיילור תוך שהוא שואל אותו שאלות כלליות לגבי סלוני עור ומחירם. כאן המקום לציין כי אותו איש מכירות שהוסרט, מעולם לא עבד ברשת ריץ' אנד טיילור וכי אין לו כל מושג באשר למוצרים שנמכרו בה. הקלטת סתר זו הינה בבחינת "לא תשים מכשול בפני עיוור". לצערנו כי רב, בתי המשפט נוטים תמיד לטובת הצרכנים ולכן פסק הדין שנפסק לחובתנו, מגלם בתוכו טעויות מהותיות ועוול גדול".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר