מתוך אפליקציית "צבע אדום"
מתוך אפליקציית "צבע אדום"

בשל התרעות שגויות: הסוף של אפליקציות "צבע אדום"

לאור מקרים שבהם פרסמו האפליקציות התרעות שגויות, הוחלט בפיקוד העורף להפסיק את שיתוף הפעולה איתן וממליצים להשתמש באפליקציה הרשמית של פיקוד העורף

פורסם בתאריך: 3.1.19 10:54

     

רבים מאיתנו כבר התרגלו להשתמש באפליקציות המתריעות על אזעקות "צבע אדום" לצרוך עדכונים בכלל ובימי הסלמה בפרט.

אותן אפליקציות מקבלות את התרעה באמצעות קובץ התרעות של פיקוד העורף, וזאת מתוך רצון להגיע בזמן קצר לחשיפה רחבה ביותר של ההתרעה. הפופולריות של האפליקציות הללו נסקה מאוד, כאשר המפורסמת וראשונה שבהן הורדה על ידי יותר מחצי מיליון משתמשים רק מחנות האפליקציות של אנדרואיד.

כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

אלא שבפיקוד העורף טוענים כי בשל תקלות באותן אפליקציות התקבלו לא פעם דיווחים שגויים, "לאחרונה, התקבלו תלונות מאזרחים על כך שהופצו התרעות שגויות והתרעות שווא אשר בלבלו את המשתמשים, זאת עקב תקלות טכניות במערכות הפרטיות אשר אינן באחריות ובשליטת פיקוד העורף" נמסר מדובר צה"ל.

עוד נמסר כי גם כאשר אותן אפליקציות מתפקדות באופן תקין, ישנו עיכוב בזמן הפצת ההתרעה מעצם אופן החיבור הנעשה באמצעות רשת האינטרנט.

בעקבות זאת הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר. ונמסר כי גורמים אשר מעוניינים לקבל גישה לקובץ ההתרעות לצרכים ייחודיים יפנו באופן פרטני להסדרת הנושא לענף ההתרעה בפיקוד העורף.

מתוך דף הפייסבוק של פיקוד העורף

מתוך דף הפייסבוק של פיקוד העורף

בדובר צה"ל הדגישו כי לפיקוד העורף אפליקציה רשמית "למתן התרעות בזמן אמת באופן ממוקד ואמין, ולכן מומלץ להשתמש באפליקציה זו כאמצעי התרעה נוסף", כך נמסר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר