מכה לטיפול. אחד הבניינים המיועדים לשדרוג. צילום: דוברות עיריית אשקלון

20,000 שקל לדירה: 21 דירות של ניצולי שואה ישופצו

משרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל יקדמו במהלך החודש עבודות של חברת "עמיגור" בתקציב של 1.5 מיליון ₪ להתאמה והנגשה של 73 דירות הנמצאות בבעלות פרטית ובהן מתגוררים ניצולי שואה, בערים לוד, אשקלון וקריית ים, בהן מתגוררים ניצולי שואה רבים

פורסם בתאריך: 3.12.18 14:22

     

הם חיים בקרבנו, לעיתים ללא משפחה תומכת ובשל גילם המופלג לאחרונה מתרבים המקרים בהם נחפשים מצבם העגוב של נאזרחים ותיקים, ניצולי שואה. רבים מהם גרים בדירות עמיגור וקצבאות שהם מקבלים מהרשויות לא מספיקים לכל הוצאות מחייתם.

משרד הבינוי והשיכון, הקרן לרווחת נפגעי השואה וחברת עמיגור תצא בקרוב בפרוייקט שיפוץ למעלה מ-70 דירות של ניצולי שואה בכמה ערים בארץ. באשקלון ישופצו כ-21 דירות.

"אנו ממשיכים בתוכנית שיפוץ דירות בעבור קשישים שהובלנו בשנה האחרונה. בחודשים האחרונים שופצו כ-110 דירות בטבריה, קריית מלאכי ואופקים, שמתגוררים בהם קשישים מעוטי יכולת, בנוסף ל-320 דירות ששופצו בעבור קשישים המתגוררים בדיור הציבורי שרובם ניצולי שואה" מסר שר השיכון, האלוף במיל' יואב גלנט והוסיף "דאגה לאוכלוסייה המבוגרת במדינה היא באחריותנו ואנו נמשיך לדאוג לאיכות חייהם ולרווחתם".

שר השיכון והבינוי יואב גלנט עם ראש העירייה תומר גלאם בביקור בעבר באשקלון. צילום: אלדד עובדיה.

השרה לשעבר, לימור לבנת, שמשמשת יו"ר (בהתנדבות) הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל התייחסה אף היא לפרוייקט המבורך "מזה שמונה שנים הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל מובילה פרויקט ייחודי ומרגש בשם "חיים בכבוד", בו אנו מנגישים חינם דירות של ניצולי שואה בהתאמה לצרכיהם הפיזיים המתדרדרים מפאת גילם המתקדם" סיפרה לבנת והתייחסה לשיתוף הפעולה עם שר השיכון "מאות דירות כבר הונגשו בסיוע הקרן לרווחה, אך כספי התרומות לא מספיקים לתת מענה לכלל הניצולים הפונים והנזקקים לכך. כשפניתי לשר השיכון והבינוי, יואב גלנט, הוא נרתם למשימה עוד באותו הערב. צוות משותף של 'שיקום שכונות' ממשרד הבינוי והשיכון ושל הקרן לרווחה בדקו מאות דירות ברחבי הארץ, וכתוצאה מכך עשרות ניצולי שואה עתידים לזכות בהנגשת דירתם ובשיפור תנאי המגורים בהם הם חיים ולחיות את חייהם בכבוד. זו לא רק החובה שלנו כלפיהם, זו גם זכות בשבילנו".

הבניינים הישנים בשכונת שמשון. צילום: אווה טוטאי

המבצע יצא לדרך כחלק מפיילוט משותף של אגף שיקום השכונות במשרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחה לנפגעי השואה. מי שתבצע את העבודות היא חברת הדיור הציבורי "עמיגור". מדובר בעבודות התאמה והנגשה סיעודית ב-75 דירות של ניצולי שואה הנמצאות בבעלות פרטית בבאר שבע, אשקלון, קריית ים ולוד. העלות: 1.5 מיליון ₪.

אגב, ביישובים אלה, הושקעו בשנים 2017 ו-2018 כ-6 מיליון ₪ בשיקום שכונות פיזי, כאשר במהלך 2019 מתוכננות בהם עבודות נוספות.

העבודות בכל דירה יתוקצבו בכ-20,000 ₪. עיקר העבודות יבוצעו לצורך התאמה סיעודית – התאמת חדרי אמבטיה ושירותים, ביטול אמבטיה והחלפתה במקלחון, תיקוני בלטות, הרחבת הפתחים על מנת לאפשר מעבר של כסאות גלגלים וטיפול במפגעי בטיחות במידת הצורך.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ממשרד הביוני והשיכון נמסר כי היישובים בהם יבוצעו העבודות נבחרו בעקבות המספר הרב של ניצולי שואה הגרים בהם, ומקבלים סעד של 150%, על פי נתוני הקרן לרווחה לנפגעי השואה.

הבתים שיעברו את תהליך ההתאמה וההנגשה מצויים באזורים המוגדרים כמיועדים לשיקום שכונות.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר